snapping hip

  • Angela

    onze dochter van 14 heeft sinds kort fysiotherapie omdat ze een snapping hip schijnt te hebben. volgens de therapeute komt het van het groeien. ze heeft een eigen paard maar ik vraag me af of ze wel paard mag rijden….en kan zoiets ook nog over gaan??

  • Kim

    Fysiotherapie helpt meestal niks!

    ik heb intotaal 11 sessies gehad en helaas zonder vooruitgang!

    ik hoop dat uw dochter er wel baard bij heeft.

    als goed is kan ze wel gewoon doorgaan met paardrijde

    want ik dans ook nog steeds met een snapping hip

    groetjess

  • Caroline Bankert

    Beetje late reactie, maar ik lees het nu pas, ik ben zelf geopereerd aan snapping hip door dr. Westbroek in Beverwijk. De kwaal is daardoor wel verdwenen, met fysiotherapie lostte het absoluut niet op. Ze moet wel heel voorzichtig doen, mijn peesplaat van mijn linkerheup is nu helemaal stuk, daar ben ik ook al diverse malen aan geopereerd al met al duurt deze kwestie na de snapping hip, al zo,n 21 jaar.

  • angelique

    hoi,

    ik ben nu 23 eb heb ook last van een snapping hip, ook al vanaf de pubertijd ongeveer. ik ben er afgelopen juni aan geopereerd met uitstekend resultaat heb geen pijn meer en hij schiet er ook niet meer langs binnenkort zal ook mijn linker heup aan de beurt zijn want heb daar nu ook pijn aan.

    Wat betreft het paardrijden dat doe ik namelijk ook, volgens mijn fysio zijn dat hele andere spieren die je gebruikt aleen met op en afstappen moet je wat opletten maar verder hoeft het geen probleem te zijn.

    groetjes angelique

  • nouschka

    Hoi hoi,

    Ik had een vraagje voor de gene die geopereerd zijn aan hun heup. Of de littekens groot zijn en waar ze komen?

    Alvast bedankt voor de reactie!!

    Groetjes,

    Nouschka

  • danielle

    hallo wie heeft er een snapping hip operatie ondergaan en hoe vergaat het diegene daarna

    waar kun je die operatie uit laten voeren in welk ziekenhuis radbout nijmegen voert die niet uit

    vinden deze operatie te risicovol wie helpt me heb veel last en pijn aan mijn heup

  • simon

    Heb zelf al jaren,,last van deze aandoening,het leidt vaak tot slijmbeurs ontstekingen.Heb ook vaak gevraagd of dat niet

    te operenen is,dat is het wel,maar de arts is niet zeker van het resultaat,ben ook wel met injectie's geholpen,gortiezone,als ik

    het goed speel,maar ook dat helpt niet,of tijdelijk.Een rode lamp er op,goed masseren,rek en strek oefeningen doen,maar je

    komt er nooit echt van af,ik fiets veel,dat wil het nog wel soepel houden,je pees schiet van je heup af,is hoorbaar,maar ik denk zelf dat ik me nooit laat operen,in Belgie doen ze het,maar het wordt afgeraden!!!,sterkte er mee!!.

  • Brenda

    Hoi Angelique!

    Ik ben nu 20 en heb ook veel last van een snapping hip, als ongeveer 5 jaar.

    Ik heb elke therapie die je maar kan bedenken al gehad en heb er ook al 2 injecties in gehad zonder resultaat.

    Dus nu begin ik zelf ook erg aan een operatie te denken.

    Bij jou lees ik dat je goed resultaat hebt na een operatie, maar ik hoor ook veel slechte reacties.

    Graag zou ik wel meer informatie willen hebben. Misschien kun jij jouw verhaal doen en ik ben ook wel benieuwd welke arts je hebt gehad en in welk ziekenhuis.

    Ik wil er echt vanaf!

    Misschien kun je mij mailen op dit adres:

    brendaaa_x@hotmail.com

    Groetjes, Brenda

  • ChaBu

    Zit met het zelfde probleem en overweeg operatie.

    Waar ben jij geopereerd en door wie?

  • Estelle

    Hoi,

    Ik ben 27aug 2013 geopereerd in Belgie in het Jan Yperman ziekenhuis door Jan Somers.

    Ik ben endoscopisch geopereerd onder volledige narcose.

    Liep er al 3jaar mee , waarvan een jaar in Nijmegen bij de St Maartenkliniek, maar kwam hier niets verder, alleen maar spuiten geven en toen de operatie ter sprake kwam, alleen maar negatief.

    Ik kreeg geen toestemming van Menzis om naar Belgie te gaan, maar besloot toch een afspraak te maken en desnoods de operatie €900-, (incl alle zorg) zelf te betalen. Achteraf toch een vergoeding á €500,- gekregen van Menzis, dus top.

    Alleen maar lof over het Jan Yperman ziekenhuis, we zijn een dag eerder vertrokken ivm 350km rijden, hebben daar een BB geboekt en ik was de volgende ochtend direct om 8uur als eerste aan de beurt, ook vanwege de lange terug reis dezelfde dag, operatie duurde ong 40min, de pees is terug geplaats waar deze hoorde te zitten en de ontstoken slijmbeurzen zij eruit gehaald (deze vervangen zichzelf weer binnen 72uur is mijn verteld). Ik heb een aantal uren in een gekoelde brace gelegen, pijnstilling volop gekregen en smiddags al met de krukken kleine stapjes moeten zetten. Tegen half6 zijn we weer richting NL vertrokken, met genoeg info, tabletten, spuugbakjes, cola etc en nee, tis geen pretje 350km terug, maar wel te doen, genoeg kussens meegenomen, op mijn goede heup plat gelegen en behoorlijk veel geslapen.

    Ik kan het iedereen aanraden! In NL is er blijkbaar te weinig info over een snapping hip, terwijl Jan Somers wekelijks deze operatie uitvoert! Mail me gerust als je meer info wil. Google ook op operatie snapping hip Yperman ziekenhuis, daar word de operatie beschreven.

    Groetjes Estelle