Hallo, ben 65 jaar en had een totaal versleten knie. 17 mei j.l een prothese gehad. Nu is het 24 juni en heb vandaag met de fysio een klein stukje op de ATB gereden. Ik mag dus niet klagen na vijf en een halve week. Ik heb een abbonement op de sportschool genomen en ben daar dagelijks, met de tips/adviezen van de fysio. De nachten zijn nog niet geweldig, met regelmaat er even uit, netflix en een goede coldpack zijn dan mijn beste vrienden op dat moment. De vertwijfeling slaat heus af en toe wel eens toe, vooral als de knie goed dik is. De napijn is best fors (geweest) maar de pijn voor die tijd was erger. Nu is er tenminste het perspectief dat het beter gaat worden, dat doet een hoop met de psyche.Ik heb mij er op ingesteld dat het revalideren best een klus is, vooral ook op het mentale vlak. Tip: “Wees open in het uitspreken van je gevoelens” “Lees niet allerlei rampverhalen, daar knap je niet van op” Heb je een keer een dag dat het lijkt alsof je knie (zeg maar ronduit kut is) eerder achteruit gaat dan vooruit, weet dan dat het de volgende dag er weer beter uitziet. Revalideren is UPS en DOWNS. Ondanks alle gedoe (het valt ook soms echt niet mee hoor) ben ik dankbaar dat dit soort mogelijkheden er zijn. Zet'm op!

Post was bewerkt op 24-06-2022 20:49 door André