geen botgroei na breuk

  • pien

    Roken jullie ook??

  • Boy

    Dag pien,

    ja inderdaad ik rookte ook.

    Ik heb echter een botgroeistimulator gekregen in het ziekenhuis (waarvoor je bijna moet vechten) en ben 4 weken gestopt met roken.

    Toen is het uiteindelijk toch hard gegaan.

    Maar stoppen met roken is erg belangrijk voor je herstel, ik ben er ook te lang mee door gegaan omdat ik dacht dat het wel goed kwam. had ik dat maar niet gedaan.

    nu ben ik weer kerngezond aan het lopen en rennen en doen, en weer lekker aan het roken. Dus even een pauze is slim, want erna kun je nog genoeg roken

    groeten,

    Boy

  • dian

    ja, ik rook ook. loop bijna twee jaar met een gebroken boven arm. gister controle foto gehad vanwege in januari een bottransplantatie te hebben gehad. Geen botaanmaak. Orthopeet vroeg me weer: ROOK je nog? Maar is dat echt de oorzaak???

  • Boy

    Raar maar waar, roken heeft een slecht effect op de doorbloeding doordat het zuurstof gehalte in je bloed verminderd.

    Doordat er minder zuurstof in je lichaam zit en je lichaam dan de minder belangrijke lichaamsdelen uitsluit die ver van het hart liggen en daardoor harder moet werken. Deze lichaamsdelen zijn dus de armen en de benen. net als bij thermofrost (bevriezing) gaan eerst de handen en voeten en dan de armen en benen stoppen omdat het lichaam de aanwezige energie dicht bij het hart houdt.

    Dat is de reden waarom roken een slechte invloed heeft op het bot herstel. Ik ben na de genezing meteen weer begonnnen en het bevalt prima, maar even een pauze doet wonderen.

    Daarnaast kreeg ik tijdens het stoppen ook een botgroeistimulator en daardoor kreeg ik dus een snel herstel door 2 dingen te veranderen in korte periode.

    succes

  • ron

    Beste allemaal,

    Ik heb een verbrijzelde onderarm gehad en deze is in Oosternijk gezet, na 5 maanden opnieuw onder het mes omdat de boel los ging laten in het UMCG.

    Na bottransplnatatie uit mijn heup zijn we inmiddels op de goede weg. Wel moet ik er bij zeggen dat ik 5x in de week sport en dat zeker een positief effect heeft op de groei!!

    De pennen zitten er nog in , maar de groei zet door. Aanrader dus sporten (indien mogelijk) niet te licht , meteen doorpakken!!

  • Arjan

    Ron, wie is jou begeleidene arts?

  • trientje

    hallo

    ik ben in okt 2006 geopereerd aan mijn heup mijn heup zat niet goed in de kom.

    had geen botgroei naar 6 weken ben toen in een hidrobad 2x per week ook dit gaaf geen resultaat toen heb ik een botstumilator mee gekregen hier elke avond aan voor tien minuten 6 weken lang weer geen resultaat toen maar meer belasten naar een halfjaar terug gekomen op controle was er nog niets alleen het zat allemaal los. ben toen weer met spoed geopereerd dat was 21 mei 2008 ik heb 6 weken niet belast heb die 6 weken in een rolstoel door gebracht in weer twee keer per week in de hidrobad weer voor controle in wat bleek weer geen botgroei heb er toen weer 6 weken bij gekregen dus 18 aug. weer voor controle en weer geen botgroei heb nu weer een botstumilator mee gekregen dus weer elke avond 10 minuten hier weer aan dus ik wordt hier wel moedeloos van. o ja en ik rook niet en drink geen sterke dranken.

    groetjes ik ben echt radeloos

  • trientje

    hallo allemaal eindelijk botgroei.

    ik heb jullie een heel verhaal verteld over mijn heup operatie dit was op 20-8-2008

    heb nu wel goed bericht. ben naar mijn laaste controle dit was 18 aug met weer met een terleurstelling naar huis gegaan dat ik geen botgroei had. ik was helemaal niet meer positief had zo iets laat het maar zitten tot dat ik hoorde dat paardemelk moest helpen bij botgroei heb een telf.nr. gekregen heb direkt gebeld kreeg meneer van sand aan de lijn heb hem mijn probleem verteld en dat ik het gehoord had dat paardemelk goed moest zijn voor botgroei. hij vond het een hele mooie verhaal maar hij vertelde mij dat het geen lijm is maar ter ondersteuning van de algehele doorbloeding. ik heb toen voor een maand in tabelet vorm dit besteld dit is puur paardemelk dus makkelijk om in te nemen. ben nu 6 okt weer voor controle geweest en ja wel hoor ik hab weer botgroei ik was door de dolle heen eindelijk BOTGROEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII dus ik zo zeggen probeer het eens.

    site is www.paardenmelkerij.nl fam sand ik gebruik ook nog vit.D3 er bij ga ook 2x per dag aan de botstumilator geen 20 min maar 40 min ze zeggen toch bbat het niet schaat het niet dus ik heb er wel baat bij en ben hier heel blij mee. ik ga hier mee door tot dat het helemaal weer goed is.

    groetjes trientje

  • danielle

    hallo

    ik heb een soortgelijk situatie

    29 dec 2006 heb ik een zwaar autoongeluk gehad(mag blij zijn dat ik nog leef) mijn rechterbovenbeen was verbrijzeld

    ze hebben er een pen in gezet vanaf net boven mn knie tot aan mn heup

    nu bijna 2 jaar later loop ik nog steeds met pijn en ik moest al vanaf mei niet meer terug op controle daar werd gezegt ja dat stukje bot zit nog niet helemaal vast maar daar moeten we geen aandacht aan geven voor de rest ziet het er goed uit

    ik ben nu maar naar belgie naar het uz in gent geweest want werd er niet wijzer van

    heb de foto's van ziekenhuis uit terneuzen meegenomen

    het 1ste wat die arts in gent zij was meisje meisje jij heb een groot probleem

    wat blijk er is een groot stuk bot wat nog niet vastzit een verkeerde pen zit in mn been en die is te lang dus drukt op mn heup nou ben ik lekker mee

    ik moet nu een afspraak maken voor een botstimulator(wat 2000 euro kost en niet word vergoed) het help in de meeste gevallen maar niet bij iedereen dus op hoop van zege en anders moet ik geopereerd worden pen eruit gehaald worden bot opnieuw breken en nieuwe pen erin

    dus met andere woorden orthopeet in terneuzen bedankt u heeft mn been naar de filestijnen geholpen

  • B

    Hey Mevrouw met geen naam.

    Ten eerste erg vervelend om te horen dit verhaal, beterschap bij deze.

    Toch wil ik u even mededelen dat ons ziekenhuis te boxmeer, net als alle andere ziekenhuizen in Nederland een beperkt aantal Botgroei stimulators ter beschikking heeft voor patienten. Dit zijn er slechts 10-12 per jaar. Deze zullen ze niet graag uitgeven en zullen ze ook vaak over zwijgen. Maar het moet dus mogelijk zijn om een vergoede botgroeistimulator te krijgen en niet zelf aan te schaffen.

    Je kunt beginnen om druk te zetten op het ziekenhuis in Terneuzen, aangezien deze verantwoordelijk zijn voor de misplaatsing en een beetje schuldgevoel.

    Heel veel succes ermee!

    Gr B