Nieuwe knie prothese

  • Rita Van Den Eeckhout

    Hallo, ik ben 48 jaar.

    Ik ben reeds een tweede knieprothese gestoken, na een medische fout van de eerste. Ik kon namelijk niet plooien omdat ze te groot zat. Daardoor heb ik nu een zodanige spierspanning door het slecht stappen van de vorige keer gekregen. Ik zit nog met het zelfde probleem strame-stijve spieren rond de prothese en het onderbeen, ik ben vorige week maandag gemobiliseerd in het ziekenhuis met de bedoeling om verder te kunnen plooien. Helaas zonder resultaat terug. Ik sta op met een stijf been ik stap met een stijf been, ik krijg nog 2 dagen in de week massage om mij toch maar te helpen maar niets geeft resultaat. WIE KAN MIJ HELPEN???(De pijn wordt ondragelijk ik ben ver een depressie nabij). Weet iemand iets om spieren te versoepelen, of kunnen jullie mij een andere raad geven.

    DANK U WEL

  • Nancy

    Hallo Loes,

    Ik ben Nancy 53 jaar en moet binnen nu en drie maanden ook een knieprothese krijgen. Mijn linkerknie

    is aan de binnenkant versleten en geeft heel veel pijn en lopen gaat nog geen half uur zonder pijn.

    Maar ik vind jou heel positief over dit alles, de andere mensen hebben toch best wel narigheid. Ik zie er zo

    tegen op maar door jou heb ik het gevoel dat het ook beter kan gaan en dat je het ook van de zonnige kant moet

    bekijken. Al valt dat vast niet mee. Ik wil hier alleen maar mee zeggen je geeft me weer een beetje moed om

    hiemee door te gaan. Ik wens de rest allemaal ontzettend veel sterkte toe met hun herstel en jou Loes natuurlijk

    ook.

    Groetjes Nancy.

  • wilhelmina

    Dag ik ben 62 jaar oud en heb 22 juni een nieuwe knie gekregen. Mijn been moest ook gecorrigeerd worden omdat hij zo scheef stond. Het is nu 1 maand verder en ik heb de pijnstillers afgebouwd. Ik gebruik geen 6 paracetamol meer. Nog wel 2x per dag de diclofenac. Mijn knielidteken van 30 cm is mooi genezen. Ik loop zonder stokken in huis en buiten met een wandelstok. Het zijn geen grote afstanden maar toch meer dan ik verwacht had. Ik kan 15 minuten fietsen op de hometrainer en de knie kan 120 graden buigen. Ik ga volgende week buiten fietsen. Jammer genoeg is de nieuwe knie is nog wel warm en dik.

  • Joyce Jansen op de Haar

    Een nieuwe knie prothese. Door een infectie bij een kruisbandoperatie toen ik 13 was is mijn hele knie versleten. Ik ben al vanaf mn 25e jaar aan het uitstellen voor een knieprothese. Afgelopen 2 juli 2009 heb ik een nieuwe knie gehad in mn 40e levensjaar De pijn in het gewricht is weg maar ik zit nu pas op 90 graden 4 weken naar de operatie. De fysiotherapie is geen pretje. Doordat ik mn spieren al die jaren op een verkeerde manier heb gebruikt moeten ze allemaal opgerekt worden.

    Fietsen gaat dus nog niet daar heb je meer dan 90 graden buigen voor nodig. Ik moet bij de fysiotherapie op mn buik liggen en dan wordt mn knie langzaam verder door de 90 graden gebogen. Ik ben in het AMC in Amsterdam geopereerd en voor de operatie hebben ze in mn lies een zenuw aangeprikt ter pijnbestrijding. De zogenaamde femoralis zenuw. Door deze manier van pijnbestrijding is er een zenuw geraakt en is het gevoel in mn bovenbeen weg. Ben al bij neuroloog geweest maar ze kunnen pas over 6 weken zien hoever de zenuw is aangetast. Heeft iemand dit al vaker gehad? En wat zijn de gevolgen hiervan? Graag reactie.

    Groetjes Joyce

  • Annie

    Hallo,

    Ik moet ook binnen enige tijd (volgens mij hele korte tijd) binnen in het hospitaal voor een knieprothese. De binnenkant van beide knieën zijn heel pijnlijk. Kan met momenten praktisch niet meer gaan.

