ENKEL VASTZETTEN

  • ANDRE

    WIE KAN MIJ MEER VERTELLEN OVER VASTGEZETTE ENKEL,

    BIJ LIJKT DIT DE LAASTE OPLOSSING OM VAN DE PIJN AFTEKOMEN,IK HEB

    VERGROEIDE VOETEN,GEBOREN MET KLOMPVOETEN EN TOT NU TOE

    10 X GEOPEREERD,MAAR NU LIJKT DIT NOG DE LAASTE MOGELIJKHEID.

    BEN 47 JAAR EN HOOP NOG EEN TIJDJE VERDER TE KUNNEN “LOPEN”MET

    DEZE VOETEN.WIE WEET MEER ???????

  • henk

    bij mij hebben ze hem voor 11 weken terug vast gezet .

    nu nog 1 week gips en dan gaat het er af .

    en het gaat steeds beter . de pijn is tenminsten weg die ik had .

    ik loop nu op 1 kruk maar gebruik hem al als wandelstok

    dit met behulp van een terapeut en ik moet nu zonder kruk proberen te lopen

    eerste 6 weken mog ik er niets op steunen daarna de 2 weken 10 kilo belasten

    en nu mag ik het dan helemaal .

    en ik heb er absoluut geen spijt van dat vastzetten en als je maar goed oefent met je enkel gaat het heel hard vooruit en dat lopen komt ook wel weer goedANDRE schreef:

    >

    > WIE KAN MIJ MEER VERTELLEN OVER VASTGEZETTE ENKEL,

    > BIJ LIJKT DIT DE LAASTE OPLOSSING OM VAN DE PIJN AFTEKOMEN,IK

    > HEB

    > VERGROEIDE VOETEN,GEBOREN MET KLOMPVOETEN EN TOT NU TOE

    > 10 X GEOPEREERD,MAAR NU LIJKT DIT NOG DE LAASTE MOGELIJKHEID.

    > BEN 47 JAAR EN HOOP NOG EEN TIJDJE VERDER TE KUNNEN “LOPEN”MET

    > DEZE VOETEN.WIE WEET MEER ???????

  • Jan Peper

    Beste Andre,

    Bij mij is mijn linkervoet in 2001 vastgezet. Na de operatie tot nu nooit meer pijn gehad, een verademing. Zie evt. ook mijn mail bij onderwerp “knieprothese”.

    Succes, groeten Jan.ANDRE schreef:

    >

    > WIE KAN MIJ MEER VERTELLEN OVER VASTGEZETTE ENKEL,

    > BIJ LIJKT DIT DE LAASTE OPLOSSING OM VAN DE PIJN AFTEKOMEN,IK

    > HEB

    > VERGROEIDE VOETEN,GEBOREN MET KLOMPVOETEN EN TOT NU TOE

    > 10 X GEOPEREERD,MAAR NU LIJKT DIT NOG DE LAASTE MOGELIJKHEID.

    > BEN 47 JAAR EN HOOP NOG EEN TIJDJE VERDER TE KUNNEN “LOPEN”MET

    > DEZE VOETEN.WIE WEET MEER ???????

  • rachel

    hoi ik ben rachel mijn bijde enkels worden waarschijlijkin aug vast gezet wie heeft er info voor mij

    groetjes rachelANDRE schreef:

    >

    > WIE KAN MIJ MEER VERTELLEN OVER VASTGEZETTE ENKEL,

    > BIJ LIJKT DIT DE LAASTE OPLOSSING OM VAN DE PIJN AFTEKOMEN,IK

    > HEB

    > VERGROEIDE VOETEN,GEBOREN MET KLOMPVOETEN EN TOT NU TOE

    > 10 X GEOPEREERD,MAAR NU LIJKT DIT NOG DE LAASTE MOGELIJKHEID.

