spanning, op de knie - alsof er een strakke band omheen is gespannen

  • marleen faes

    Sinds september 2011 heb ik een total-knee operatie ondergaan. operatie is succesvol verlopen. Revalidatie verliep trager dan verwacht. Ben reeds gaan sporten onder begeleiding. Nu is er langzaam maar zeker een spanningsgevoel ontstaan. Niet pijnlijk, de kracht en buiging vd knie is prima. Bandgevoel treedt op bij staan. Heb oedeemtherapie gehad en de fysio heeft een paar keer mijn bovenbeenspieren gemasseerd, die was erg hard en pijnlijk.

    Gevoel bllijft derhalve bestaan en geeft stagnatie bij alles wat ik doe.

    Wie heeft dit eerder gehad en weet uit ervaring of dit tijdelijk is, en of het te maken heeft met de spierspanning vanuit de rug.vriendelijke groet.

  • gerda58

    Volgens mij heeft deze klacht te maken met de dijbeenspieren. Als je die weer sterker maakt met oefeningen, zou dat bandgevoel kunnen verdwijnen. Bij mij werkte dat zo. Maar ik zit pas in de 6e week na de operatie. Ik herken dat gespannen gevoel echter wel. Ik moest toen eerst 2 dagen volledige rust nemen, eventueel alleen met 2 krukken lopen en strekoefeningen doen. En dan de dijbeenspieren oefenen, door ze aan te spannen. Dat werkte bij mij helemaal perfect, ik heb geen last meer.

  • Annegre van Kuilenburg

    Hoi Gerda

    Las je verhaal heb ook zo strakke band om mijn been,maar dat gevoel heb ik ook over mijn knie heen net of trekken ze daar een kap over heen.

    Erg vervelend ben 12ferb geholpen en ging allemaal goed strekken en buigen fietsen alles

    Jammer want dit geeft met lopen weer beperking.

    Maar hoop dat het met fysio allemaal weer over gaat

    Groetjes annegre

  • Martin

    Ik herken het strakke band gevoel. In 2000 heb ik mijn rechter kniepees 2 x afgescheurd en daarna heb ik van alles aan gedaan om de knie weer goed te krijgen. Helaas is het strakke bandgevoel altijd gebleven. Byzonder irritant, bij iedere pas die ik zet voel ik mijn knie. Ik heb soms ook het gevoel dat het slechter wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben al bij heel veel fysio's en orthopeden langsgeweest, maar een oplossing voor het strakke band gevoel heb ik helaas nog niet gevonden.