geboren met 3 tenen

  • Dee

    Ik ben 50 jaar en geboren met 3 tenen aan de rechtervoet.

    De 3e en 4e teen ontbreekt en mijn voet en enkel is dus smaller.

    Ik loop dus ook meer naar binnen met mijn enkelgewricht.

    Ik heb een supplement in de rechterschoen en heb hier jaren goed op gelopen.

    Mijn gewicht is 57 kilo en heb dus weinig last van belasting op deze voet (gehad).

    Het laatste half jaar heb ik meer last gekregen in de hiel, dus niet in het gewricht.

    Het is meer een druk/moe gevoel aan de linkerkant van mijn rechterhiel.

    Wie herkent dit probleem?

  • Dannie Vermeulen

    Hello,

    vorige zondag is mijn kleinzoon geboren en heeft ook maar 3 tenen aan zijn rechtervoetje. Het voetje is iets smaller dan het linkervoetje en een klein beetje kleiner. Voor de rest ziet alles er heel normaal uit.De versmalling begint eigenlijk een beetje in het onderbeen. Is dit het zelfde verschijnsel als bij jou? Had jij veel ongemakken tijdens het gaan?

    Graag had ik meer geweten over deze handicap

    groeten,

    Dannie Vermeulen, een bezorgde grootmoeder

  • michael

    geen flauw idee kben geboren met alle 10 mijn tenen groetjes michael

  • Berni

    Hallo Dee,

    Ik ben 46 jaar en ook geboren met 3 tenen aan de rechtervoet. De twee kleinste tenen ontbreken, en de hele voet is dus ook smaller. Bovendien is mijn rechterbeen 6 centimeter korter dan mijn linker, overigens met een normaal ontwikkelde voet.

    Aan mijn rechtervoetje ontbreekt tevens de hiel.

    In mijn jeugdjaren heb ik steeds met hoge rijgschoenen gelopen, met een speciale zool voor de rechterschoen. Nu ik ouder wordt, is het steeds moeilijker om zulke schoenen in een normale schoenenwinkel te krijgen. Dus draag ik sinds een paar jaar speciaal voor mij gemaakte orthopedisch schoeisel. Ondanks mijn overgewicht heb ik aan de voet zelf nooit problemen gehad, behalve dat ik nogal veel eelt ontwikkel.

    Alleen de laatste jaren heb ik tamelijk last van mijn rug. De enigste remedie voor mij is dus, de nodige kilo's kwijt te raken.

    Groetje en sterkte, van Berni

  • jeroenmalu@live.nl

    ik heb een dochtertje van bijna 1 jaar en zij heeft aan haar linker voetje ook maar 3 tenen. Ook is dit voetje smaller en is haar enkel smaller. zijn er meer mensen die een kind hebben met dit verschijnsel en hoe hebben jullie het opgelost met schoenen ?

  • Caro

    Hallo,

    Ik ben 13 jaar en ik heb zelf ook 3 tenen aan mijn rechtervoet.

    Vroeger droeg ik aangepaste schoenen, maar ik heb nu een soort binnenschoen die je in een normale schoen kan steken.

    Of ik koop voor zomerschoenen gewoon 2 paar.

    Groetjes Caro.

  • Caro

    Hallo,

    Ik ben 13 jaar en ik ben ook geboren met 3 tenen aan mijn rechtervoet en 4 centimeter beenlengte verschil.

    Aan dat beenlengte verschil ben ik geopereerd en nu heb ik nog iets minder als 2 centimeter.

    Ik had vroeger ook altijd aangepaste schoenen, maar nu heb ik een soort schoen die je in een normale schoen kan steken.

    Ik heb ook een smallere voet + hiel.

    Groetjes Caro

  • Diny mol

    Beste Jeroen,

    Wij hebben een dochter inmiddel bijna 14 jaar die is geboren met 3 tenen aan rechtervoet ,heeft wel een grote teen ,wat heel belangrijk is voor het lopen.,kleine smalle voet heeft daardoor en een beenlengte verschil van 4 cm.

    Wij gaan altijd naar de orthopeed en vroeger ook kinderarts.

    Omdat ook de voet grote verschillend is ,kochten wij eerst 2 paar schoentjes.

    Later werden er schoenen voor haar op maat gemaakt en haalde ik een voorbeeld uit de winkel en die maakten ze na.

    Zomers koop ik nog steeds 2 paar schoenen.

    OOk laarsjes ,slippers is een probleem.

    Als ze maar goed gaan lopen ,dan ben je al een eind op dreef.

    Aan haar beenlengte is ze ook geholpen. Ze hebben de groei in het goede been stilgelegd en zo is het verschil na 2 jaar 2 cm.

    Wil je meer weten, mail gerust want er zijn weinig kinderen met zo iets.

    Groeten,

    Diny Mol

  • Marleen

    Hallo,

    Ik ben een vrouw van 23 jaar en heb hetzelfde probleem, met het verschil dat er bij mij ook een verschil zat op de lengte van mijn benen. Schoenen zoeken is inderdaad niet makkelijk, ikzelf heb tot mijn 12jaar orthopedische schoenen gedragen. Nu draag ik gewone schoenen met een binnenschoen. Op deze manier kan je gewoon schoenen kiezen, natuurlijk passen niet alle modellen maar het is een hele vooruitgang.

    Als je nog vragen hebt mag je ze natuurlijk altijd stellen.

    Groetjes,

    Marleen

  • esther

    Hallo,

    Ik ben 22 en ik ben geboren met 3 tenen aan mijn linker en aan mijn rechtervoet.

    Ik heb orthopedische schoenen en steunzolen. Ik wissel dus normale schoenen af met speciale schoenen.

    Ik ben 5 keer geopereerd en hierbij hebben ze mijn been recht gezet en een botje in mijn enkel.

    Helaas ben ik vorig jaar door mijn enkelbanden gegaan en heb ik 3 maanden niet kunnen lopen.

    Nu heb ik vaker last van mijn enkel ondanks dat ik geen enkel overgewicht heb. (1.61 m en 56 kilo)

    Ik sport nu elke dag op een crosstrainer en merk dat mijn enkel en spieren hier heel erg vooruit mee gaan en ik nu dus ook minder last van mijn enkel heb.

    groetjes Esther