onderbeen bleef staan en boven been ging eroverheen?

  • Angela

    Vanavond een wedstrijd korfbal gespeeld. Op het moment dat ik een actie wilde maken, ik startte liep een bochtje, wilde afzetten maar mijn onderbeen bleef staan. Mijn lijf schoot door en daar zag ik mijn knie een hele rare vorm aannemen. Klapte tegen de grond en PIJN..

    Ik werd van het veld gedragen en de pijn trok weg. Als ik erop sta, dit kan maar moet steeds nadenken bij elke stap die ik neem anders voel ik de knie wegzakken, heb zeg maar geen vertrouwen in mijn knie. Daarnaast zit er een heel vreemd gevoel in mijn knieholte..trilling, tinteling (dood gevoel in mijn been) die naar beneden trekt en ook boven mijn achillespees te voelen is. De knie kan niet geheel gestrekt worden maar is verder helemaal niet dik..wat moet ik?

    Gewoon afwachten en kijken hoe het na het weekend is..ik ben niet zo'n arts bezoeker en heb niet zo veel pijn alhoewel ik erg weinig kan met de knie.

    Heeft iemand ervaring hiermee of heeft eens een soort gelijk geval gehad, ik hoor dat graag.

    Groetjes Angela

  • Christine

    Tja, ik kan zo niet zien wat er mee aan de hand is natuurlijk.

    Toch wil ik je aanraden naar de dokter te gaan.

    Je zegt zelf dat je weinig pijn hebt, maar ook niet veel kan met die knie.

    Doet die dan toch pijn of blokkeert het ergens.

    Je zou om te beginnen kunnen koelen, dat kan nooit kwaad natuurlijk. Verder even goed de pinksterdagen bekijken wat wel en niet kan en dan maandagavond voor jezelf bepalen of je al of niet naar de dokter gaat.

    Bedenk wel, het is je knie, en als je een blessure verwaarloosd heb je er je leven lang “lol” van. Bovendien is mijn devies altijd “de arts kan advies geven over hoe ik met mijn knie om moet gaan”, wat is wel en niet verstandig. Advies vragen is toch niet erg!

  • Angela