klompvoeten

  • ik

    hoi buig je voet gewoon terug

    xxxxxxxxxxxxxxxik

  • Ilonka

    Hallo,

    Ook ik ben blij dat ik eindelijk wat vind over volwassen met klompvoeten….

    Het is zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met vragen….en het is allemaal zo herkenbaar.

    Ik ben 48 en heb twee klompvoeten, rechts erger dan links, ook ik ben regelmatig geopereerd, met gips, spalken enz.

    Mijn voeten zijn niet verschillend van maat en me kuiten zijn wel wat dunner maar niet storend…

    Alleen heb ik constant van die vreselijk moeie voeten…volgens de orthopeed is dit een bekend probleem?

    Verder ga ik gauw door me voet heen en dan heb ik veel pijn boven op me voet…net of alles scheef zit…maar goed daar

    heb ik nu weer een brace voor….

    Heb aangemeten schoenen gedragen maar nu kan ik wel confectie schoenen aan met steunzool en verhoging….

    Nou ja zo kan ik net als jullie nog wel even doorgaan, in ieder geval ben ik blij met deze site!!!!!

    Allemaal heel veel succes en ik blijf deze site zeker in de gaten houden.

    Groetjes Ilonka

  • Anja

    hallo allemaal,

    ik ben 44 jaar. wat herkenbaar allemaal! heb ook pijn aan mijn voeten sinds een jaar of 4, nu valt het mee omdat ik vaker stevige schoenen draag (bergschoenen) die ook steun geven aan mijn enkels. de pijn zit op mijn wreef en zijkant. nu heb ik sinds een paar maanden fysio om mijn achillespees op te rekken ik weet niet of het helpt, ik zou al blij zijn als de pijn niet erger wordt, dus gewoon er mee door gaan. ik ben er wel achter gekomen hoe weinig kracht ik heb in mijn been van mijn slechtste voet (links). ik krijg ook balans oefeningen op een bosu bal om de spieren te versterken. het schoenenprobleem is ook herkenbaar, met ongelijke voeten is het lastig om open schoenen te kopen waarin dit niet zo goed opvalt. sterkte voor iedereen.

  • SandraMu

    Ik ben geboren met een klompvoet mezelf. Er is een internationale groep voor ons op facebook. Gewoon zoeken naar "adults / teens with clubfoot" Er zijn veel mensen met een klompvoet, Nederlands, Duits (zoals ik) …

  • Arno

    Ik ben 40 jaar en ben geboren met 2 klompvoeten. Ze zijn indertijd alleen met gips “behandeld”. Tot 4 jaar geleden ging alles redelijk goed. Daarna veel pijn tijdens lopen, bij lang staan en bij het beuren van zware dingen. Tevens vooral 's-nachts ontzettende pijnsteken, met name bij de wreef aan de linker voet. Na bezoek arts wou deze eerst de achillespezen verlengen, echter heb ik aangeven dat de pijn elders zat. Er bleek geen kraakbeen meer te zitten tussen het sprongbeen en het scheepsvormig botje. Ik heb dit na advies van de arts door hem vast laten zetten (scheepsvormig botje zit nu vast aan het sprongbeen). Je zit ongeveer 8 tot 10 weken in het gips. Tevens duurt het daarna nog lang voordat je de voet goed kunt bewegen. De spieraanhechtingen zitten ook in de buurt van het scheepvormig botje. Na een jaar en veel fysiotherapie was ik van de ´stijfheid´ van de spieren af en kon ik weer lopen zoals voorheen. Het gaat nu nog steeds goed, doe aan sport o.a. tennis en dit gaat best. Ik moet na 2 uur tennissen wel echt stoppen, anders kan ik de volgende ochtend niet fatsoenlijk lopen. Toch zou ik het direct weer doen als ik rechts ook dezelfde pijnen krijg. Vooral de pijnsteken waren niet te harden, maar daar ben ik door de operatie compleet vanaf!

