blijvende pijn na schouderprothese

  • DE BROUWER ERIC

    Ik heb ook een schouderprothese in 2009 en 1 jaar naar voorduurde pijn terug op gemomen in het hopitaal voor een kijk operatie en dan terug herstellen meer dan 6 maanden dat is in het totaal 1 jaar herstellen en oefingen doen en nu zijn we in 2013 en nog dagelijks pijn de dokter heeft gezegt alles kom wel goed moest IK alles herbeginnen dan doe IK he tniet meer

  • janny

    Ik heb 28 september 2012 een omgekeerde schouderprothese gekregen, na een val van mijn fiets. Eerst is er geprobeerd om met een plaat de boel goed te krijgen, dat is niet gelukt. De operatie met plaatsing van de prothese was voor mij veel minder pijnlijk dan de eerste operatie.

    Er zijn bij mij ook nog 2 of 3 spieren verwijderd.

    We zijn nu bijna 4 maanden verder. Ik gebruik nog 3 paracetamol per dag, maar pijn valt echt wel mee. Wel heel veel oefenen en therapie, wat soms best pijnlijk is. Inmiddels kan ik best redelijk wat, alleen nog weinig kracht. Maar goed, er staat een maand of 9 therapie voor, Tegen die tijd verwacht ik toch weer redelijk normaal te kunnen leven.

  • dicky hubers

    steeds veel pijn na schouderoperatie

  • gina

    In december vorig jaar heb ik een hemiprothese gekregen na een valpartij waarbij de kop was verbrijzeld. Nu na 9 maanden nog heel veel pijn. Nu heeft de chirurg besloten een kleinere kop te plaatsen, dus de hele riedel begint overnieuw. Het is afwachten wat de schade is aan het glenoid.

    Waarom niet meteen een kleinere kop geplaatst vraag ik me af. De fysiotherapeut zei vanaf het begin dat het gewricht vastliep.

  • Margo

    Hallo schouderprobleem mensen, lees met verbazing alle klachten en pijn verhalen. Heb zelf ook versleten schouders (artrose) en ben op 9 september in het UZ in Gent (België) door Prof. de Wilde geopereerd aan m'n rechter schouder. Heb een volledige schouder prothese gekregen en ik kan niet anders zeggen dan dat het mij ontzettend is mee gevallen, eerste dagen wat pijn, maar ik mocht gelijk oefenen met m'n arm. Nu, 3 en een halve week later ben ik weer volledig in de runnng en ga 2 keer per week naar therapie. In december wordt de andere zijde gedaan. Ik gebruik geen pijnstillers meer, alleen nog wat onstekingsremmers.

    Misschien toch eens in België gaan informeren?

    Met vriendelijke groet Margo

  • Margo

    Hallo Herman,

    Zou toch eens voor een “second opinion” gaan in het Universiteits Ziekenhuis te Gent (België), daar verrichten ze kleine wonderen. Ik heb daar een schouder prothese gekregen en geen problemen, natuurlijk is de een de ander niet, maar in de tijd dat ik daar in het ziekenhuis lag, waren er in 1 week 3 patienten uit Nederland die problemen hadden met hun Nederlandse prothese en die daar in orde gemaakt werd. Prof. de Wilde doet deze operaties aan de lopende band, soms wel 3 op 1 dag en in Nederland is het misschien 10 x per jaar dat een chirurg deze vrij moeilijke operatie uitvoerd. Ik ga in december voor de andere schouder en ben vol goede moed, want altijd pijn is NIET te doen, dat weet je zelf maar al te goed!

    Groetjes Margo

  • corrie vh

    ik heb in 2009 een nieuwe schouder gehad ik ben nu al 4x geopereerd er heeft na 2 operaties een bacteri er in gehad en een ontsteking.heb nog steeds pijn .nu stelde de profesor voor om alles er uit te halen en niets er meer in.heeft mischien iemand daar van gehoord.gr corrie

  • klarie

    Hallo allemaal

    Ook ik heb nu 4, 5 jaar een deltaprothese, ikwas 58 toen deze erin ging omdat na een val de boel helemaal stuk en verschrompeld was

    Ik heb alleen maar lof.ben in gouda geopereerd.na een half jaar nam de pijn af en ik kan er alles mee doen alleen ttekkracht heb ik niet dis kaas met de kaasschaaf gaat niet.

    Jammrr dat er zo veel zijn met negatieve ervaringen, ik schijn ook erg hoog te kunnen met de arm wat niet veel voorkomt

  • janny

    Hallo allemaal,

    Ik denk dat we hier niet moeten proberen om appels met peren te vergelijken.

    Als er een bacterie bijkomt, heb je vette pech. En corrie, ik hoop dat het nu weer rustig is.

    Bij mij zijn behalve de prothese geplaatst, er ook 2 of 3 spieren verwijderd. Dit lijkt de meeste problemen te geven.

    Ik ben sinds een aantal maanden zonder pijnstillers, maar voel nog regelmatig wel pijntjes hoor. Maar, ik kan wel weer lang op de racefiets zitten (al ben ik 58 jaar). Maar na drie uur moet ik echt wel weer thuis zijn.

    Daarnaast heb ik toch wel geleerd om met de situatie om te gaan, en ik denk dat daar de grootste winst in zit.

  • dicku hubers

    ik ben 13 juni 2013 geopereerd aan mijn linkerschouder

    daar zit een volledige schouder prothese in

    ik heb nog steeds heel veel pijn

    bij de fysio zijn ze gestopt omdat het te veel pijn doet

    ik wilde door de scan,maar dat gaat niet

    door de prothese krijg je veel valse echo,s

    de foto,s zien er goed uit

    ik ga nu weer naar de huisarts a.s. dinsdag voor een verwijskaart naar het ziekenhuis

    de orthopeet denkt dat de pijn uit mijn nek komt(nekhernia)

    daar kunnen ze dan wel een scan van makeik hoop dat er eindelijk iets aan te doen is

    die pijn is haast ondragelijik slik DICLOFENAC maar de pijn helpt daar niet veel mee

    ik wens je daar veel sterkte en hopelijk eens zonder pijn

    gr van dicky