    > BEN 47 JAAR EN HOOP NOG EEN TIJDJE VERDER TE KUNNEN “LOPEN”MET

    > DEZE VOETEN.WIE WEET MEER ???????

  • henk

    ik heb in oktober 2007 me enkel vast laten zetten ben nu 40 jaar . je moet er gewoon even doorheen 12 weken gips had ik en daarna moet de spieren weer op gang komen . heb er totaal geen spijt van de pijn is weg . is de beste keuse die ik in me leven gemaakt heb . heb er met lopen niets geen last van . alleen als ik een trap af loopt merk ik het .

  • Willy

    Hallo,

    Ik overweeg mijn enkel te laten vast zetten vermits ik de afgelopen 4 jaar Voltaren slik, nu enkele maanden een orthopedische schoen draag (alleen op het werk) en alle dagen nog steeds redelijk wat pijn te verwerken heb. Die pijn sloopt mijn energie-level zodat ik met momenten geen zin meer heb in nog andere dingen te doen. Ik ben zeer sportief ingesteld en nog maar 43. Ik zou graag weten of ik met een vast gezette enkel nog kan snowboarden. Ik doe dit nu ook nog, maar met veel pijn en pijnstillers. Ook motor rijden (gewoon en enduro) surfen, canyoning etc… Heeft iemand hier ervaring mee?

    Alvast bedankt!

    Willy

  • mariska

    Ik heb afgelopen woensdag mijn enkel vast laten zetten.Heb nog een beeje pijn,maar wel te doen.

    mag nu 6 weken niet belasten en dan nog 6 weken loopgips.Ik heb geen idee oe het daarna is,maar hoop in ieder geval geen pijn meer te hebben.

    En ik moet elke dag mezelf prikken tegen trombose.Valt me ook erg mee.

    Ben alleen benieuwd hoe ik na het gips loop.

    Groetjes Mariska

  • jaane

    hallo allemaal,

    vorige week is mijn enkel ook vastgezet.heb nog wel pijn maar gaat steeds beter,

    ik mag ook 6 weken niet belasten en dan nog loopgips ben beneiuwd of de pijn weg is als ik loop ,en of de stand mooi is ,wens iedereen succes en veel sterkte mariska schreef:

    >

    > Ik heb afgelopen woensdag mijn enkel vast laten zetten.Heb

    > nog een beeje pijn,maar wel te doen.

    > mag nu 6 weken niet belasten en dan nog 6 weken loopgips.Ik

    > heb geen idee oe het daarna is,maar hoop in ieder geval geen

    > pijn meer te hebben.

    >

    > En ik moet elke dag mezelf prikken tegen trombose.Valt me ook

    > erg mee.

    > Ben alleen benieuwd hoe ik na het gips loop.

    >

    > Groetjes Mariska

  • henk

    nou het is bij mij nu bijna een jaar geleden dat ik me enkel heb vast laten zetten .

    en ik heb er echt geen spijt van heb een aanpasing onder me schoenen en ik loop prima . het is gewoon even een zware tijd waar je door heen moet vooral als het gips er na 12 weken afgaat . weer leren lopen maar komt goed ! ik heb de pijn teminsten niet meer gevoeld wat ik altijd had . en ik wens iedereen heel veel sterkte en sucses .

  • Willy

    Hallo,

    Iedereen bedankt voor de reakties. Ik heb dus ondertussen na lang beraad besloten mijn enkel toch maar te laten vast zetten. Volgende maand is het zover. Iedereen zegt hier van z'n pijn vanaf te zijn en na 4 jaar moet ik eerlijk zeggen, ik ben ze ook kotsbeu, dus hoop dit te kunnen beamen! Eveneens hoop ik daarna mijn (sport)leven terug op te pikken en terug te kunnen snowboarden en surfen. It's all between the ears I guess.

    Ik wens iedereen veel beterschap en moesten er nog sportievelingen bij zitten, ze mogen altijd nog een berichtje laten.

    Greetzzzz,

    Willy