nieuwe knie

  • Annie

    Hoi Ina,

    Helemaal mee eens! Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. De fysiotherapie die je krijgt na de nieuwe knieoperatie is minstens even belangrijk als de operatie zelf, is mijn ervaring tenminste. Ik heb veel geluk gehad denk ik, als ik de verhalen zo hoor en lees. Ik ben via een zogenaamd ´luchtbrug´project in Spanje geopereerd, in HCB Benidorm. Bij dit pakket zit inbegrepen dat je na de operatie 3 weken lang, elke dag, zo´n 2 uur gaat revalideren bij de praktijk van nederlandse fysiotherapeuten in Moraira. Ik vond het redelijk intensief maar ik werd erg goed begeleid en dus was het uit te houden. Als ik vergelijk hoe goed ik eraan toe was na die 4 weken in Spanje (Klein weekje ziekenhuis, 3 weken revalidatie) met mensen die hier in nederland fysiotherapie gehad hadden, dan was ik veel beter af. Natuurlijk is iedereen verschillend en moet je oppassen met vergelijken, maar mijn ervaring was echt super. Ik kan het echt van harte aanraden voor iedereen die nog een nieuwe knie of heup moet krijgen. Lekker na de revalidatie op een terrasje in de spaanse zon….tapa erbij…wat wil je nog meer?! Oh, en de meeste verzekeraars vergoeden dit hele pakket!

    veel succes iedereen!

    groet Annie

  • nellyvans@gmail.com

    Hallo ik heb in totaal al 5 knieprotheses gehad en zit nu met een groot probleem mijn linkderprothese zou er weer uitmoeten die is weer aan het loskomen en er zijn nog andere problemen

    In 2001 kreeg ik mijn eerste prothese rechts na acht jaar was die prothese versleten en kwam ze los dus in 2009 een nieuwe. Maar in 2003 kreeg ik links een prothese in 2004 nog eens en in 2006 nog eens oorzaak loslating van prothese het ging redelijk goed alhoewel ik leef op pijnstillers en onstekingremmers maar nu is die linkse prothese weer losgekomen waarom weten ze nog niet want ik kan pas naar uz pellenberg op 27 mei ik heb enorm veel pijn kom regelmatig ten val en ik weet niet wat ze nu nog kunnen doen kan er een vierde prothese gezet worden mijn huisarts weet er ook geen antwoord op omdat het zo complex is en zeldzaam .Weet iemand daar meer over of heeft iemand daar spijtig genoeg ook ervaring mee.

    Groeten Nelly

  • Yarisa

    Hallo allemaal

    Ik ben 59 jaar en heb sinds kort 2 nieuwe knieen in nog geen jaar tijd, en ik moet zeggen ik heb geen pijn meer, ben nog wel aan het revalideren, maar ik woon alleen, en heb vanaf het begin ook alles alleen gedaan heb geen hulp gehad, en ik moet zeggen, met behulp van een rollator lukte het prima om mijn boodschappen te doen.

    Het lijkt misschien erger dan het is, maar leven mijn pijn is ook niet alles, het beperkte behoorlijk mijn leven en mijn sociale contacten.

    Ik moet zeggen dat ik tot nu toe weinig pijn heb, wel als ik een poos heb gelopen of te weinig beweging heb gehad.

    ik hoop dat ik straks weer mijn normale leven kan oppakken.

    Ik zou het iedereen aanraden om de operatie te overwegen, het is echt een bevrijding als je ,nachts geen pijn meer hebt.

    Ik wil dan ook iedereen sterkte toewensen die deze stap gaat ondernemen, en wie weet wordt het leven weer een feest als je weer lekker kunt wandelen en sporten zonder pijn.

    groetjes allemaal.