peesontsteking schouder

  • jeanette

    Hallo

    kwam met toeval hier terecht en heb sinds vorige week een peesontsteking in mijn bovenarm en de aanhechtingen van de spieren zijn geirriteerd en de spier die richting mijn borst loopt doet ook pijn.

    Heb erg veel pijn en uitstralingspijn naar de pink ik heb het rechts.

    Heb diclofenac gekregen van de huisarts en paracetamol maar pff helpt niks slaap slecht en soms misselijk van de pijn.

    Gister naar een chiropractor geweest en die vond het wel vreemd dat ik voordien geen klachten had en zo ineens 's nachts werd ik wakker en veel pijn.

    hij gaat mij proberen te behandelen maar kan geen garantie geven moet donderdag naar de huisarts en overleggen evt orthopeed.

    Ik baal enorm en als ik jullie verhalen lees duurt het nog wel even voor ik weer hersteld ben.

    Werk in de kinderopvang dus ja werken kan ik ook niet.

    Allemaal veel sterkte .

    Groetjes jeanette

  • johan

    zo hehe ik weet wat het probleem met mn schouder is , ik heb dus slijtage en een peesontsteking en word daar 2 december aan geopereerd , na een hoop gedoe , foto's , therapie , mri scan en een aantal maanden verder gaat er iets gebeuren en kan ik hopenlijk ergens in jan weer aan het werk zucht , werd tijd :)

  • marja

    dat is fijn Johan, ik heb ook een ontsteking incl kalk, en artrose, was dat bij jou ook in het AC gewricht?

    bij mij gaan ze een distale clavicula resectie en open neerplastiek doen, dus ook een stukje sleutelbeen eraf en een stukje van het sleuteldak en bij jou? en alle schoonmaken natuurlijk

    bij mij zou de revalidatie 6 tot 9 maanden zijn voordat ik weer kan werken, maar misschien is het iets anders wat ze gaan doen

    ik hoop nog wat terug te horen van je, gelukkig voor jou al 2 december, ik wacht al 3 maanden, te druk zeiden ze-))

    gr marja

  • Marieke

    Hee,

    ik voeg me maar toe aan deze groep,,;)

    Ik heb met volleybal een heeele erge verkeerde beweging gemaakt,

    maar heb de pijn toen 3 weken genegeerd, tot het echt niet meer ging

    Ik mocht eerst vd dokter nog wel blijven sporten, maar dan niet meer aanvallen & serveren.

    Dat maakte niet veel uit, want ik had nog steeds veel pijn.

    Toen nog een keer langs gegaan,

    hij zei dat ik dan maar moest rusten,

    en mn ma had er al op aangedringt dat ik om ontstekingsremmers moest vragen,

    En na een beetje zeuren bij de dokter kreeg ik ze dan ook mee..

    vervolgens hielpen ze helemaal niet..

    Toen ben ik langs de fysio gegaan,

    daar ben ik nu 3x geweest,

    en van haar mag ik absoluut ook niet sporten.

    ik heb nu een paar oefeningen die ik moet doen,

    maar die helpen niet echt (die doe ik nu ook al 2 weken)

    Verder heb ik een bijbaantje als cassiere in een supermarkt,

    maar dat is echt geen succes!

    Alleen ik wil niet stoppen met werken, want wil na mijn examens een opleiding gaan doen waar ik écht geld voor nodig heb.

    Ik vraag me af of ik nu voor een spuit moet gaan, maar dan zou het wel fijn zijn als ik daarna van alle pijn af ben,

    en als ik zo alle verhalen lees, is dat niet zo.

    Pfff.

    iedereen sterkte met de schouder!

    Ik word er al helemaal gek van!

    Xxx

  • Ans

    Hallo Jannet,

    Momenteel zit ik ook te kijken met een peesontsteking.

    Huisarts schrijft rust en pijnstillers voor.

    Misschien kun je zeggen waar jij de caps hebt besteld en wat de kosten zijn die er mee gemoeid gaan???

    Alvast bedankt voor je moeite, ik wordt echt helemaal gestoord van de pijn.

    Groet,

    Jannet schreef:

    >

    > hoi,

    > ik las je berichtje (misschien ben je inmiddels al wel

    > geopereerd) maar vorig jaar heb ik slijmbeursontsteking

    > gehad, naar de dokter geweest en heb 3 weken diclofenac

    > geslikt.

    > tot ik smorgens wakker werd en mn arm helemaal niet kon

    > bewegen, zelfs met ademen deed het mega zeer.

    > toen ben ik doorverwezen naar de therapeut, maar echt helpen

    > deed het niet al kon ik inmiddels wel weer bewegen en aan het

    > werk.

    > toen de therapeut verder niks meer kon, kwam de pijn

    > geleidelijk weer terug tot ik in de

    > gezondheidsniews(maandblad) iets las over flambosin tegen

    > slijmbeursonts.

