ijzeren/metalen steunzolen.

  • Nienke

    Al vanaf kinds af aan heb ik steunzolen voor knik- platvoeten. Vele jaren zo op deze steunzolen gelopen en nergens geen centje last. Natuurlijk wel altijd de controles bij de orthopeed en de daaraan hangende “nieuwe” steunzolen welke vervolgens in de gipskamer bij de orthopedisch-instrumenetenmaker werden aangemeten. Vervolgens een aantal jaren zonder steunzolen (en daar ben ik heel eerlijk in) omdat ze niet meer in mijn leven pasten, maar tegenwoordig toch weer last van mijn voeten. De ijzeren steunzolen maar weer van stal gehaald en de klachten verdwenen weer. Nu zijn de ijzeren steunzolen aardig op leeftijd, zijn gedeeltelijk op leeftijd en de leren kniksteuntje hebben losgelaten bij de klinknageltjes.

    Vraag: zijn er uberhaupt nog instrumentenmakers die ijzeren/metalen steunzolen kunnen opkloppen c.q. kunnen voorzien van nieuwe kniksteuntjes of misschien nog beter, nieuwe kunnen aanmeten/maken. Zo her en der heb ik wel vernomen dat ijzeren/metalen steunzolen MEGA UIT zijn en dat ze ook niet meer worden aangemeten via gipsafdrukjes in de gipskamer. E.e.a. vind ik jammer, omdat ik toch wel goede ervaringen had met dit type steunzool. Hoe waren jullie ervaringen eigenlijk met deze ijzertjes?

  • Christine

    Ik heb alleen maar ervaring met flexibele zooltjes.

    Maar als je het elf probeert vind je het mss ook wel geweldig.

    Ik zou zo gauw niet weten wie die ijzeren nog maakt

  • Nienke

    Die flexibele zooltjes ken ik, maar zijn niet stevig genoeg voor mijn voeten zo heeft de orthopeed eens een keer gezegd (mede gelet ik een staand/lopend beroep heb). Ook in vele schoenen van mij passen ze niet, omdat ik de binnenzooltjes eruit heb gehaald en niet allemaal meer heb bewaard (dom!). Daardoor kom ik te laag in de schoenen te staan.

  • p.van thiel

    worden nog wel gemaakt hoor, maar komen inderdaad niet vaak meer voor.

    voor meer info kijk op www.techorthopedie.nl

  • cees otto

    ik zoek stalen steunzolen, zoals ze bij defensie werden verstrekt. Ik had er een paar, maar ruilde die in voor moderne, helaas slecht functionerende steunzolen. graag reactie, dank en groet, Cees Otto

  • Annemarie

    Cees Otto,

    Even goed zoeken en wat belletjes plegen bij de Orthopedisch-Instrumentenmakerijen. Ben zelf vorig jaar nog geslaagd voor een paar (nieuwe) metalen steunzolen bij Penders. Kon toen ook nog terecht bij Spronken en Orthin. Aanmeten kon via schuimbakje of de klassieke gipsafdrukken. Je moet wel snel zijn want enkele maten werden toen al moeilijk. Anders neem je er toch gewoon een tweede paar bij. Kreeg je in het leger alleen maar die metalen via gipsafdrukken? Waar heb jij ze voor, platvoeten?