achillespees verlenging

  • marieke

    Nav een gipsperiode is mijn achillespees ingekort. Nu krijg ik fysio en als dat niet werkt kan er een operatie aankomen waar mijn achillespees verlengd wordt. Zijn er mensen die dit ook hebben laten doen en wat gebeurd er dan precies?

    Groetjes Marieke

  • astrid

    tijdens de operatie word er met 3 tot 5 sneetjes aan de achterzijde v h onderbeen in de achillespees,de pees verlengt en t kuitbeen opgerekt de wondejes worden met pleisters bedekt het onderbeen en voet worden gegispt zodat t kan genezen,eerste 2 weken mag je er niet op lopen en staan,daarna 4 weken loop gips

  • ingrid

    Hoi Astrid,

    Kan je me vertellen of je veel pijn hebt gehad.

    En kon je nadat het gips er af was wel weer redelijk lopen?

    Of heb je dit weer opnieuw moeten leren?

    Ik hoor graag van je ben erg nieuwsgierig daar ik aan beide benen geopereerd moet worden.

    groetjes Ingrid

  • jolanda

    Ik hoorde dat er bij jou een achillespeesverlenging moet gebeuren en ik lees in het bericht daarboven dat er enkele sneetjes worden gemaakt en dat de achillepees wordt ingesneden.

    Er zijn echter nog andere methodes.

    Bij mijn dochter hebben ze eerst oprekken met gips geprobeerd en daarna fysio maar dat heeft helaas niet geholpen.

    Mijn dochter heeft vorige week een achillespeesverlenging ondergaan en bij haar hebben ze een snede gemaakt van ongeveer 10 cm en is haar achillespees helemaal doorgenomen. Plastisch chirurgen noemen dit ook wel een z of een w snede om dingen te verlengen.

    Dinsdag moeten we terug naar het ziekenhuis om de hechtingen eruit te laten halen en dan hopen we dat ze lichter gips krijgt en een evt. zooltje onder haar gips zodat ze iets kan steunen.

    Ik hoop dat je iets aan deze info heb zodat je je goed kan laten voorlichten.

  • Francois Smits

    Hallo

    Ik ben een man van 41 heb 4 maanden geleden een achillespees verlenging aan mijn rechter been gehad,met de zogenoemde z snede.

    De operatie en therapie is succes vol verlopen.Er is een snee gemaakt van 10 centimeter en over de achillespees een z gesneden daarna de voet in de juiste poistie geplaatst en 6 weken gips . Algelopen vrijdag 9 - 1 - 2009 ben ik geopereed aan mijn linker been waarvan ik vandaag van ben thuis gekomen.

    Ik moet vertellen dat ik bij deze operatie er meer pijn van heb gehad dan mijn rechter been. Ik ben geopereed door Dr.Noten in het elkerliek ziekenhuis te Helmond.Hij vertelde mij dat de verdiking aan de pees wel blijvend is maar ik er verder geen hinder van zal onder vinden.

    Ik liep dus al van kleins af aan op mijn tenen.

    Vroeger werd er gezegt daar groeit hij wel over heen niet dus.

    Aan gezien ik in de horeca werk dus ook veel loop was de operatie zeker noodzakelijk als ik de hele dag gelopen had en daarna even ging zitten kon ik niet voor of achteruit.Mijn dochtertje van 2 loopt ook op haar tenen daar zijn we nu ook mee bezig om het te laten onderzoeken je kunt er maar beter vroeg bij zijn.

  • Francois

    Hoi ingrid

    Lees mijn bericht en heb je nog vragen neem maar contact op.

    Groetjes

  • Nicolien

    Hallo,

    Wie kan mij meer informatie geven over schillespees verlenging bij beide voeten in combinatie met peesontsteking

    die dan tegelijkertijd (met de operatie) verplaatst word en schoongemaakt.

    Wie heeft deze operatie ondergaan en was het succesvol?

    Groetjes Nicolien

  • Hans Pelgrom

    Ik onderga binnenkort een operatie voor een achillespeesverlenging ter bestrijding van pijnklachten in mijn voorvoet het gevolg van een CVA 7 jaar geleden.Ik zoek contact met collega 's die een dergelijke operatie ondergaan hebben

    Met een vriendelijke groet,

    Hans Pelgrom

  • jose

    hoihoi

    ik heb 27 maart een verlenging gehad en ben nu aan het revalideren thuis

    ik heb eerst tweedagen in het ziekenhuis gelegen

    tweeweken verband omdat de voet heel dik is daarna 4 weken gipsverband en dan hoop ik dat ik loopgips krijg ik heb ook mijn tenen laten rechtzetten hoor en daar ik artrose heb moest ik donor bot hebben maar het valt allemaal mee geen pijn in iedergeval

    ik wens u heel veel geluk en ben benieuwd hoe het verder met u is vergaan

    gr jose

  • andrea

    wie kan zijn ervaring vertellen , verlenging naar een CVA