Barbotage

  • Luna

    Over 2 weken ga ik voor een barbotage, na 10 jaar een chronische peesontsteking te hebben in mijn linker en rechterschouder.

    Foto,s lieten zien dat er aan beide kanten kalk zit, waardoor er inklemingspijn is, vreselijk.

    Wie heeft ervaring met deze operatie,??? bij mij moet het onder algehele narcose, ik dacht dat het plaatselijk gebeurde, heeft iemand ervaring en hoe verliep en verloopt het verder na de behandeling?

    alvast bedankt

    Groeten Luna

  • luna

    jammer geen reacties

    ben inmiddels geweest onder algehele narcose een dagbehandeling

    viel reuze mee en kon na 2 dagen weer autorijden, stofzuigen enz

    wel nog wat voorzichtig doen

    nu over 6 weken de foto bekijken en is hij goed, dan op naar de linkerschouder

    gr lunaLuna schreef:

    >

    > Over 2 weken ga ik voor een barbotage, na 10 jaar een

    > chronische peesontsteking te hebben in mijn linker en

    > rechterschouder.

    > Foto,s lieten zien dat er aan beide kanten kalk zit, waardoor

    > er inklemingspijn is, vreselijk.

    > Wie heeft ervaring met deze operatie,??? bij mij moet het

    > onder algehele narcose, ik dacht dat het plaatselijk

    > gebeurde, heeft iemand ervaring en hoe verliep en verloopt

    > het verder na de behandeling?

    >

    > alvast bedankt

    >

    > Groeten Luna

  • gerry

    Hoi, ik moet 11 maart a.s. en hoor zoveel berichten hierover. Veel pijn, lang niet kunnen werken enz.

    Bij mij niet onder narcose, eerst verdoving schouder en dan onder de rontgen bij de radioloog en inspuiten maar.

    Jij heb t het inmiddels achter de rug begrijp ik en wil graag jouw ervaring horen.

    Veel sterkte en alvast bedankt.

    Gerry

  • Luna

    Hoi Gerry

    Vandaag was het 3 weken geleden en wauwwww wat een pijn de laatste week, ik heb zelfs afgelopen maandag de orthopeed gebeld voor overleg.

    Opzich is het de bedoeling dat de klachten eerst toenemen omdat het van een chronische slijmbeursontsteking een acute onsteking moet worden en dat deze geneest. MAAR wat er ook gebeurd is schade aanbrengen door het gesteek aan spieren pezen en aan bot en dat doet flink pijn om te herstellen.

    Althans bij mij, bij jou misschien anders.Ik ben nog wat moe van de narcose, heb daarnaast ook een blokverdoving gehad, weinig mensen schijnen te kunnen blijven zitten ivm de pijn, maar hoop dat het bij jou meevalt.

    Verder is misschien de inklemmingspijn nu wel weg of minder maar de rest moet herstellen en ja ik loop er al 10 jaar mee, dus kan niet verwachten dat het na zo,n barbotage hup weg is alle pijn en uitstraalpijnen naar nek, bovenarmen ellebogen enz

    Ik ga 20 maart voor de foto of anders eerder voor een echo of scan als de pijn zo blijft.

    En dan ook nog de linkerschouder, maar eerst maar deze waarvan ik denk en verwacht dat daar nog een andere operatie achteraan moet.

    Hoelang heb jij er last? van en weet jij waar het van komt, bij jou?

    Ik lees je misschien nog oke, zou ik wel fijn vinden

    gr Luna

    gerry schreef:

    >

    > Hoi, ik moet 11 maart a.s. en hoor zoveel berichten hierover.

    > Veel pijn, lang niet kunnen werken enz.

    >

    > Bij mij niet onder narcose, eerst verdoving schouder en dan

    > onder de rontgen bij de radioloog en inspuiten maar.

    >

    > Jij heb t het inmiddels achter de rug begrijp ik en wil graag

    > jouw ervaring horen.

    >

    > Veel sterkte en alvast bedankt.

    >

    > Gerry

  • gerry

    Hoi Luna, leuk je reactie en hoe het komt? mijn orthopeed in Winschoten zei dat het niet bekend was, maar veel voorkomt bij vrouwen. Ik lees heel verschillende berichten en denk het nog even uit te stellen want heb net een nieuwe baan en om dan meteen thuis te zitten.

