osteotomie of knieprothese

  • Nelly

    Omdat ik gewrichtsslijtage heb in mijn knie en inmiddels ook mijn voorste kruisband mis, heb ik pijn bij het lopen. Mijn orthopeed raad mij een operatie aan. Daarbij kan ik kiezen voor osteotomie of een kleine knieprothese. Hij raad mij het eerste aan, maar ik weet niet of ik daar goed aan doe. Heeft iemand ervaring met osteotomie?

    Nelly

  • Anton

    Nelly,

    Kijk eens op deze site, daar staat veel achtergrondinformatie.

    http://www.rijnlandorthopedie.nl/content.asp?id=142

    Hoi,

    Anton

  • francine

    hoi nelly,

    ik heb half mei een ostetomie gehad.

    mijn l.knie heeft slijtage aan de binnenkant en de orthopeed raadde me een halve knie aan.

    een vriend van me is ook ortopeed en hij raadde me een ostetomie aan onder het motto: niks beter dan je eigen knie op mijn leeftijd (52).ik heb me 71/2 week beholpen met krukken en een rolstoel. dat was lang. nu mag ik sinds 5 juli weer lopen, en het duurt allemaal erg lang. ik heb tot vorige week alleen ,smorgens voor de klas gestaan(ben kleuterjuf), deze week 1x een heledag, en volgende week zou ik weer hele dagen willen beginnen, maar ik kan het nu goed voelen dat ik deze week meer gedaan heb.ik heb ook voor het eerst weer een paar uren gewinkeld.

    al met al had ik gedacht dat het sneller zou gaan. het beroerde is, dat mijn r. knie ook slijtage vertoont, en die is nu overbelast geraakt, dus ik vrees dat die straks ook aan de beurt is.

    in oktober moet ik weer terug naar het ziekenhuis.

    groeten,

    francine

  • gonny

    Hallo Nelly

    Ik heb 2x een osteotomie gehad maar het is geen succes geworden.

    De eerste keer was het een overcorrectie de tweede keer kreeg ik een bacteriele ontsteking met een flink diep gat in mijn been.

    Het was zo erg dat er plastischechirurgie toegepast moest worden. Nu 4 jaar later staat hij nog steeds krom en veel pijn en nu moet ik als nog een nieuwe knie.

    Rechts heb ik al een nieuwe knie en dat gaat prima.

    Ik wens je veel succes toe met je beslissing. Gonny