ervaringen met knieprothese

  • Edward

    Dit is een vervolg van Edward; het betreft een halve kunstknie operatie die ik moet ondergan in Amsterdam of omgeving.

    Heeft iemand (goede) ervaring met een dergelijke operatie en kan je mij adviseren, waar ik het beste deze halve kunstknie operatie kan laten verrichten?

  • jannie

    Hallo ik ben jannie

    Ik ben 53 Jaar en heb op 9-04 -2012 en hele rechterknieporthese gekregen

    Het herstel in6 weken ging heel goed wel zwaar

    Mocht binnen die tijd auto rijden en fietsen

    Fisio ging goed dusgeen klachten zelfs lopen ging goed wel met een zwiep maar die is er wel uit te werken volgens de fisio

    In week 7 kwam er vocht in de knie dat er nu nog niet uit is lopen gaat nu heel slecht maar gaat over zegt de fisio ik ben er niet gerust op

    Zijn er mensen met ook dit probleem hoor graag wat er aan te doen

    Jannie

  • Anki

    Hoi,

    Ff reactie op de signature knie. Ik ben nu 48jaar. En heb in aug 2012 mijn 1e totale knie replacement gehad en mijn 2e in mei vorig jaar. Veel pijn en veel revalideren. Maar tot op de dag van vandaag ben ik super blij met mijn 2 nieuwe knieën. Groetjes en succes iedereen

  • hans hamer

    Hans, mooi dat het goed gaat met je knie.Ik had een paar vraagjes hoe ver kan jij je knie buigen met de knieprothese?

    Kan je b.v weer op je hurken zitten zonder pijn,en kan/mag je sporten met je knie…

    MVG

    Hans Hamer

  • pascal

    Kijk erg uit bij dr. van Ommeren expirimenteert nogal eens met nieuwe operatie materialen. Bij mij is dat verkeerd afgelopen ik werdt met oplosbare ankers van een bepaalde firma geopereerd en van Ommeren vertelde na mijn eerste operatie dat die daardoor heeft losgelaten. Restanten van het materiaal zorgde ervoor dat ook herstel operaties loslieten en bij een laatste operatie is mijn kraakbeen onherstelbaar beschadigd.

    Dit alles heeft er voor gezorgd dat ik nu chronisch pijnpatient ben mijn dagen met pijn slijt ik gebruik tens tegen de pijn morfine en vele medicaties en loop bij de pijnpoli.

    Het enige wat de kliniek gedaan heeft na het gebeuren, is staken met het gebruik van het materiaal, verder zitten ze dwars zodat de verzekeraar ook geen vergoeding geeft ik leef nu dus op de armoede grens door het gebeurde en kan zelfs voorgeschreven medicaties niet betalen omdat die niet allemaal vergoed worden.

  • Wilma

    Wil even reageren op mensen met een knieprothese of die de operatie nog moeten ondergaan.

    Ik heb vorig jaar in 2013 2 protheses gekregen en ik moet zeggen, ik zou het zo weer doen, de pijn is achteraf ook wel meegevallen en de revalidatie ook.

    Heb geen hulp gehad, alleen 2 weken gerevalideerd in een verpleeghuis.

    heb weinig of geen klachten gehad, ben blij dat ik geen pijn meer heb, en weer een normaal leven kan leiden.

    De meeste mensen zien er tegenop om een operatie te laten doen, maar als je alles hebt geprobeerd dan ben je toch blij dat een nieuwe knie de enige oplossing is om van die pijn af te komen.

    Sterkte toegewenst aan iedereen die de operatie nog moet ondergaan of het al gedaan heeft.

  • Nelleke

    Ik overweeg een operatie met volledige knieprothese in het Haga ziekenhuis (dr. Baas). Nu las ik dat bij Medinova de Signature techniek wordt toegepast. Ik wil me graag goed orienteren. Graag hoor ik jullie ervaringen in het Haga en evt. met de Signature techniek.

    Dank alvast.

    Nelleke

  • Ruud

    Ik kan een ieder die op het punt staat de knie ten laten vervangen aanbevelen dit direct te doen.

    Ik ben op 30 september 2013 geholpen door Anatommie maar perfect.

    De oude pijn verdwijnt maar je krijgt nieuwe pijn terug. Vooral bindweefsel problemen, afhankelijk van de oude slijtage. Maar dit is in april 2014 nogmaals gebogen en goed verlopen. Ik heb nog steeds fysio tot eind september, maar kan de knie nu buigen tot 112 graden, dus dat valt mee.

    Er zijn altijd momenten dat je de knie voelt, vooral bij fietsen, maar lopen gaat heel goed, zelfs lange stukken. Wat echt niet gaat is op je knieen zitten en hurken. Vergeet dat maar. Al met al wat het goede beslissing al heb ik daar wel een dik half jaar over gedaan want het is een heftige ingreep.

  • Annie

    Hallo heeft iemand die problemen heeft met cement los laten in knie of prothese los laten, 

    Groetjes Annie 

  • Roeli

    Ik ben 67 jaar en ben 15 november j.l. aan mijn rechterknie geopereerd, (gehele prothese). Mijn chirurg was dr. G. Haeseker van ziekenhuis Meppel. (Isala). Ik hoefde maar 1 nacht te blijven. Krijg nu fysiotherapie en de buiging is al ruim 90 %, dus dat is al goed. Ik gebruik geen pijnstillers. Lopen gaat goed (met rollator) en slapen ook. Alleen bij het wakker worden is het echt even rekken en strekken en dat voel je. Mijn been is nog wel dik en de knie voelt wat warmer aan. Maar alles valt me echt wel mee.

    Mijn linkerknie is ook versleten en zal ook aan de beurt komen. Foto's zijn daar ook al van gemaakt. Gelijk bij de rechter. Ik mocht zelf kiezen welke ik het eerst geopereerd wilde hebben. De rechter was wat pijnlijker, dus vandaar die keuze. Maar ik laat de linker zeer zeker opereren  ter zijner tijd. Want het valt mij mee tot nu toe, dus het is het waard geweest. Fietsen e.d. is bij mij nog niet aan de orde. Maar ik zal het hier zeker melden als ik daar aan toe ben. Dus wordt vervolgd.  Maar dus nogmaals: ik ben tevreden hoe het tot nu toe gaat.

    Roeli

    Post was bewerkt op 13-12-2018 00:46 door Roeli