Deuk in de heup!! Artrose? Rheuma?

  • E.B.

    Hoi,

    Twee jaar geleden begonnen bij mij de slijmbeursontstekingen in de rechterheup. Na drie injecties per jaar, fysiotherapie en (op advies van de fysio) actief in de sportschool, heb ik continue dag en nacht pijnen in de heup, die uitstralen via het bovenbeen, naar het onderbeen. Heupfoto's leverden niets op, fysiotherapie evenmin. Dezelfde pijnen beginnen nu ook aan de linkerheup. Continue met uitsraling naar boven en onderbeen. Inmiddels heb ik aan de zijkant onder mijn rechterheup een enorme deuk zitten, waar ik een tennisbal in kan leggen. De enorme deuk is al te zien als ik rechtop sta. Wat mij zorgen baart, is dat deze deuk groter en groter wordt. Mijn huisarts weet niet wat het is. Ikzelf vroeg om een verwijsbrief voor de ortopeed, maar de huisarts stuurt mij door naar de neuroloog.

    O.K. ik zal gaan, maar vraag me af of dit wel de juiste weg is.

    Een second opinion (arts) leverde mij het volgende op:“ Een deuk kan gelukkig geen tumor zijn. Alles wat teveel is aan het lichaam is juist gevaarlijk. Alles wat je lichaam vermindert niet.” Leuke theorie, maar nu weet ik nog niets.

    Laatste tijd ook stijfheid armen en vingers (moeite met pianospelen)

    Ik ben een werkende actieve moeder van 3 jonge kinderen en wil dat graag zo blijven. Wie kan iets zinnigs zeggen of herkent wat ik heb?

  • Gerdaatje

    Ik zag dit bericht en vroeg me af of je al weet waar die deuk van komt? Ik heb nl hetzelfde. Dit komt door de injecties die je hebt gehad en daardoor is het weefsel aangetast. Dit wordt alleen maar erger naar mate je ouder wordt. Ik had de zelfde symtonen als jij en bleek dat het geen slijmbeurs ontsteking was dus de injecties voor niets gehad. Bij mij is een dubbele hernia geconstateerd. na de operatie geen last meer. Alleen dus van mijn been waar de injecties zijn geplaatst.