Breuk in plaat bovenbeen

  • Tobbertje

    Hallo,

    Ik heb 2 jaar geleden een gecompliceerde bovenbeenbreuk gehad. Nu is gebleken dat de plaat in mijn bovenbeen gebroken is. Wie heeft dit ook meegemaakt en wat was het gevolg. Mijn botgroei is niet goed dus hij kan er denk ik ook niet zomaar uit. Heb veel pijn.

    Hoor graag anderen die dit meegemaakt hebben.

  • michel

    Tobbertje Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    > Ik heb 2 jaar geleden een gecompliceerde

    > bovenbeenbreuk gehad. Nu is gebleken dat de plaat

    > in mijn bovenbeen gebroken is. Wie heeft dit ook

    > meegemaakt en wat was het gevolg. Mijn botgroei is

    > niet goed dus hij kan er denk ik ook niet zomaar

    > uit. Heb veel pijn.

    > Hoor graag anderen die dit meegemaakt hebben.

    goeie dag met michel uit heerlen.

    ik heb in 2007 een motor ongeluk gehad met een range rover.

    na 14 operaties loop ik nog steeds niet.

    waarvan 5 aan mn linker knie/bovenbeen.

    ik heb ook zo n plaat gehad die bij de therapie finaal 3schoeven waren afgebroken.

    daarna een telange pin in mn bot toen weer dieper ingebracht toen weer schoeven eruit want na 1half jaar was mn breuk nog niet geheeld.

    endus zakte de breuk 3cm dus mn been is nu 3cm korter en in februari weer pin hoger en schroeven erin.

    toen trainen maar verder als 30gr kom ik niet en blijkt nu dat mn knieschijf te laag zit en er door bijna 2jaar met een gesrektbeen telopen en 5 operaties te veel aanhechting en wild vlees is aan gegroeit.daarbij was mn duim geamputeerd zit er weer aan maar doet het niet ,en een polsbreuk klaplong ,tong ingeslikt en rug en hersenletsel.de man in de auto had me niet gezien en draaide zo de parkeerpl op ik reed maar 52klm en toen ging het licht uit

    na 5 dagen weer aan en dan wordt je toch raar wakker alsje ineens vanalles hebt maar goed ik ben voor 2opinie in sittard en woerden geweest.

    en moet voor een scan 5sep naar woerden maartenkliniek. en hoop dat ik volgend jaar weer kan lopen ben inmiddels mn werk ook kwijt als bergingschauffeur.

    ik weet wat je voelt en leef met je mee kheb ook veel pijn gehad en nog ben wel gestopt met al die pillen. bij deze hoop ik dat ik je wat meer info en hoop heb gegeven ik dacht ook dat ik de enigste was.en vertrouw geen ziekenhuis meer voral maastricht niet.

  • Rick

    Hallo,

    Ik heb dit al 4x meegemaakt.

    Ik ben 2,5 jaar geleden gevallen en mijn bovenbeen gebroken,ze hebben na 2 dagen een plaat gezet en ik dacht

    dat het goed ging maar helaas na 4 weken voel ik een knak in het been en zag een bult aan de zijkant en je begrijpt het

    wel hij was gebroken.Dus met spoed naar het ziekenhuis,ze bleken een te zwakke plaat gebruikt te hebben en dus

    zouden ze nu de sterkste en beste plaat gebruiken die er in Nederland te vinden was,dus die werd geplaatst en het ging goed

    maar het kost heel veel tijd want dan moet je weer in bed liggen en alleen maar af en toe in een stoel.Na 3 maanden merkte ik dat

    ik mijn alleen nog maar kruislings kon houden want als ik hem recht wilde hebben dan deed erg zeer aan mijn knie dus ik naar het ziekenhuis

    voor een check up en wat bleek de plaat was krom en ik moest gelijk mijn bed in en wachten tot de oproep voor een operatie maar na 2 dagen in bed brak de plaat.

    Deze plaat die nu in gezet werd heeft het iets langer dan jaar volgehouden want ik kreeg weer last en je raad het weer gebroken en ik mocht ook niet meer weg toen ik voor

    controle ging.Dus WEER een plaat er in met donorbot en dat voelde goed aan alleen gebeurde nu iets anders want ik was 3 dagen na een week in het ziekenhuis toen werd erg

    ziek en er bleek een abces in mijn knie te zitten en daar werd ik voor behandeld maar dat ging niet voor uit en later bleek dat mijn hele bovenbeen vol zat en dat de plaat ge-infecteerd is

    dus helaas voor de moet de plaat er uit zodra het bot volgroeid is,dus ik ben er al een tijd mee bezig en het koste je heel veel tijd.

    Ik weet niet hoe het nu met jou gaat ik hoop goed.

    Groeten,Rick

  • Rick

    Rick Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Ik heb dit al 4x meegemaakt.

    > Ik ben 2,5 jaar geleden gevallen en mijn bovenbeen

    > gebroken,ze hebben na 2 dagen een plaat gezet en

    > ik dacht

    > dat het goed ging maar helaas na 4 weken voel ik

    > een knak in het been en zag een bult aan de

    > zijkant en je begrijpt het

    > wel hij was gebroken.Dus met spoed naar het

    > ziekenhuis,ze bleken een te zwakke plaat gebruikt

    > te hebben en dus

    > zouden ze nu de sterkste en beste plaat gebruiken

    > die er in Nederland te vinden was,dus die werd

    > geplaatst en het ging goed

    > maar het kost heel veel tijd want dan moet je weer

    > in bed liggen en alleen maar af en toe in een

    > stoel.Na 3 maanden merkte ik dat

    > ik mijn alleen nog maar kruislings kon houden want

    > als ik hem recht wilde hebben dan deed erg zeer

    > aan mijn knie dus ik naar het ziekenhuis

    > voor een check up en wat bleek de plaat was krom

    > en ik moest gelijk mijn bed in en wachten tot de

    > oproep voor een operatie maar na 2 dagen in bed

    > brak de plaat.

    > Deze plaat die nu in gezet werd heeft het iets

    > langer dan jaar volgehouden want ik kreeg weer

    > last en je raad het weer gebroken en ik mocht ook

    > niet meer weg toen ik voor

    > controle ging.Dus WEER een plaat er in met

    > donorbot en dat voelde goed aan alleen gebeurde nu

    > iets anders want ik was 3 dagen na een week in het

    > ziekenhuis toen werd erg

    > ziek en er bleek een abces in mijn knie te zitten

    > en daar werd ik voor behandeld maar dat ging niet

    > voor uit en later bleek dat mijn hele bovenbeen

    > vol zat en dat de plaat ge-infecteerd is

    > dus helaas voor de moet de plaat er uit zodra het

    > bot volgroeid is,dus ik ben er al een tijd mee

    > bezig en het koste je heel veel tijd.Ik loop trouwens nog steeds en

    heb inmiddels een scootmobiel want ver lopen is er niet meer bij

    en mijn werkplek is ook aangepast.dus als het een paar keer gebeurt

    dan word het er niet beter van,helaas,maar ik blijf positief en dan komt

    allemaal goed.

    > Ik weet niet hoe het nu met jou gaat ik hoop

    > goed.

    >

    > Groeten,Rick

  • Michel

    Beste mensen ik heb me bovenbeen gebroken en dat is net boven de knie ik heb 1 operatie gehad en toen blijkte het na 3 weken dat me plaat gebroken is en na 1 week heb ik me 2de operatie gehad en nu heb ik een dikke plaat en er een stevige van nu is me been een beetje dik denk je dat het goed is? Reageer a.u.b