Pijn in beide schouders onmogelijk? Help!

  • Christina

    Hallo.

    Al sinds 2004 heb ik last van mijn rechterschouder. Tijdens

    het optillen van mijn zoon leek er toen iets te knappen. Sinds

    die tijd kan ik onmogelijk iets oppakken wat bijvoorbeeld onder

    de bank ligt. Eens in de paar maanden schiet er plot een steek

    door mijn schouder, tijdens een bepaalde handeling, meestal simpel.

    denk aan veters strikken, deur achter je dichtdoen etc.

    Nu sinds een paar weken kan ik niet op die schouder liggen, krijg

    ik mijn arm niet op mijn rug en doet rust houden eigenlijk ook pijn.

    Tot overmaat van ramp schoot twee weken geleden exact dezelfde

    pijn in mijn linkerschouder. Woensdag ging het niet meer, ik gilde het uit

    van de pijn, die continu aanwezig was. ik had nog ibuprofen en diclofenac in huis,

    dit mocht niet baten. Een bezoek aan de huisarts leverde tramadol op en

    geen diagnose :?

    De tramadol haalt de scherpte wel van de pijn af, maar zodra het iets uitwerkt is het

    weer in alle hevigheid terug. vandaag kon ik het niet gebruiken, omdat ik de zorg

    van mijn kinderen heb. Mijn man kon het niet meer aanzien en maakte voor mij een nieuwe afspraak bij de huisarts, op Vrijdag zit er een ander in de praktijk.

    Ik werd aangekeken of ik de boel bij elkaar verzin :-( Ik moest maar tramadol blijven slikken en dan zou het wel over gaan. Ik vroeg om een diagnose, die

    kreeg ik niet, want een slijmbeursontsteking is onmogelijk in beide schouders, werd

    mij verteld. Een foto zou niets laten zien, wist ze me al te vertellen, en kanker was het ook niet :?

    Ik werd dus niet geloofd, of ik voor de lol zoveel pijn verzin… trouwens, geen van beide artsen heeft de moeite genomen om naar mijn schouders te kijken.

    Nog even op een rijtje.

    het typen gaat redelijk, het liefst hou ik mijn armen in deze positie,

    al krijg ik nu wel pijn in mijn bovenarmen, vooral aan de achterkant.

    Boven mijn hoofd gaat niet, of met veel pijn

    opzij doet nog meer pijn, geeft felle steken.

    Draaien, zodat je schouder draait in de kom doet

    vreselijk veel pijn en kraakt flink.

    Mijn bovenarmen doen pijn, vooral bij de aanhechtingen

    mijn borstspieren doen pijn en precies tussen mijn sleutelbenen

    in dat kuiltje voelt het alsof het helemaal beurs is.

    Als ik duw tussen mijn kom en schouder ga ik door de grond van de pijn

    en voor mijn gevoel zit daar de oorzaak :?

    heeft iemand een idee wat dit kan zijn? en wat kan ik doen? mag een huisarts

    mij zo behandelen? Help?

  • monique

    dit lijkt op een ernstige vorm van slijmbeursontsteking in de schoudergewrichten (domme huisarts zeg).

  • Christina

    Hallo Monique,

    bedankt voor je reaktie, naar mijn idee is het ook een flink uit de hand gelopen slijmbeursonsteking, an doordat ik mijn rechterarm niet kon gebruiken, kan mijn linkerarm overbelast zijn geraakt? Ik ben afgelopen week terug gegaan naar de huisarts,

    met mijn linkerschouder gaat het redelijk, maar mijn rechter gaat steeds slechter.

    Eindelijk dan een verwijzing voor therapie, nog altijd geen blik op mijn schouder geworpen. Ik heb wel flink mijn gal gespuwd over hoe ik ben behandeld.

    Ik hoop dat de therapeut iets kan doen om te helpen.

  • ingrid

    Hai,

    Ik ben benieuwd hoe het met je schouders is. Ook ik zit sinds 1 oktober thuis met een slijmbeursontsteking aan BEIDE schouders. Ongelooflijk maar waar. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.

    gr

    Ingrid

  • anuschka

    hallo

    Ik moet even mijn verhaal kwijt hoor ik ging dus in februari sporten in mei kreeg ik erg last van mijn schouder tijdje mee door gelopen dacht het gaat wel weg maar nee hoor naar de dokter toe ze heeft gekeken ze gaf me medicijnen diclofinac en nog twee veschillende maar niks hielp moest ik naar therapie 18 keer geweest hielp ook niet naar het ziekenhuis fotoos gemaakt echo je kent het wel bij de echo zagen ze niks maar op de foto wel een slijmbeurs ontsteking en pees onsteking heb nu al drie een prik gehad de ging al beter maar nog niet helemaal weg kreeg ik de derde het is nu twee weken later en nu heb ik dat het heel moe aanvoelt van nek totaan me elebogen zo irri he en mijn schouder kraakt en knakt wat moet ik doen heeft iemand hier ervaring kom maar op dan ahhhhhhhhhhh help hahahahaha groetjes Anuschka

  • ellie

    hallo

    Je zou ook unnen vragen voor fotos van de beide schouders te maken bij mij kwam atrose eruit als uitslag dachten ze ook eerst slijnbeurs

    hoop dat je nu al wat weet

    gr ellie

  • luca

    hoi hoi ik hoop dat de pijn weg is ik heb dezelfde klachten ook in allebei mijn bovenamremn volgens mijn huisarts is het waarschijnlijk wondroos maar ik moet het tot volgende week ff aankijken dus..weet niet of je er iets aan hebt ?? succes ermee en sterkte doei doei

  • marloes

    Hoi ik weet wat je doormaakt sinds een aantal weken heb ik het ook eerst dachten ze slijmbeurs onstekin8-)g bij mij trekt de pijn helemaal tot mn ellebogen weet soms niet waar ik het zoeken moet nachten wakker liggen zit nu ook aan de tramadol met paracetamol en insmeren met biofreeze dat helpt wel maar niet voor lang miss naar een fysio?? Die kan je miss meer zeggen grtz marloes