peesontsteking schouder

  • sabine

    hoi,

    ik heb ondertussen al twee jaar pijn in mijn schouder.

    het kan heel dom klinken, maar ik geef les en schrijf dus voortdurend op het bord.

    awel, dat gaat dus heel pijnlijk!

    als ik het tegen iemand zeg, dan bekijken ze mij zo van… hoe kan dat nu pijn doen?

    maar het is wel zo!

    nu ben ik onder de nmr in tongeren geweest.

    ik moet zeggen dat dat volledig tegenviel.

    ik lag muisstil, terwijl de verpleegster mij contstant de opmerking maakte dat ik bewoog! ik ga dus nooit meer voor zoiets naar daar!

    ze hadden niks gezien, zegden ze na de scan.

    nu belde ik vandaag naar mijn huisdokter en die vertelde mij dat ik een peesontsteking heb.

    maar doet dan dan echt zo pijn?

    je hoort zo dikwijls over peesontstekingen praten, maar ik wist niet dat dat zo pijnlijk was!

    wat kan ik hier zelf het best aan doen?

    groetjes, sabine

  • manya

    Hallo Ilse,

    IK weeet niet hoe het nu met je gaat en of je dit bericht leest.Jij hebt een ongeluk gehad schreef je ,\ik heb een stent laten plaatsen in buik en dat is via boven arm gegaan .Na de behandeling kreeg ik een forse nabloeding omdat de artsen het vat niet goed hebben afgedrukt .Heb een paar weken in een mitella gelopen ,maar blijf pijn houden.

    4 weken geleden een echo laten maken en nu zeggen ze dat ik een ontstoken pees heb.

    De arst in het ziekenhuis heeft me 3 min gezien .Ik ga nu naar Mill ,er is daar een arts die gespecialiceert is in schouders.Dr Wijono heet hij.Dus hoop dat hij een oplossing heeft.Spuiten in schouder wil ik niet .Ze zeggen dat de pijn dan even weg is ,dus lost het niets op.Je gaat arm dan wel meer gebruiken en dat kan ook fout zijn.Hoop dat je hier iets mee kunt.Gr Manya

  • jennifer

    hoi johan,

    erg late reaktie van mij maar heb zelf net te horen gekregen dat de pijn in mn schouders,nek en armen van een peesonsteking komt,loop al heel wat maanden met die pijn en is mij altijd verteld dat ik Fybromyalgie heb!Dus heb net de pijn van de spuit ondervonden….en het is niet pijnloos maar ik heb het er graag voor over….als het helpt?!Je arm voelt direkt na de spuit erg slap,en volgens de ortopeed kan het de dagen erna de pijn vergergeren maaja heb er dus alles voor over dus ben benieuwd!

    Suc6 verder met alles!

  • Johan

    Hoi Jennifer ,

    Voor mij is het aanstaande dinsdag de grote dag dat ik er achter kom wat ze nu daadwerkelijk gaan doen aan mijn schouderprobleem , ik weet inmiddels dat het een slijmbeursontsteking is en loop er nu al 5 maanden mee waarvan de eerste 2 maanden gewoon doorgewerkt ( ben verhuizer dus niet echt fijn werk als je zoiets hebt ) heb de laatste tijd flink wat medicijnen geslikt tegen de pijn en de ontsteking maar bij het minste geringste is de pijn weer net zo hevig als wat het was , word er nu wel een beetje moe van omdat ik dacht dat ik er vast wel na een aantal weken vanaf zou zijn , fout dus !!

    Wat ik ook gehoord heb is dat ze de slijmbeurs kunnen verwijderen in plaats van dat gespuit in je schouder , dat lijkt me dan ook een veel betere oplossing dan een spuit erin waar je niet zeker van ben dat dat werkt .

    Maar goed ik hoop dat het aanstaande week goed verloopt en dat ik de week erna weer lekker aan de slag kan ook al is dat niet voor de volle 100% , als ik maar weer kan werken :), als ik dit nu na lees denk ik wel dat ik iets te hoopvol ben maar goed beter iets te, dan denken dat het nog maanden gaat duren .

