hallux valgus-operatie

  • Angela

    Gretha in't Veld Schreef:

    ——————————————————-

    > Ook ik werd attent gemaakt op de San Roman Kliniek

    > en ik kan aan beide voeten geopereerd worden. Loop

    > al 3 maanden op birkenstocks omdat ik geen

    > schoenen meer aankan. Nu zegt ook VGZ Plus

    > Zorgverzekering dat ze niets vergoeden omdat het

    > College van Zorgverzekeraars de kliniek en methode

    > niet erkend. Bizar, zoveel vrouwen er naar toe en

    > alleen maar super goede resultaten. Mijn orthopeed

    > in Nederland zei letterlijk dat hij zeer onder de

    > indruk was van de resultaten. Hij meldde dat het

    > in Nederland een erg conservatieve manier is.

    > Wie heeft de operatie daar wel vergoed gekregen?

    > Dan ga ik een klacht indienen.

    > Dank voor je reactie.

    Ik heb de operatie in het Medisch Centrum Amstelveen laten doen. MIS operatie, is zelfde techniek als in Alicante en wordt wel vergoed.

    De operatie is meegevallen alleen zolang met een schoen lopen is best lastig. Maar alles goed gelukt. Na 6 weken mag je schoen uit. Je kunt zelf je verband omdoen, je leert hoe dat moet en een dik stukje verband met tape tussen je grote en je tweede teen plaatsen. Het ziet er nu mooi uit alleen nog wel wat dik. Maar op 2 plekken je voet doorgezaagd en de knokkel afgezaagd, dan is het logisch dat het nog wat beurs is.

    Ik kan het aanbevelen.

  • Angela

    Anne Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Jaqueline,

    >

    > Kun je mij het adres geven van het kliniek in

    > Spanje?

    >

    > Alvast dank,

    >

    > Hartelijke groet,

    > Anne

    Hallo Het Medisch Centrum Amstelveen hanteert dezelfde methode als Alicante, de zogenaamde MIS methode, via een kleine incisie. De arts Dr. Olsthoorn is in spanje voor studie geweest. Het is goed gegaan bij mij en wel vergoed.

  • Silla

    Ik ben 11 november vorig jaar aan beide voeten geopereerd bij de Bergman Kliniek d.m.v. de scarf methode.

    Ik heb nauwelijks pijn gehad, heb de krukken bijna niet nodig gehad, ben na 5 dagen begonnen met zittend werk en ik kon na ruim 6 weken mijn gewone schoenen weer aan. Na 9 weken moest ik voor de laatste controle terug ( normaal gesproken met gipsspalken om en op speciale schoenen) en de chirurg was aangenaam verrast dat het zo goed met me ging. Nadat ik van haar de bevestiging had gekregen dat de botjes goed aan elkaar vastgegroeid waren ben ik diezelfde week begonnen met het geven van tae bo lessen op de sportschool en heb het kickboksen ook weer opgepakt.

    Al met al ben ik dus zeer tevreden over de operatie, ik heb geen last meer van die vervelende grote knobbels en mijn voetjes zien er ook nog es leuk uit. Daarbij wordt de gehele operatie vergoed dus waarom zou je naar het buitenland gaan als je net zo goed in Nederland kan blijven?

    Ik kan de Bergman Kliniek echt aanbevelen en Dr. van Daalen is een hele leuke en bekwame chirurg.

  • kirsten

    Hoi Martine,

    Ik wil mijn voet ook laten opereren op de mis manier. Hoeveel tijd heeft het geduurd voordat je weer alles kon (binnen hoeveel tijd zou een zittend beroep weer kunnen worden uitgevoerd)?

    Dank je!

  • R.Dam

    Vorige maand ben ik door Dr. Olsthoorn in het MC Amstelveen geopereerd aan een Hallux Valgus aan mijn linkervoet middels Minimale Invasieve Chirugie (MIS) volgens de Akin methode. Kortweg komt dat er op neer dat de bobbel wordt weggezaagd/weggevijld, een pees aan de teen wordt doorgesneden en de teen wordt doorgezaagd en rechtgezet. Dit alles door twee kleine sneetjes van nog geen halve centimeter groot. Ik was om 8.00 uur aan de beurt en om 9.00 uur alweer uit de narcose. Om 13.30 uur liep ik via de trap de kliniek uit. Geen enkele napijn gehad, zelfs nog niet naar een paracetamol hoeven kijken. Drie weken geleden zijn de hechtingen eruit gehaald en gisteren voor nacontrole geweest: het ziet er goed uit. Uiteraard nog iets gezwollen maar ik mag alweer (brede) schoenen aan. Dus mensen, laat je niet foppen en laat je opereren via de Minimale Invasieve Chirugie (MIS) in Amstelveen; het valt onder de basisverzekering,

  • kirsten

    Hoi Angela,

    Graag zou ik willen weten hoe bij jou de operatie verliep en binnen hoeveel tijd je weer aan het werk kon en kon sporten?

    Alvast bedankt!

    groetjes Kirsten

  • Ankie

    Weet iemand ook of het mogelijk is in de kliniek in Amstelveen om beide voeten tegelijk te laten opereren met de MIS-methode?

  • Annie van os

    Ook ik heb last van hallux aan rechter voet.

    Ik draag al jaren steunzolen , maar ik vindt dat het steeds pijnlijker wordt.

    Ik heb net programma op TV gezien waar ze deze operatie uitzonden .

    Graag wil ik weten wat zo,n operatie kost in Spanje , aangezien zorgverzekeraar

    Deze niet vergoed.

    Met vriendelijke groet Annie van Os

  • Carmen

    Wordt deze operatie ook vergoed door PZP politie ik heb het aan mijn rechterteen daardoor draag ik ook steunzolen

    vind het zeer pijnlijk. Reeds onderzoek gehad in het ziekenhuis en durft het niet.

  • Alie Schenk

    Heb last van hallux valgus aan de rechter grote teen en de teen daarnaast hamerteen.

    Wat zijn de kosten van de operatie i.v.m. verzekering. Hoe lang moet ik in Allicante

    verblijven.