polsprothese

  • Tineke

    Hallo

    Ik heb reumatoide artritis en zal in de nabije toekomst een prothese krijgen. Wie heeft een polsprothese, wil me vertellen hoe dat bevalt en hoe de operatie is verlopen.

    Groetjes, Tineke

  • Mamsel

    Ik heb een duimorthese dus ik kan je niet helpen, sorry

  • Marianne

    Hallo Tineke,

    Ik heb ook ra en sinds november 2005 een polsprothese.

    De operatie is goed verlopen alleen na de operatie kreeg ik erg veel pijn in mijn vingers. Later bleek dat het gips te strak zat. Dus midden in de nacht hebben ze het gips open gemaakt en de volgende dag nieuw gezet, deze zat wat losser maar nog erg strak want mijn hand was 2x zo dik als normaal. Ik ben nu 15 maanden verder en heb nog steeds pijn in mijn pols, ik kan hem niet naar achter buigen en ook niet naar voren. Mijn arts zegt dat het eigenlijk niet zo moet zijn maar weet vogens mij niet wat hij er aan moet doen. Hij zegt het enige wat ik kan doen is opnieuw open maken de polsprothese herplaatsen en dan weer therapie volgen in de hoop dat het allemaal wat losser komt te zitten. Of ik kan mijn pols laten vast zetten dan heb je ook geen pijn meer.

    Ik wil niet overkomen dat het allemaal zo erg is want er zijn mensen met een polsprothese die er wel alles weer mee kunnen en er geen pijn aan hebben. Ik denk dat ik gewoon een beetje pech heb gehad.

    Ik hoop dat het bij jou allemaal beter zal gaan.

    Veel succes als je besluit om het te laten doen.

    Ik hoop nog wat van je te horen.

    Groetjes Marianne

  • Bianca

    Beste Tineke,

    Ik heb ook RA sinds mijn 16e jaar en heb sinds 1999 in beiden polsen een BIAX polsprothese. Mijn operaties zijn goed verlopen. Bij mij hebben ze ook na de operatie mijn gips losser moeten maken, omdat dit veel te strak zat. Na ongeveer een week mag het gips er weer af en krijg je fysiotherapie (ik heb ca. een ½ jaar therapie gehad). In het begin heb ik 3 maanden lang een apparaat thuis gehad dat mijn polsen op en neer beweegt. Dit was wel vervelend aangezien ik dit 8 uur per dag moest doen en niet met dat apparaat kon lopen, dus je moest wel aan tafel zitten. In de tussentijd, ben nu 29 jaar, ben ik wel weer verschillende keren geopereerd, omdat telkens mijn bot aangroeide en dit bij mijn gewricht in de weg zat. Maar al met al ben ik zeer tevreden met mijn protheses en blij dat ik deze keuze heb gemaakt i.p.v. het vastzetten van mijn polsen.

    Ik wens je veel sterkte en succes met het maken van jouw keuze!

    groetjes

    Bianca

  • peter

    ik heb sinds februari 1999 een biax polsprothese en het bevalt prima geen constante pijn meer aleen met koud weer dan gaat het wat srtoef warmte is goed mijn beroep is schilder je hebt wel beperkingen maar je kan er best veel mee hij zit er nou 10 jaar in en meschien wort hij een keer vervangen door een niew model die ze kunnen reviseren en je kan de pols meer bewegen nou is dat 60graden maar nou weet ik wat ik heb en wat ik er mee kan en dat is de 2de keer maar afwachten als ze hem eruit halen en een niewe erin zetten de prothese hebben ze in het merwede ziekenhuis in dordrecht er in gezet de heer van leeuwen en zeer goede speciallist ik ga nog steeds 1keer per jaar trug voor controlle sterkte iedereen gr peter

  • petra van helden

    Hallo ,

    je reactie gelezen en kan je meedelen dat ik al 2 jaar een polsprthese heb.

    Na veel problemen en pijn en 7 operatie,s aan mijn pols eindelijk een prothese gekregen.

    Een behoorlijke ingreep met pijn ,maar daarna geweldig.

    Practisch geen pijn meer,doe er weer van alles mee.

    Maar er zijn proteses en protheses.Ik heb de mijne gekregen van Prof.M Ritt Plas.handchirurg in het VU-ziekenhuis Amsterdam.

    Inmiddels heeft hij een geweldige eigen kliniek The Hand Clinic in Amsterdam.

    En Prof Ritt is een van de grote jongens op dit gebied.

    Een geweldige en simpathieke man die nog tijd voor zijn patienten heeft en enorm veel ervaring op dit gebied.

    Ik zou zo weer gaan als dat nodig mocht zijn.

    Er is een side van hem op internet.

    Veel succes.

  • Ger

    Beste n.n.

    In mei 2010 is er bij mij een pols prothese geplaatst .

    Als ik het had geweten had ik wel door gegaan met m,n oude pols ?

    Die flink kapot was na een een van van 12 meter , heb daar altijd veel last van gehad ( pijn ).

    Daar is nu na het plaatsen van m,n prothese echt niet veel verbetering in gekomen , zelfs minder beweging dan daar voor .

    Twee van mijn vingers doen ook nog steeds pijn .

    Afijn dus of het een aanrader is , zou ik niet durven zeggen .

    Vriendelijke groet Ger.