klacht na een knieprothese

  • A.P.Gayadin

    )p 13 maart heb ik een knieprothese gekregen.Na 6 dagen was ik weer thuis.

    Het lopen en trap op en neer gaan valt best mee.Maar desondanks krijg ik van tijd tot tijd een

    hevige ,ondragelijke pijn (een soort prik) in de buurt van de knieschijf.De orthopeed

    weet ook niet waar dit vandaan komt.

    Mijn VRAAG is.Heeft iemand ook zo een ervaring en wat is er tegen te doen?

    Gaarne uw reactie.Bij voorbaat dank. André.

  • Angelika

    Hallo,

    ik heb 3 april jl. een knieprothese gekregen (ben 44 jaar) en ik kan nog niet al te veel zeggen maar het buigen komt niet verder dan 80 graden, ga ik verder dan krijg ik rechts (buitenzijde knie) onderin hevige pijn en blokkeerd de knie om verder te buigen. Het lopen gaat opzich genomen wel redelijk, maar kan mijn gestrekte been nog niet optillen… volgens de fysiotherapeut gaat het wel elke keer een stukje beter en moet ik gewoon nog wat meer spierkracht opdoen.

    Morgen worden mijn hechtingen verwijderd en hoop ik dat het buigen wat beter zal gaan, is dat niet het geval dan zal ik contact opzoeken met de chirurg,

    Groet

    Angelika

  • Elisa van Heeswijk

    Ik heb sinds 17 Maart jl een rechterknie prothese,,na de operatie kreeg ik revalidatie in het ziekenhuis en daarna 2x wekelijks een therapie thuis(stelt niet meer veel voor omdat ik al goed kon buigen en lopen) Tussendoor kreeg ik vanaf het begin al een paar keer steken ,rondom de knieschijf meestal links.Ik hoopte dat dit mettertijd minder zou worden,ook het zijlings slapen ging lange tijd niet of nauwelijks door de pijn.De pijnscheuten rond de knieschijf zijn nu dikwijls aanwezig meer als eerst en meestal als ik op een zachte bank of stoel zit en mijn been plotseling wil strekken of beugen,het voelt alsof het kniegelenk niet recht opent en sluit en daardoor een pees spier of zenuw bekneld raakt.als ik dan even mijn knie “schud of beweeg”met de hand ,dé-blokkert hij en het gaat weer…Heeft iemand dergelijke storing meegemaakt?

  • yvonne van der kemp

    Heb veel pijn, pijnscheuten aan binnenkant knie en onder de knieschijf. In eerste instantie kreeg ik in juni 2007 een hemie knie. Zat na een half jaar compleet los. December 2008 complete nieuwe knie, kan nog steeds niet fietsen traplopen, niet goed in de auto komen. Hier word ik behoorlijk moedeloos van. Ga weer terug naar de Orthopeed.

    Yvonne van der Kemp

  • ann adam

    Heb nu al 5 maanden nieuwe knie, (operatie 5/01/2012) wel na operatie veel problemen gehad, een infectie en op 2 februari terug ziekenhuis om de knie te herplooien onder narcose.

    In maart is de miserie begonnen, pijn in en rond de knie. Spanning tot en met , soms niet te houden. Ga je op controle bij de arts, dan zegt hij gewoon dat het 6 maand tot 1 jaar kan duren, eer dat alles in orde komt met de knie. We zijn nu begin juni en verbeteren doet het niet, integendeel spanning is nog erger geworden.

    Ik sta op met een been met veel spanning en ik ga er mee slapen.

  • a.kwakkel

    September 2011 hele knieprothese L. Voorspoedige fysio , buiging 135 gr. Was de eerste 4maanden erg tevreden en weer voorzichtig begonnen met sporten en advies opgevolgd. Na 4 maanden ontstond er bij o.a opstaan uit stoel een klittenband geluid in mijn knie. Het doet geen pijn maar is , ook voor omstanders , een naar geluid. De orthopeed wil mij pas in oktober a.s terug zien en heeft het erover dat mijn eigen knieschijf langs de prothese schuurt.Hij praat over eventueel vervanging van de knieschijf door een kunstknieschijf ! Nou daar zit ik echt niet op te wachten. Waarom ontstaan deze klachten na 4 maanden en is de diagnose van de orthopeed juist ?. Op mijn verzoek zijn er wel foto's van de prothese gemaakt en deze zit goed vast .

    M.V.G.

    Anneke Kwakkel

    64 jaar

  • Henk Hobbelink

    19 december 2012 heb ik een nieuwe knieprothese gekregen, tijdens mijn opname (5 dagen) was ik door medicatie en een morfinepomp vrijwel zonder pijn.

    Na mijn ontslag uit het ziekenhuis begon de pijn erg op te spelen vooral bij de nachten en ondanks de verschillende pijnstillers is dat nog steeds zo.

    'sNachts wordt ik regelmatig 5 - 6 keer wakker van de pijn. Heeft iemand een goede tip waardoor ik weer eens een normale nachtrust kan hebben?

    Overdag is de pijn goed te dragen dus dat is niet mijn probleem.

    Met vriendelijke groet, Henk Hobbelink

    76 jaar

  • gekeverm

    Beste Henk,

    als ik uw verhaal zo lees heeft u nog een heel verse knie.

    Mijn knie is inmiddels 10 weken oud ,inmiddels slaap ik een stuk beter .Maar de eerste weken was het een drama.

    Bij de groepscontrole na 6 weken bleek dat iedereen met een knie hetzelfde probleem had en dat het iets is wat vanzelf over gaat .

    Maar waar geen goede pijnstilling voor bestaat.

    Even doorbijten nog.

    groetjes

    Geke

  • garmers

    heb in jumi 2012 knie geopereerd, moest na 10 weken weer laten buigen ,want die kwam tot 90 graden. maar na bijna 10 maanden heb ik nog stteds heel veel last.

  • Marijke

    Als jullie teveel en te lang heel veel pijn houden en de orthopeed luistert niet goed, neem dan je eigen maatregel en vraag een second opion aan in Woerden of Nijmegen bij de St maartenskliniek. Dat is mijn advies nadat ik zelf 2 jaar aan het lijntje ben gehouden door de ortopeed. S6 allen verder, ik word nu 22 augustus opnieuw aan mijn kunstnie geholpen en dan gaat deze eruit en komt er een andere in, en door een erthopeed die gezien heeft wat er moet gebeuren en de kliniek staat ook goed aangeschreven.