Teenamputatie???

  • heidi

    Hallo allemaal

    Ik wil even vertellen dat het goed gaat met mijn man.

    Hij heeft geen last meer van zijn voet, hij is de drie middelste tenen kwijt

    en liep weer op het voetbalveld na 3 maanden hij is scheidsrechter.

    mijn man is in december getransplanteerd van een nier en alvleesklier

    alleen de alvleesklier is er na een week weer uitgehaald (afstoting)

    Dus het blijft weer uitkijken voor wondjes aan de voeten,

    ik hou het goed in de gaten

    groetjes

  • edgar

    hoi

    ondertussen ben ik bijna herstelt wat betreft de wonden ik heb alleen nog steeds geen gevoel in mijn 3 tenen en van de dokter hoorde ik dat de tijd het moet uitwijzen of het ooit nog terug komt de kans was klein zei de fysiotherapeut dus ik moet er mee leren leven zoals auto rijden gaat redelijk moet ik zeggen het is alleen oppassen geblazen met de koppeling want dat voel ik niet echt goed maar gelukkig ben ik gerust gesteld wat betreft de amputatie je ziet er maar weinig van alleen ik moet oppassen met stoten want dat blijft pijn doen werken zit er voorlopig ook nog niet in laat maar wten hoe het verder met u gaat

    groetjes

  • julien

    Hello, ik wacht om te beslissen om een stuk van mijn vierde teen - naast mijn kleine - te laten amputeren.

    De dokters zeggen fluitje van een cent. Ik ben er niet gerust in. Is er iemand met ervaring?

    Julien

  • edith.reubens

    mevrouw ik heb dat ook laten doen teen afgezet onder verdoving ik heb er niets van gevoeld het was vrijdag om 9 uur en om 10 was het gedaan ik had een hamerteen en die moest er af nu maandag moeten de windels er af de draatjes vergaan vanzelf ik ben heel blij ik kon niet meer in schoenen ik weet niet wat het bij u was als ge nog last hebt moet ge steunzolen laten maken ik ben van belgie als ge vragen hebt mail mij dan daaaaaaaaaaaaaaaaaag

  • edith reubens

    ik heb mijn teen.laten amputeren plaatslijke verdoving ik had een hamerteen 9uur in gasthuis 11 uur thuis 3dagenverband aanlaten dan afdoen en ontsmetten is ok wel pijn maar teen is weg geen last meer van mail mij als u meer wil weten ik ben van belgie ga je goed daaaaaaaaaaaaaagvr

  • edith reubenshe

    teen laten wegnemen hamerteen 9 uur gasthuis 11 gedaan 3 dagen windels dan afdoen en ontsmetten

  • samyn liliane

    Hallo

    ik zelf ben ook een teen geamputeerd zo een drie maanden geleden.

    Alles is vlot verlopen .Het duurd toch een hele tijd om eraan gewend te geraken .

    Op blote voeten lopen is niet gemakkelijk.Ik ga nu kijken voor naar een podoloog te gaan voor een eventueel silicone voor tussen de beide tenen te steken

  • A. Pompen

    Beste Heidi,

    Bij mijn vader zijn er 2 tenen aan het afsterven. wat gepaard gaat met heel veel pijn. Ondanks de pijnstillers is de pijn niet onder kontrole.Dat resulteert in zware slapeloze nachten.

    Men overweegt een amputatie. Ook mijn vader heeft diabetis. Hoe is het met de pijn vergaan na de amputatie bij jouw man? de zgn. phantoompijn?

    Ik hoor het graag,

    Groet Astrid Pompen

  • Jacov

    M.,

    Allebei mijn grote tenen bezorgen mij pijn en heel soms vreselijke jeuk.

    Ik wil ze laten amputeren, maar welke arts wil dat doen; weet iemand dat?

    Mijn ouderwetse huisarts blijft er zalfjes opsmeren.

  • Rivka Beumers

    Hallo allemaal,

    Ik heb vandaag van mijn dokter te horen gekregen dat ze mijn grote teen eindelijk willen gaan verwijderen! Na 7 jaar en14 operatie's !

    Kunnen jullie me tips geven of verhalen hoe het bij jullie ging en hoe het nu gaat ?

    Ik ben erg benieuwd want ik weet niet wat me te wachten staat hoelang eb je rust nodig wanneer mag je weg uit het ziekenhuis ?

    Groetjes