  • stephenie

    hoi allemaal

    iki heb ook een klompvoet alleen dan aan aaleen maar aan de linker kant.

    door een verkeerde operatie heb ik in deze voet een groieachterstand van 8 maten.

    ik heb ook pijnklachten sinds december 2010.

    alleen ben ik pas 23 en zit dus nu al langdurig in de ziektewet.

    wat is er bij jullie aan de pijnklachten gedaan.

    want wordt langzaam gek van de korte nachten door de pijn

    gr Stephenie

  • Kim

    Hallo allemaal,

    Voor mij is deze site nieuw, maar wel erg interessant!

    Ik heb zelf rechts een klompvoet, met ook een veel dunnere kuit en 2 schoenmaten verschil.

    Ik draag al mijn hele leven rokjes en jurkjes!

    Het valt mij op dat veel mensen het niet eens zien zolang je maar gewoon doet.

    Sinds een paar jaar draag ik zelfs open schoen, sandaaltjes. Dat dat kan is op zich al superfijn, want ook ik heb tot mijn 18 e orthopedische schoenen gedragen. Als ik moe ben wordt het beenlengte verschil hinderlijk. En bij veel staan en lopen krijg ik echt last van mijn tenen, klauwtenen?, en onder de bal van mijn voet. De plek vlakbij mijn 2 kleinste teentjes.

    Heeft iemand ervaring hiermee? Ik overweeg om binnenkort weer eens bij een orthopedisch chirurg langs te gaan…

    Meiden, zet je over je schaamte heen en draag gewoon wat je leuk vindt!

    Groetjes, kim

  • ineke van echtelt

    hallo lotgenoten,

    Fijn om over volwassen klompvoeten te lezen. Ik ben 45 jaar,geboren met 2 klompvoeten. 1 x geopereerd en veel aangepaste schoenen gedragen. ook mijn linkervoet is stugger dan mijn rechtervoet. ik heb eigenlijk niet veel last van mijn voeten. ik heb een staand beroep (stewardess) en dat gaat me goed af. ik merk wel nu ik ouder wordt dat ik zeer vermoeide voeten heb, en het doortrekt naar benen en rug. Onze zoon is geboren met 2 klompvoeten, ook linker is erger dan de rechter, zou dit altijd zo zijn, want ik lees het bij de meeste mensen. mijn zoon is 2 x geopereerd en draag ook aangepaste schoenen. hij heeft er vrede mee dat hij klompvoeten heeft, hij kan erg goed voetballen en rennen als de beste. ook ik schaamde me voor mijn voeten en dunne kuiten, maar nu onze zoon geboren is met klompvoeten, heeft het mij gek genoeg sterker gemaakt. ik ben trots op wat ik allemaal kan met die voeten en trek in de zomer gewoon teenslippers en een jurkje aan. ik zou wel heel graag van die moeie voeten af willen komen, dus alle tips zijn welkom!

  • Hannie Schadee

    Zijn er mensen van mijn leeftijd( 55) die alsnog een operatie hebben ondergaan of moeten ondergaan i.v.m een klompvoet.

    Ik zou graag informatie willen uitwisselen.

  • Susanna

    Ik ben 47 jaar en geboren met een rechterklompvoet. In mijn jeugd ben ik daar een zestal keer aan geopereerd, Helaas met niet heel veel resultaat. Wat het moeilijkst is, is meestal mijn beenlengteverschil. Als ik niet zo zou “hobbelen” zou het waarschijnlijk niet heel erg opvallen dat ik iets mankeer. Pijn heb ik alleen na echt grote inspanning, zoals een dag pretpark. Dan is mijn voet zeer stijf. Schoenen met veters zijn bijna altijd draagbaar. De huidige mode is dus voor mij zeer gunstig, in tegenstelling tot in mijn jeugd. Toen kon ik bijna niets aan.

    Ook ik draag geen rokken of korte broeken in het openbaar. Alleen op vakantie vind ik het allemaal prima en loop ik daar wel in in het buitenland.

    Ook heb ik de drempel van skinny jeans genomen. Dan maar een dunne en een dikke kuit in mijn spijkerbroek. Het is voor mij ook een feit dat 9 van de 10 mensen DAT niet eens zien. Het is puur de manier van lopen en van het neerzetten van de voet wat opvalt. Voor de jongere mensen: het wordt echt wat makkelijker als je wat ouder bent. Dan denk je eerder: iedereen bekijkt het maar!