mortons neurinoom

  • jeanne welles

    is er niemand die geopereerd is aan het mortons neurinoom? ik ben hier zéér benieuwd naar en zou graag willen weten of je er dan helemaal vanaf bent.

    ik heb hier zeer veel last van.

  • mandy

    Hallo Jeanne,

    Ik heb ook last gehad van het Morton neuroom maar na het dragen van steunzolen is de aandoening over gegaan. Ik hoef nu zelfs ook geen steunzolen meer te dragen. Dus misschien is het slim om dat eerste eens te proberen.

    Groetjes,

    Mandy

  • Jeanne Welles

    Hallo Mandy,

    Wat fijn dat je ervan af bent ik ben heel blij voor jou! Het is een heel vervelende kwaal

    Bedankt voor je bericht, maar zou je me aan kunnen geven waar je morton's probleem zat, hoe lang je er last van had?

    Wie is jou podoloog

    Ik had begrepen dat je voorvoet is door gezakt, hoe kan dat dan nog over gaan?

    ik heb inmiddels ook steunzolen en het gaat een stuk beter, de ene keer heb ik meer last dan de andere keer, maar het is nog steeds lastig.

    ik heb hier al zeker 2 jaar last van.

    Groetjes, Jeanne

  • anneke

    Dag Jeanne,

    Ik zat vandaag wat te zoeken over dit onderwerp op internet en las dat jij er last van hebt (inmiddels misschien had) maar ik ben er aan geopereerd, en had het 7jaar eerder moeten doen.

    In rotterdam, het havenziekenhuis, door dr van leeuwen opereerd vanaf de bovenkant van de voet,

    (het schijnt dat hij de enige in nederland is die dat zo doet)

    zodat je geen litteken aan de onderkant krijg, wat weer storend kanwerken met lopen.

    Ik ben geopereerd in 2003.

    Inmiddels heb ik wel opnieuw last van iets in mijn voet, weet nog niet wat dat is. Maar als het weer het zelfde is, ga ik niet met steunzolen lopen proberen, want dat heb ik de vorige keer gedaan en dat loste toen niets op, na de operatie was ik gelijk van het probleem af.

    Alleen heb ik in twee tenen weinig gevoel meer, maar dat weegt niet op tegen de pijn die ik eerst had.

    Groetjes

    anneke

  • Jeanne Welles

    Hallo Anneke.

    Dank je wel voor je reactie. Ik heb er nog steeds last van, nu iets minder omdat ik goede steunzolen heb. Maar de pijn is er nog steeds aanwezig alleen anders, ik denk dat ik er mee heb leren omgaan, wat eigenlijk niet de bedoeling is, je moet eigenlijk gewoon alles kunnen doen zonder pijn.

    Heel raar, maar als ik op gummy teenslippers ( havaianas) loop heb ik er bijna geen last van, alleen is dit niet goed voor je voeten, en van de winter kan ik ze helaas niet aan.

    Kun jij mij vertellen hoe lang het genezingsproces duurde en hoe ging het toen met lopen, kon je alle schoenen weer aan?

    Ik liep (joggen) regelmatig elke dag een half uurtje, heb jij hier toevallig ook ervaring mee?

    Ik heb altijd veel gesport, tennis, skaten, fitness en joggen.

    Mag ik vragen hoe jong jij bent, ik ben 56 jaar.

    Ik hoop op een reactie van jou,

    Met vriendelijke groet, Jeanne

  • ria

    dag jeanne,

    las vandaag je mail . heb even een paar vraagjes aan je.

    loop al anderhalf jaar met pijn en heb al de fase van steunzolen en een cortisone injectie achter de rug. wordt nog steeds gek van de pijn dus wil me laten opereren en natuurlijk zo snel mogelijk.

    kun jij me zeggen hoe lang de wachttijd voor de operatie is en hoe lang je uit de roulatie bent?

    hoop snel wat van je te horen!

    alvast bedankt

    met vr groet

    ria daamenanneke schreef:

    >

    > Dag Jeanne,

    > Ik zat vandaag wat te zoeken over dit onderwerp op internet

    > en las dat jij er last van hebt (inmiddels misschien had)

    > maar ik ben er aan geopereerd, en had het 7jaar eerder moeten

    > doen.

    > In rotterdam, het havenziekenhuis, door dr van leeuwen

    > opereerd vanaf de bovenkant van de voet,

    > (het schijnt dat hij de enige in nederland is die dat zo doet)

    > zodat je geen litteken aan de onderkant krijg, wat weer

    > storend kanwerken met lopen.

    > Ik ben geopereerd in 2003.

