peesplaat linker bovenbeen

  • Caroline Bankert

    Ik heb nu al zo'n 20 jaar last van mijn benen, met name de linkerbovenbeen. Na een operatie van een snapping hip, is de linkerpeesplaat in gaan scheuren, de orthopeed die mij toen behandelde vertelde mij na diverse injectie's dat alleen een operatie nog kon helpen dit is diverse malen gebeurd, ook werd mij toen verteld dat deze aandoening nagenoeg niet voorkomt en al helemaal niet bij jonge mensen, ik was toen 20 jaar oud, Er is dus ook helemaal niets bekend over een nieuwe behandeling, bijv. vervanging peesplaat, dit omdat zo weinig mensen deze aandoening hebben. De orthopeed die mij toen behandelde dr. Westbroek is inmiddeld met pensioen, en zijn vervanger weet nagenoeg niet wat hij hiermee aanmoet, inmiddels heb ik, nadat het een aantal jaren best goed ging, weer behoorlijk veel last, en ik heb een nieuwe afspraak gemaakt, mijn vraag is: kan iemand mijn ervaring delen, of iets nieuws vertellen. Ondertussen beheerst het toch best wel je leven, ik ben heel beperkt qua sport, ik heb mijn werk aangepast, eigenlijk teveel om op te noemen. En ik ben 41 jaar, best doenig maar ja dan fluit mijn lichaam mij opeens weer terug. Oh ja dr. Westbroek vergeleek mijn peesplaat met een oude blouse die opeens ging open zijen, dwz de peesplaat is voorzien van allemaal haarscheurtjes.

  • Paul

    Ik heb in januari 2009 een heupfractuur gehad. Er is een hersteloperatie uitgevoerd. In februari 2010 is de pen (heupglijschroef) verwijderd.

    Sinsds vorig jaar heb ik pijn bij het lopen. Injectie gehad tegen vermeende slijmbeurs. Heeft niets geholpen. Orthopeet Ijsselland ziekenhuis

    heeft mij zonder naar mijn bovenbeen te kijken door gestuurd naar de pijnpoli. Dure injectie (zenuwblokkade) gehad heeft niets geholpen.

    In overleg met mijn huisarts een second opinion gedaan bij een orthopeet in het Havenziekenhuis. Deze heeft nu geconstateerd dat de chirurg

    bij het verwijderen van de pen vergeten heeft het gat in de peesplaat te sluiten. Ik word nu aanstaande donderdag geopereerd (sluiten van het gat)

    en hoop dan

    van de pijn af te zijn. Duim a.u.b. voor mij.