Beste Jannie,

Hallo,

Ook ik heb nu de 2e nieuwe heup via de Amis methode. 31 januari 2014 heb ik de eerste operatie gehad en ben ik aan mijn rechter heup geopereerd volgens de Amis methode en 20 juni 2014 aan mijn linkerheup volgens de Amis methode in Ziekenhuis Gelderse Vallei in Ede, door een jonge, zeer kundige ervaren orthopeed. In Ziekenhuis Gelderse Vallei heb ik ook een hele goede begeleiding gehad zowel voor als na de operatie, via het Joint Care programma in het ziekenhuis. Ik wist in januari gewoon niet wat me overkwam, 31 januari geopereerd, 1 februari zat ik al naast mijn bed en liep ik al een stukje met krukken op de gang, 2 februari trap gelopen en weer een stukje verder gelopen met de krukken en 3 februari was ik weer thuis. En gelijk ervaren dat de pijn die ik altijd had, weg was. Natuurlijk wel pijn van de operatie en spierpijn, maar deze was goed controleerbaar met de pijnmedicatie. De revalidatie is ook voorspoedig gegaan, geheel volgens het boekje.Het herstel gaat super snel naar mijn beleving.

Nu 20 juni geopereerd aan mijn linker heup ook volgens de Amis methode, 20 juni geopereerd en 23 juni was ik al weer thuis. Ook deze keer gelijk de ervaring dat de pijn die ik al heel lang had in mijn heup, geheel weg was. Wel meer pijn in spieren dan de vorige keer, maar dat heeft te maken met de triple osteotomie die ik 11 jaar geleden heb gehad aan deze heup. Er zaten nogal wat verklevingen, waardoor het zoeken was door de spieren om een ingang te vinden om bij de heup te komen. Het herstel duurt nu iets langer allemaal, maar het herstel gaat voorspoedig. Ik loop dagelijks 3 - 4 x per dag een stukje met de krukken, maak dan een wandelingetje met mijn hondje. De afstanden die ik kan lopen, worden steeds iets verder en dat gaat goed. Als je dan bedenkt dat ik 12 dagen geleden geopereerd ben en je ziet me nu lopen, dat is echt wonderbaarlijk.

Wat ik zo fijn vind, is dat je na de operatie je heup gelijk mag belasten en dit kan ook gewoon. Na de eerste operatie was ik wat angstig om dit te doen, maar met hulp van de goede fysiotherapie in het ziekenhuis, was ik snel over die angst heen en kreeg ik steeds meer vertrouwen in mijn eigen lijf. Nu na de 2e operatie ben ik veel zekerder van wat mijn heup aankan.

Wat ik lees over problemen met de zorgverzekering, heb dit absoluut niet ervaren bij mijn zorgverzekeraar. Was totaal geen probleem.

Voor vragen over mijn ervaringen van de Amis methode mag je me gerust mailen.

Groetjes Jannie