ellepijp te lang

  • henrie

    gisteren kreeg ik te horen dat ik een TE lange ellpijp in mijn linkerarm heb ,deze drukt nu op 1 van de 27 botjes die in je hand zitten ,volgende maand bespreekt de arts met mij de mogelijkheden om deze korter te maken ,heeft er hier iemand ervaring mee !! het is gekomen toen ik in 2006 dec een doosje oppakte van 10 kilo en mijn pols een klap geluid liet horen !!eerst dachten we een een gescheurde pees ,maar dat was dus niet zo.

    ik hoor het graag

  • remon

    Onze dochter heeft het afgelopen jaar met veel pijn in haar pols gelopen nu is ze onderbehandeling bij in belgië bij een orthopeed. Dit ging er erg snel binnenkort wordt ze hieraan geholpen. Binnen maand van 1e consult via MRI in NL weer naar de arts. De bedoeling is dat er een stukje uit de ellepijp wordt verwijderd e n met schroeven en plaatje weer wordne verbonden. dan 3 weken in het gips tot aan haa schouder gevolgd door nogmaals 3 weken tot haar elleboog.

  • boris

    bedankt voor de reactie ..er staat mij nog wat te wachten lees ik wel ,19nov naar dordrecht toe naar de plastisch chirurg ,en deze bespreekt met mij de behandeling .

    ofwel bij de pols wat weg halen of bij de elleboog wat weg halen ..de ene manier

    was wat nadeliger als de andere zij hij nog..,hoe het verder gaat met gips zoals je schreef weet ik niet ,maar ga ervan uit dat ik even uit de roulatie ben met werken,

    ik werk als logistiek man in een magazijn en check en herverpak onderdelen die weer ingepakt worden ..dus lijkt me niet iets voor 1 arm.

  • henrie

    hallo

    vandaag was ik in dordrecht albert sweitscher bij Dr ijselstijn en moet volgende week 27ste onder het mes en gaat hij er een klein stukje tussen uit halen (ellepijp)

    hij zij dat de zaagsnede al genoeg is dan met een plaatje + 6 schroeven weer vast ..dan moet ik 6wk in gips en daarna 4 weken revaldatie ,en zal mijn werk niet kunnen doen denk ik.. ik controleer en verpak scheeps onderdelen de hele dag .maar goed het zal wel goed komen .ik weet alleen niet hoelang je thuis zit to het moment je gaat werken werken weer na het ziekenhuis bezoek.sterkte met jullie dochter en hoop dat het allemaal zal meevallen.

    groetjes henrie

  • Annelies

    vorige week is ijn rechter ellepijp verkort, oorzaak tfccscheur en de ellepijp te lang.

    na de operatie geen gips, maar druk verband.

    na twee dagen toch gipsspalk vanwege heftige pijn.

    heb nog wel even tegaan, het is mijn functiehand, groetjes

  • sjerrie

    Hallo,

    Ik heb in november vorig jaar een pooltafel getild en heb daarbij een scheurtje in mijn tfcc opgelopen.. Mijn foto's lieten zien dat mijn ellepijpen te lang zijn en dit is aangeboren..

    Ze gaan mijn ellepijp inkorten maar ook het scheurtje weg halen..

    Ik heb er bepaald niet veel zin in.. Er staat namelijk 10 weken revalideren voor..

    Groetjes

  • arme gozer

    ik heb het zelfde en word 16 juni geopereerd ze willen hem gewoon halve cm inkorte ik hoop op het beste… arts zei dat het nooit helemaal goedkomt ik ben er kapot van…:(

  • sara

    hoelang is revalidatie?

    en valt het mee?

    mijn ellepijp is te lang, maar ik doe aan topsport, dus ben aan het twijfele of ik me nu laat opereren of achter paar jaar… advies ?

    nu heb ik met momenten echt last dat het de hele tijd tegenelkaar zit, en mijn pols beweegt daardoor niet soepel..

  • Wendy

    Hallo,

    Er zijn al enkele jaren voorbij gegaan. Ik vroeg me af hoe het met jullie nu gesteld is.

    Ik ben Wendy, 37 jaar. Mama van 2 kindjes en al bijna 3 jaar thuis door mijn linker pols.

    Op 11 december 2013 hebben ze mijn ellepijp ingekort omdat ik altijd ontstekingen had.

    Beweeg problemen, geen kracht erin. 6 weken gips en 60 keer kine.

    Nu zijn we eind augustus en mijn ontstekingen, mijn pijn zijn er nog altijd.

    Mijn laatste consultatie was in mei, eind verslag nog eens opereren.

    Het ontstoken gebied proper maken. Dit is altijd omgeving van dat ‘bolleke’ in mijn pols.

    Het probleem is ik krijg geen garantie dat het daardoor beter word. Het kan wel.

    Maar evengoed veeeeel slechter.

    ik zou dan ook nog werk moeten zoeken. Ik weet niet wat.

    Help, Raad, Iemand??????

    Wendy

  • Soof

    Hoi Sara,

    Op de site zie ik dat je inmiddels 2 jaar geleden een bericht plaatste over je ellepijp die te lang was/is. Je sprak je twijfel uit, omdat je veel met sport bezig bent. Ik vraag me af of je toen hebt besloten de operatie wel of niet uit te voeren? Als dit het geval is heb ik een paar vragen voor je. Ik zit op dit moment namelijk in dezelfde situatie. Mijn ellepijp is te lang ten opzichte van mijn spaakbeen waardoor ik klachten heb. Ik sport ook veel (hockey). De dokter zegt dat ik het kan laten opereren als ik dat wil. Nu is het zo dat ik best bang ben voor het resultaat en de gevolgen die er aan vast kunnen zitten. En bovenal: hoe het herstelproces eruitziet? Hoe lang ben je kwijt geweest en na hoeveel tijd kon je weer echt sporten?

    Zou je mij kunnen vertellen hoe het met jou pols is afgelopen destijds en hoe je het resultaat van de eventuele operatie vindt?

    Als je de operatie niet hebt uitgevoerd, kun je me dan vertellen waarom je er voor hebt gekozen het niet te doen?

    Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groet,

    Soof