onderbeen bleef staan en boven been ging eroverheen?

  • Angela

    Vanavond een wedstrijd korfbal gespeeld. Op het moment dat ik een actie wilde maken, ik startte liep een bochtje, wilde afzetten maar mijn onderbeen bleef staan. Mijn lijf schoot door en daar zag ik mijn knie een hele rare vorm aannemen. Klapte tegen de grond en PIJN..

    Ik werd van het veld gedragen en de pijn trok weg. Als ik erop sta, dit kan maar moet steeds nadenken bij elke stap die ik neem anders voel ik de knie wegzakken, heb zeg maar geen vertrouwen in mijn knie. Daarnaast zit er een heel vreemd gevoel in mijn knieholte..trilling, tinteling (dood gevoel in mijn been) die naar beneden trekt en ook boven mijn achillespees te voelen is. De knie kan niet geheel gestrekt worden maar is verder helemaal niet dik..wat moet ik?

    Gewoon afwachten en kijken hoe het na het weekend is..ik ben niet zo'n arts bezoeker en heb niet zo veel pijn alhoewel ik erg weinig kan met de knie.

    Heeft iemand ervaring hiermee of heeft eens een soort gelijk geval gehad, ik hoor dat graag.

    Groetjes Angela

  • Christine

    Tja, ik kan zo niet zien wat er mee aan de hand is natuurlijk.

    Toch wil ik je aanraden naar de dokter te gaan.

    Je zegt zelf dat je weinig pijn hebt, maar ook niet veel kan met die knie.

    Doet die dan toch pijn of blokkeert het ergens.

    Je zou om te beginnen kunnen koelen, dat kan nooit kwaad natuurlijk. Verder even goed de pinksterdagen bekijken wat wel en niet kan en dan maandagavond voor jezelf bepalen of je al of niet naar de dokter gaat.

    Bedenk wel, het is je knie, en als je een blessure verwaarloosd heb je er je leven lang “lol” van. Bovendien is mijn devies altijd “de arts kan advies geven over hoe ik met mijn knie om moet gaan”, wat is wel en niet verstandig. Advies vragen is toch niet erg!

  • Angela

    Zaterdag werd de knie toch nog dik dus ben 's middags toch naar de huisartsenpost geweest. De arts kon niet zo heel goed bepalen wat er nu precies aan de hand was vanwege het vocht in de knie, ze wilde het een en ander iets harder doen maar dat ging absoluut niet. De buig en strekruimte waren minimaal. Waarschijnlijk is er niks met de meniscus maar is de knieschijf uit de kom geweest. Ik moet wachten tot dinsdag als de buig en strekruimte dan niet beter is moet ik toch naar mijn eigen huisarts en dan eigenlijk door naar een orthopeed was het advies.

    De knie is nog iets dikker dan gisteren dus koelen is een goede optie verder hou ik me erg rustig, kan ook niet zo veel..heb door het vreemde loop gedrag enorm spierpijn in mijn kuit..

    Als ik google op luxatie knieschijf kom ik trouwens op veel pagina's die over honden en katten gaan hahaha….komt zeker niet zo veel voor.

    I kwacht het dus maar even af tot dinsdag, en zoals je al zei, een knie is toch wel een belangrijk lichaamsdeel daar wil ik wel lol van hebben op een positieve manier ;)

    Gr. Angela

  • Christine

    http://www.tlichtpuntje.be/info/plicasynovialis.htm

    Ik weet niet of je hier iets aan hebt?

    Sterkte in ieder geval, en goed dat je bij de dokter bent geweest!

  • Christine

    Hoe is het afgelopen?????

  • Angela

    Nou de huisarts dacht aan een verdraaing van mijn binnenste meniscus en wilde me over 2 weken weer zien, ik moest maar even kalm aan doen.

    Toch zat het me niet lekker ik had zoiets van..2 weken kalm aan doen en dan is mijn been ineens weer buigzaam..lijkt me niet, hij word alleen maar slaper.

    Dus heb ik een fysiotherapeut gebeld en mijn verhaal gedaan, die dacht ook meniscus klachten maar kon dat niet met zekerheid zeggen door de telefoon. Ik heb een vriendin die ook net is afgestudeerd voor fysio, die er ook naar laten kijken en die heeft mij 3 soorten oefeningen gegeven om de doorbloeding op gang te houden en de zwelling te laten afnemen..niet overbelasten maar ook niet stil leggen. Ik ga dinsdag over een week weer naar de huisarts en hoor ik wel hoe het verder moet.

    Ik kan mijn been inmiddels wel ongeveer 90 graden buigen maar strekken is nog erg pijnlijk.

    Ik zal zo nog even naar je link gaan om te kijkjen wat daar staat. En zodra ik weer wat meer weet laat ik het even weten.

    Gr. angela

  • Angela

    Ben nu 1,5 maand verder en het gaat een stuk beter maar kan niet pijnloos buigen. Dat blijft eigenlijk steeds het probleem, strekken gaat maar mijn onderbeen moet niet naar recht of link geduwd worden.

    Ik moet over 2 weken weer terug naar d ehuisarts en als het dan niet beter gaat moet ik naar het ziekenhuis, kijkjen wat we dan gaan doen. Hij denkt een kijkoperatie.

    Is eigenlijk toch raar dat er geen fysiotherapeut aan te pas komt..of is dat normaal.

    Ben ook bang dat dit een hele zwakke plek blijft en dat korfballen nog wel eens erg vervelend kon worden. Half augustus begint het seizoen weer maar dat kan ik nog wel even vergeten…

    Gr. angela

  • organist67

    Ja, dat je niet naar de fysio hoeft is vreemd.

    Maar wist je dat je met het nieuwe zorgstelsel geen verwijsbrief hoeft te hebben voor de fysio?

    Je kunt een afspraak maken en de fysio bepaalt dan of het nodig is of niet, en vind deze behandeling noodzakelijk dan wordt het gewoon vergoed.

    Mss de moeite weleens waard om te overwegen?