    > dit heb ik bestel en 2 weken lang 6 capsules per dag genomen

    > daarna elke week 1 minder. ik neem nu elke dag 2 capsules en

    > ik voel het soms nog wel als ik hem overbelast heb, maar

    > zelfs de peesontsteking is er (bijna)van weg!

    > misschien een tip om ook te proberen?

    > gr jannet

  • lotte

    Ik vroeg me af hoe het ging met je schouder? Ik heb het zelfde probleem. Ook met volleybal een verkeerde beweging gemaakt en er een tijdje mee doorgelopen. Ik dacht het gaat wel weer over. Daarna toch maar 3 week rust gehouden en voorzichtig weer begonnen met trainen. Helaas de pijn kwam weer terug. Dan toch maar ff lang de huisart. Die wou gelijk wel een spuit geven. Ik heb toch maar gevraagt om fysio. Ik moet morgen voor het eerst heen. Ben benieuwd wat ze gaan doen en of het wel helpt, want als ik dit alles zo lees kan het nog wel een langdurige gevolgen hebben.

  • jennifer

    Hoi iedereen,

    nadat ik dus die spuit heb gehad in oktober was ik er ff vanaf maar nu sinds een paar weken en met de dag wordt t erger komt de pijn weer,vooral bij de aanhechting bij mn re-schouder.

    Ook veel last van nek en ruggegraat,schouderbladen maar dat komt(denk ik)toch door de fybro?!

    Heeft hier iemand nog meer ervaring mee?

    ben nu aa t twijfelen wel of geen spuit??

    xjennifer

  • jennifer

    Hoi iedereen,

    nadat ik dus die spuit heb gehad in oktober was ik er ff vanaf maar nu sinds een paar weken en met de dag wordt t erger komt de pijn weer,vooral bij de aanhechting bij mn re-schouder.

    Ook veel last van nek en ruggegraat,schouderbladen maar dat komt(denk ik)toch door de fybro?!

    Heeft hier iemand nog meer ervaring mee?

    ben nu aa t twijfelen wel of geen spuit??

    xjennifer

    >

  • Marieke

    Hee!

    Bij mij gaat het nu best goed,

    dankzij de fysio.

    Eerst had ik een andere fysio, maar dat hielp niet.

    Deze ging op zoek naar de oorzaak,

    En dat was dus bij mij,

    op de bovenkant van je schouder zit een botje,

    dat bestaat uit 2 delen.

    het ene deel komt van je schouderblad, van je bovenrug zegmaar,

    en het andere deel van je sleutelbeen.

    Bij mij zat mijn sleutelbeen dus niet goed,

    dat deel van het botje was omhoog geschoten door mijn verkeerde beweging.

    Doordat het niet goed zat, en het ontstoken was enzo, waren mn spieren opgezet, en had ik dus te weinig ruimte in mn schouder,

    daardoor had ik dus pijn.

    De fysio heeft toen netzolang geprutst aan mn sleutelbeen en schouder, tot het weer goed zat.

    Na 5 dagen ging het toen al een stuk beter, want omdat ik weer meer ruimte had konden mn spieren weer inkrimpen (of wat het tegenovergestelde van uitzetten mag zijnxD)

    De 2e keer dat ik bij hem langs ging, mocht ik weer gaan sporten van hem,

    Maar dat was ook omdat ik normaal ruim 10 uur in de week sport, en ineens een maand niet meer.

    Mijn lichaam is zoveel sport gewend, dus daarom kon het wel.

    Ik heb vorige week donderdag voor het eerst weer meegetraint,

    en dat ging best goed.

    Alleen aanvallen en serveren durfde ik niet,

    maar had totaal geen pijn aan mijn schouder.

    Afgelopen dinsdag heb ik ook weer getraint, en aangevallen, wat ik toch nog wel eng vond, maar het ging wel!

    Heb nu alleen wel spierpijn bij mn schouder, maar het is niet de pijn die ik eerst zegmaar had.

    Nou hoop dat jullie mn verhaal beetje snappen,

    Ik zou dus als je naar de fysio gaat, vragen ofdat hij niet alleen je schouder zelf wil masseren, (wat maar voor even helpt) maar echt opzoek gaan naar de oorzaak.

    Succes iedereen;)

    Xx

  • do

    Hoi Tanja ,

    ik heb hetzelfde probleem als jij , ik heb oo kal ruim een jaar last van een peesontsteking in mijn schouder ( de bicepspier ) en heb ook fysio gehad en

    accupunctuur bij een therapeut , en ook 2 spuiten in t ziekenhuis , maar ook bij

    mij hielp t allemaal maar half , ik heb nu 1 behandeling achter de rug van een energetische therapeut , en warempel t werkt echt , gaat nu de betere kant op , ik hoop na nog 2 of 3 behandelingen dat ik aardig van de pijn verlost ben ….

    groetjes dirk