    > Inmiddels heb ik wel opnieuw last van iets in mijn voet, weet

    > nog niet wat dat is. Maar als het weer het zelfde is, ga ik

    > niet met steunzolen lopen proberen, want dat heb ik de vorige

    > keer gedaan en dat loste toen niets op, na de operatie was ik

    > gelijk van het probleem af.

    > Alleen heb ik in twee tenen weinig gevoel meer, maar dat

    > weegt niet op tegen de pijn die ik eerst had.

    >

    > Groetjes

    > anneke

  • Angelique

    Hai lotgenoten,

    Ik heb ruim 2 jaar last gehad van mijn voet. Ik ben 3 en een halve week terug geholpen aan mijn voet. De operatie is gewoon onder mijn voet gedaan. Hoewel een morton neurinoom niet vaak voorkomt heb ik 2 collega's die zich beide op dezelfde manier (onder de voet) hebben laten helpen en er vanaf zijn.

    De pijn na de operatie weegt voor mij niet op tegen de pijn die ik in mijn voet heb gehad als ik last had van de morton neurinoom.

    Ik kan er met zacht schoeisel weer op lopen en dat gaat steeds beter. Er staat gemiddeld 6 weken voor het helemaal genezen is.

    Ik wens je sterkte

  • Cloewie Degen

    Hoi, Ik ben Cloewie en ben een aantal weken geleden geopereerd aan het Mortons Neuroom.

    Helaas het heeft niet mogen baten. Het is weer terug gekomen. :(

    Aanstaande dinsdag ga ik weer naar de orthopeed. Waarschijnlijk zal er weer een operatie aan zitten te komen.

    Het is inderdaad zeer pijnlijk.

    Sterkte ermee zeg ik je maar.

    Groetjes Cloewie

  • Sandra

    Hallo,

    Ik ben 18 februari geholpen in Zaandam aan de bovenkant van mijn voet.

    Ben 29 januari op lijst gezet voor operatie belde 16 feb naar opnamebalie dat de pijn echt niet meer te harden was. 2 dagen later belde ze dat ik de 18e gholpen kan worden, dus ik heb een maand gewacht.

    Heb een ruggeprik gehad wat dus echt niets voorstelt. Ben 1 nachtje in ziekenhuis geweest daarna naar huis. Eigenlijk geen pijn gehad. Natuurijk klopt je voet als je hem naar beneden houdt of er per ongeluk op steunt, maar verder geen pijnstillers nodig. Moet wel 2 weken mezelf injecties geven tegen trombose,maar dat stelt ook niets voor. Voet is iets verdikt, ik denk dat volgende week wel een schoen aan kan, een brede schoen.

    Je kan wel op je hiel lopen, dus in huis geen krukken nodig, maar ben nu op dag 5 en denk wel dat het even duurt voor je er weer goed op kan lopen. Ik moet voor mijn werk erg veel autorijden maar dat zal voorlopig wel even niet gaan ben ik bang.

    groetjes Sandra

  • Jeanne Welles

    Hallo aan al die aardige mensen die mij een berichtje stuurde over mortons neurinoom.

    Sinds drie jaar heb ik veel last van m.n. gehad. Ben onder behandeling van podologen en orthopaet geweest. De laatst wilde mij alleen opereren maar dat zag ik niet zo zitten. De verschillende harde leren zooltjes van de podologen zetten geen zoden aan de dijk, ik had constant pijn.

    Nu ben ik onder behandeling van twee geweldige sportpodologen, zie www.shoefit.nl. Joop Creemers ( register sportpodoloog A+B, register podoloog A+B, Sport fysiotherapeut) en Marianne Kalter (register podoloog A) die mij super hebben geholpen.

    Er word een loop en voetanalyse gedaan, schenken aandacht aan je probleem, de pijn die je hebt en ze luisteren vooral goed!

    Nu heb ik zachte steunzolen, inplaats van harde, in combinatie met goede wandelschoenen en het gaat nu héél goed met mij. Ik kan weer normaal lopen, zonder pijn! Ik heb 4 dagen door Berlijn gelopen, ongelooflijk! Nu maak ik ook weer langere wandelingen wat in het verleden écht niet meer kon.

    Ja ik ben zelfs weer aan het joggen wat ik niet voor mogelijk heb gehouden. Mijn voet heeft rust en ik voel mij weer ‘genezen’. Het gaat zeker nog een tijdje duren en heb er alle vertrouwen, ik voel dat het steeds beter gaat. En dat allemaal zonder operatie, waar ik niet aan denken moet.

    Misschien is dit een tip voor jullie, en wens iedereen met M.N veel sterkte.

    Groetjes, Jeanne