    Ik heb er al zeker 6 jaar last van, maar steeds uitgesteld om naar de dokter te gaan, maar wordt wel steeds erger. Ook heel wisselende pijn, ene dag erger dan de andere dag.

    Wat ik wel vreemd vind is dat ik alle info van internet moet halen en totaal niet via het ziekenhuis info heb meegekregen wat en hoe. Slechte zaak vind ik.

    Nou, veel sterkte

    Gerry

  • rita

    beste luna en gerry,

    ik mag a.s. donderdag 5 april. je leest er toch wel heftige reacties over.

    ben benieuwd. heb zelf nu al zo/n 4 jaar klachten, wisselend maar wel steeds meer.

    groet, rita

  • jacqueline

    hoi als reactie op de barbotagevragen ik heb r 13 maart 1 ondergaan in de rechterschouder waar ik al eerder 3 keer aan geopereerd ben ,2 keer in nl met een hele grote snee op mn schouder en 1 keer in belgie via laprascopie ,wat veel beter is,nu 2 jaar na de laprascopie een barbotage gehad en totaal geenlast gehad tot aan de laatste week,loop nu al een week met dag en n8 tintelende arm en pijn en controlefoto is geen woord over gerept.Bij mij is het gedaan onder plaatselijek verdovinh en met een echo,was in 10 min klaar,13 mei moet de linkerschouder die ook 3 keer geopereerd is dus w8 het wel afmaar zo zie je de napijn verschilt,ik hen 7 weken niks gevoeld en nu wel ,

  • Marja

    hallo jaqueline

    ik heb een barbotage ondergaan onder algehele verdoving begin febuari, en jee nu 3 maanden verder en heb nog steeds barstende pijn, incl tennisarm gekregen en zere hand

    gelijk al volop pijn en het is normaal en juist goed dat het steeds erger wordt

    de ontsteking wordt juist opgewekt door zout in te spuiten en dan pas zal de kalk gaan afbrokkelen.

    mijn controlefoto 6 weken liet de kalk nog gewoon zien, alleen als hij het 25 keer groter maakte zag je eeen beetje afbrokkeling

    nu gisteren weer controlefoto en nu wordt het grijs ipv wit en meer een vlek, geen heldere strakke randen meer

    dus tja nog erge pijn en bewegingsbeperkingen maar weer over 8 weken een foto, pffffffffffffffffff en dan ook nog links daarna, ik verwacht al met al nog wel ruim 1,5 a 2 jaar bezig te zijn, met beide schouders dan

    incl morfine wat ik slik, wat niet echt helpt hoor

    hoe gaat het nu met je

    gr Luna

  • jacqueline

    hoi luna,bedankt voor je reactie maar ik denk na wat ik nu merk ik toch in belgie weer een laprascopie laat doen dan is na 1 week alle eleende voorbij en an je binnen week of 3 alles weer,in nederland laat ik me niet meer helpen want een jaap van 15 cm of 3 kleine gaatjes mer 1 hechting is nogal een verschil,en loop al 16 jaar met allerlei reumaklachten ben al 19 keer geopereerd maar die barbotage merk ik weinig goeds van,op 13 mei moet links gebeuren maar denk dat ik die afzeg want begin juni moet ik zware rugoperatie ondergaan aan mn ruggewervels ,die versleten zijn ,laat dit ook in belgie oden,geen wachttijden en betere artsen,ziekenfonds vergoedt het ,dus denk dat ik daarna ook de linkerschouder daar weer laat doen,om nog maanden met napijn te lopen is erg frusterend zeker omdat het bij mij zo ongeveer om de 2 jaar weer helemaal volzit met kalk,hoop dat het bij jou gauw beer mag worden ,want morfine(tramadol) raak je snel aan gewend

    groetjes jacqueline

  • jacky

    ik zit te wachten op de oproep voor een barbotage, schrik toch wel een beetje zo van de diverse berichtjes

    heb vreselijke pijn en als je dan leest dat dat nog erger wordt na de behandeling………. slik nu 4 maal per dag tramal en de nodige paracetamol zetpillen en dat haalt alleen het topje van de pijn weg ppfff

    heb verder niet meer gelezen hoe het jacqueline vergaan is, ben er toch wel benieuwd naar eigenlijk

    nog meer mensen die het dit jaar voor het eerst ondergaan???

    groetjes jacky