    Mijn beide knieën zitten vol artrose. Dus binnenkort één knie en volgend jaar de andere knie.

    Moet eerlijk zeggen dat ik wel bang ben voor die operatie. Heb al horen vertellen van mensen dat de revalidatie ook pijnlijk is.

    Ik moest dit maar eens van mij afschrijven. Veel sterkte aan mijn lotgenoten.

    Groetjes Annie uit Antwerpen.

  • tonnie

    hoi.

    ik ben voor de tweede keer door gebogen.

    kom tot de 65 graden niet normaal.

    graag hoor ik wat er nog aan gedaan kan worden.

    groeten tonnie.

  • raymonde bouma

    hallo allemaal ,ik ben raymonde en ik heb 21 juli een nieuwe knie prothese gekregen ,rechts.Mijn knie was al helemaal misvormd door dikte en had pijn .Maar 21 juli ben ik dan geholpen en ik moet zeggen dat de operatie me 100% meegevallen is, heb 2 dagen een morfine pompje gehad en de 3 de dag is de drain eruit gehaald en ben ik begonnen met bengelen ,Ik moet zeggen ik was al snel weer op de been ,maar ik heb nu erg veel pijn aan mijn scheenbeen en mijn enkel ,en kan daar amper van slapen ,misschien zijn er meer mensen die dat herkennen en misschien weten hoe dat komt,

    gr ray

  • linda alfvoet

    Hallo,

    Mijn naam is Lnda,ik ben 44 jaar en ik moet een totale knieprothese laten plaatsen.

    Ik ben bang voor deze operatie,vooral omdat ik nog zo jong ben.Ik zit met zoveel vragen

    en daarom zou ik graag in contact komen met mensen die op zo'n jonge leeftijd een

    prothese hebben laten plaatsen

    Mvg,

    Alfvoet Linda

  • elizabeth61

    Hoi Linda,

    Ik ben 47 jaar en heb afgelopen mei een totale nieuwe knie gekregen.

    et gaat fantastisch. De eerste weken zijn zwaar, je moet veel oefenen en constant wordt je dan geconfronteerd met pijn. Dit is welliswaar een heel andere pijn dan voordat je de nieuwe knie krijgt. Pijn mag dan niet meer te lang duren, het moet snel afzakken.

    Wat mij enorm geholpen heeft is koelen, heb uren met een icepack op mijn knie geseten, maar dat was prettig.

    Nu, 4 maanden laten functioneer ik weer helemaal goed, loop en fiets normaal, ga goed de trappen op en af en werk volledig.

    Zou willen dat ik het jaren eerder had kunnen laten uitvoeren.

    succes

    Tuurlijk is mijn knie nog wel stijf ,s morgens en voelt het nog niet helemaal aan als eign, maar als je je bedenkt dat er 6 tot 9 maanden voor wordt uitgetrokken om te revalideren, is dit voor mij de balans.

    Je moet je gewoon goed realiseren dat het een zware operatie is en een zware revalidatie erna. Je bent niet met 2 maanden weer volledig hersteld, maar zo moet je de operatie ook niet ingaan..

  • marita

    ik ben nu twee jaar geleden geholpen aan een nieuwe knie. Een week in het ziekenhuis gelegen en daarna revalideren thuis. Ik heb erg veel pijn gehad, ver boven het gemiddelde, zodat ik thuis van de huisdokter ook nog zware pijnstillers kreeg voorgeschreven. Ook heb ik 1 liter nieuw bloed moeten hebben., De knie wilde ook niet doorbuigen Ik kwam niet verder dan 90 graden. Na 3 maanden volgde ook weer opname in het ziekenhuis van 3 dagen, waarbij onder volle narcose de knie werd doorgebogen. Na het doorbuigen moest ik gelijk op de slede, ook de eerste nacht. nonstop. De volgende dagen slleen maar overdag. Thuis kreeg ik via het ziekenhuis ook een slede. Het resultaat was verbluffend. Ik kon tot 140 graden buigen. Ik heb 2 maanden de slede gebuikt, 3 uur per dag.Mijn doel was, als ik maar weer goed fietsen kon!

    Nu na twee jaar weet ik niet meer dat ik een nieuwe knie heb, zo fantastisch gaat het!