hallux valgus-operatie

  • Angela

    ik lees zojuist dat de kliniek aan de Johannes Vermeer straat in Amsterdam die operatie ook zo uitvoert als in Alicante.

    De zogenaamde MIS methode, via een kleine incisie wigvormige stukjes snijden waardoor je teen weer recht gaat staan. Dus geen schroeven e.d.

    Heeft iemand hier al ervaring mee?

  • Ellen Westdorp

    Ik ben in maart 2012 geopereerd door dr.San Roman, aan beide voeten. Nog steeds ben ik zo blij dat ik daar geholpen ben. Mijn voeten waren behoorlijk misvormd en nu zien ze er weer normaal uit. Geen gips, geen pennen, geen volledige narcose. Na de operatie kon ik gelijk weer rondlopen. Ik had het geluk dat mijn verzekering (Avero Achmea)het in Nederland gebruikelijke bedrag wilde vergoeden, ik heb wel zelf betaald voor het rechtzetten van mijn hamertenen. Maar nu vergoedt niemand deze ingreep meer.

    Het is eigenlijk onaanvaardbaar, dat de Nederlandse verzekerings maatschappijen ingrepen in het buitenland niet willen vergoeden, terwijl toch duidelijk bewezen is dat de expertise vaak veel beter is. Dr. San Roman voert deze ingrepen al uit sinds 1979, me dunkt dat je dan wel de nodige ervaring hebt opgebouwd.

    Volgens mij gebeurt hetzelfde op het ogenblik met mensen met kanker, die hun heil zoeken in het buitenland. In Duitsland en België worden kanker patiënten geholpen die in Nederland al zijn opgegeven. Wanneer laten Nederlandse artsen hun arrogante houding varen en accepteren dat hun buitenlandse collega's misschien wel meer kennis hebben. Als dat gebeurt, zullen de verzekerings maatschappijen vanzelf volgen. De klant (patiënt) is uiteindelijk koning, nietwaar!

  • Noémi

    Zou iemand mij misschien kunnen zeggen hoeveel zo'n operatie in Alicante ongeveer kost ? Ik zou mij daar namelijk ook willen laten opereren maar wil graag op voorhand toch weten aan welk bedrag ik me kan verwachten.

    Alvast bedankt

  • Wil Bierschenk

    Beste Naomi

    Ik ben februari aan beide voeten bij San Roman geopereerd en ben erg tevreden over de behandeling en de nazorg.

    Niet over de houding van de verzekering IZA,die hebben nog geen stuiver vergoed.

    Maar toch heb ik er geen spijt van en zou ik je zeker aanraden om het te laten doen.

    De operatie met alle nazorg kosten bedroeg € 4550

    Groeten Wil

  • Teresita

    Hallo Marie-Therese>

    Ik wil graag weet welke zorgverzekering hebt u. A.u.b., zeg mij dat want ik wil graag ga naar Alicante .

    Bedankt,

    M.v.g.,

    Teresita

  • Emma

    Wellicht is dit ook nog een idee? http://www.voetoperatie-mis.nl

  • Hanneke

    De Orthopedie-Kliniek in Amsterdam hanteert ook de MIS methode. Ik heb daar binnenkort een afspraak en dit wordt gewoon vergoed.

  • hanneke

    Hallo Ellen,

    Ik heb hier binnenkort een afspraak. Hoe is dit bij jou gegaan? Hoe lang duurde het eerdat je weer kon lopen? En moest je in het gips?

    Hanneke, alvast bedankt voor je reactie.

  • Mirjam

    Hallo Mariëtte,

    Ik ben geïntresseerd in hoe het er nu voor staat met jouw strijd om de operatie in Alicante vergoed te krijgen.

    Vriendelijke groet, Mirjam.

  • Martine

    Je kunt je via de MIS methode ook in Amstelveen laten opereren. Hier werken 2 chirurgen, dr. Stibbe en dr. Olsthoorn die als enige chirurgen in NL deze methode toepassen. Ik ben 2 weken geleden geopereerd aan de hallux valgus, geen littekens alleen 3 kleine gaatjes, geen pijn en direct na de operatie kun je al lopend met een speciale schoen naar huis.

    Je hoeft dus niet naar Allicante gelukkig. Het Medisch Centrum Amstelveen is een kleine kliniek zonder wachttijden, erg prettig daar !