    Verder hoop ik dat het met jou ook beter gaat en wens je ook veel sterkte met je peesontsteking .

    mvg Johan

  • marja

    hoi Johan

    Hoe is het afgelopen met de uitslag en met jou???

    gr marja

  • Royd Hendriks

    Goeie dag

    Johan en andere “slachtoffers” van schouder pijn. Hier zit een zelfde gevalletje. Schouder dacht ik geblesseerd te hebben met sporten, echter blijkt nu achteraf, na 6weken, schouderpeesontsteking. ook zit al aan mijn tweede kuur diclofenac. 3weken niet gewerkt(aangezien ik ook verhuizer ben) begint de verveling en ergenis wel toe te slaan. Sporten zit er namelijk dus ook al geen 6 weken meer in(3 a 4 keer per week rugbyen). Ze hebben mij nu ook de mogelijkheid van een spuit voor gehouden, maar na al de berichten die ik lees en hoor, is het eigenlijk altijd maar van tijdelijke werking. EN aangezien ik wel weer wil sporten en werken, ben ik erg benieuwd of er nog andere mogelijkheden zijn….

    Allen succes en beterschap

    Royd

    P.s. Was een flink bericht om te typen met een pijnlijke schouder, aangezien computeren idd een nare bezigheid is met zo'n schouder!!!

  • Johan

    Hoi Marja

    Is nog niet afgelopen ds , heb 30 okt een mri scan en dan weet ik meer dus nog even afwachten

    en hoe is het met jou gegaan ?

    gr Johan

  • Johan

    Hoi Royd

    Ben nu dus al 12 weken verder en nog steeds niet goed hier , heb nog veel last en pijn na de minste inspanning dus van werken is geen sprake en zeker niet als je idd verhuizer bent dus ook bij mij gaat de verveling aardig toeslaan , als het meezit wet ik volgende week precies wat er aan de hand is na een mri scan te hebben gehad dus dan kan de echte en goede behandeling plaats vinden en kan ik hopenlijk snel weer aan de slag .

    Spuiten hebben ze het met mij ook over gehad maar dat zie ik ook niet echt zitten ook omdat idd dat lijkt op een tijdelijke oplossing .

    Nou we gaan het weer meemaken volgende week , en hoop dat iedereen met dezelfde klachten er snel vanaf is , sterkte allemaal .

    ps: ik werk trouwens bij De Gruijter & Co

  • marja

    hallo schouderprobleempjes-)))

    Ik ben al jaren en jaren bezig met de schouders, zowel links als rechts.

    Ik leef al jaren met de wetenschap dat ik last heb van een slijmbeursontsteking, dus fysio, injecties enz. Vorig jaar november zei ik tegen mijn huisarts nu wil ik een foto laten maken, want er is veel meer aan de hand, en jawel hoor, door chronische slijmbeursontsteking krijg je kalkafzetting en aan beide kanten zo,n ei dat het knelt als een gek, en de ontsteking gaat ook niet weg als er kalk zit.

    Toen in februari 2008 een Barbotage onder narcose wat niet al het kalk heeft weggehaald, maanden barstende pijn gehad en vorige maand een MRI laten maken van de rechterschouder en wat ik al vermoede vorig jaar alleen een resolute operatie zal het probleem echt kunnen oplossen, dus dat gaat eerdaags gebeuren. De MRI liet zien, dat de pezen klem zaten door het ontstoken zijn tussen het sleuteldak en de kom en ook het kalk zit klem, het hele gebied is ontstoken en mijn AC gewricht slijtage, Dus ze gaan een schijfje van mijn sleuteldak weghalen en een plakje van mijn sleutelbeen en alle ontstekingen vocht en slijmbeurs verwijderen, Dan 3/6 maanden revalidatie, arm inmobiel dmv zo,n draagband en dan is de pijn opgeheven en de othopeed zei je zal een hele lange adem moeten hebben dat de arm weer normaal belastbaar is..

    Ik ben er niet blij mee maar ik heb geen keurs, en dan nog links -((((((

    gr Marja

  • Royd

    He Johan,

    Ik moet vrijdag weer naar de dokter, maar lijkt me zeker niet minder geworden nu met 4weken rust te hebben gehouden. Donderdag ook naar de ARBO-arts. We hopen het beste…

    Leuk om elkaar beetje op de hoogte houden van mogelijk remedie mogelijkheden. Zit te springen om weer te sporten en te werken

    Ik werk bij Nouwens Verhuizingen Tilburg

    Groet