Nieuwe Enkel prothese

  • Paul Raadschelders

    Ik heb nu 10 jaar een enkelprothese, ik was toen 47 jaar.

    deze is geplaatst door dr.Doets in Slotervaart ZH.

    Lopen gaat redelijk goed, fietsen geen probleem.

    ik ben blij dat ik hiervoor gekozen heb.

    anderen optie was vastzetten van enkelgewricht.

  • Arie-Westerop

    hallo Marijke hier dan een berichtje van mij Arie Westerop..Marijke jij vroeg mij hoe het is met mijn enkel na 1 jaar geopereerd te zijn.,Marijke het gaat nou heel goed met mij,ben 28 maart 2013 weer in het AZM ziekenhuis Maastricht door Dr Joris Hermus weer geopereerd en heeft de plaat uit mijn enkel gehaald..want hij heeft er 1 jaar en 2 maanden ingezeten en mag er dan uit.,als je er last van had.en dat was bij mij het geval Marijke.ik ben nou weer even op bezoek geweest bij Dr Hermus en alles is weer goed met mijn enkel na een jaar kan ik weer zo goed als pijn vrij lopen,en slapen.ik ben Dr Joris Hermus heel dankbaar Marijke…moet wel 3 x per week naar de fysio.zo Marijke ik hoop jou een beetje geholpen te hebben..grt Arie Westerop.

  • Marijke

    Ha Arie,

    Leuk om te horen, dat het je goed gaat, begrijp niet wat een plaat in de voet doet, als je een enkel prothese hebt.

    Ik ben 17 april jl. geopereerd triple artrodese enkel, triple artrodese middenvoet, standverandering voet en achillespees verlenging en zit tot 31/5 in onbelast gips. Dan van 31/5 tot 16/7 belast gips houd in aantippen van teen tot platte voet, daarna 4 weken walker. Als dit been hersteld is, komt begin 2014 de volgende operatie(s) in zicht aan linkerbeen. Triple artrodese middenvoet en stand verandering voet, gips en na 6 weken de enkelprothese. Ik kijk er naar uit. Kunnen lopen zonder pijn!

    Mijn operatie vond plaats in de Maartenskliniek in Woerden bij dr. Stegeman.

    Succes Arie! Geniet van je herwonnen vrijheid zonder pijn.

  • Arie-Westerop

    hallo Marijke jij vroeg mij wat die plaat voor een betekenis heeft..nou als de doktoren een prothese plaatsen nan zagen zij 2 botten door en zetten daar de prothese tussen..maar dan komt het,die plaat zorg voor een stuk stevigheid…Marijke jij kan de operatie ook zien op internet ..mijn dokter Joris Hermus begleid het commentaar bij de operatie die hij uitvoert.en dan zie je heel veel wat er bij komt kijken bij zo´n operatie..zo marijke hoe is het nou met jou..groeten Arie Westerop..

  • Arie-Westerop

    hallo Marijke ik heb even voor jou gekeken voor die pagina op google ..en die is even intikken MUMC TV en dan kan jij alle operaties zien die er in het AZM ziekenhuis Maastricht worden uitgevoerd met films. ook die van mij enkel operatie..verder wens ik jou heel goede beterschap..groeten Arie Westerop

  • mg puijnen

    heb twee versleten enkels ben 71 jaar wie heeft goede raad ik hoor het wel groetjes Frits uit weert ( L)

  • w.v.d.warenburg

    enkels pijnlijk zijn stijf voelen op gezwollen aan

  • rob

    22 _9_2020 complete enkel prothese geplaatst links..nu 3 weken verder en zit in een polyester spalk en mag er opbouwend mee lopen met krukken het gaat uitmuntend voelt goed aan de artrose pijn is weg 23 oktober spalk eraf en schoenen aan …ben zeer tevreden het is de nieuwste prothese  waarbij er niets afgezaagd is maar we gefreesd er blijft dan meer eigen bot over had meer last van de medicatie dan van de napijn een en ander voelt goed aan ..operatie uitgevoerd door Dr Burger NWZ Alkmaar…overweeg zelfs om het rechts ook te laten doen want die is in 2017 vast gezet ik ben zeer tevreden met deze prothese….het is echter nog pril maarben zeer positief over deze operatie Gr Rob