ENKEL VASTZETTEN

  • Willy

    Wel, bij mij zitten er ook 2 metalen pinnen in. Een kan ik aan de buitenkant van mijn enkel voelen zitten. Ben geopereerd door Dokter Martens. Zijn collega zei me laatst, als blijkt dat die bout irriteert, hij op termijn kan verwijdert worden.

    Ik ben nu (na 3,5 maand) 14 dagen uit het gips, stap met 1, 2 of zonder krukken, maar moet zeggen dat ik nog redelijk veel pijn heb. Vooral aan de buitenkant van de enkel. (Er is voordien nog aan geopereerd) Stappen gaat tot nu toe maar op “grootvaderswijze”. Fietsen gaat ook. Hopelijk vindt men snel waar de pijn vandaan komt, nu het eindelijk beter met je gaat!

  • Katja

    Hallo Iedereen,

    Na veel lezen op internet denk ik dat ik ook mijn enkel gewricht ga laten vastzetten.

    Ik kan er niet meer tegen die rot pijn loop er nu al 11 jaar mee.

    Nu al alles geprobeert. Ben er wel klaar mee.

    Ik ben Katja 36 jaar en heb artrose in mijn rechter enkel.

    Nu ben ik toch wel toe aan een pijn vrije periode.

    Waar ik tegenop zie is het stil zitten. Ik kan niet stil zitten.

    Wat moet je al die tijd doen.

    Dan ben ik ook heel bang voor hoe het lopen straks gaat. Hoe zien je schoenen eruit? Krijg je geen last van andere gewrichten?

    Graag zie ik jullie verhaal graag tegenmoet!

    Groetjes Katja k.dauphin@home.nl

  • henk

    hoi mariska nou bij doet het ook erg pijn in mn hak en pees

    vaak terug geweest maar ze kunnen er niks aan doen ik hoop ook dat iemand het zelfde heeft als ik en daar een oplossing voor heeft dit is in deze tijd toch niet meer normaal dat je 6 maanden na de operatie nog steeds met pijn loopt

    maarja ik HOOP dat iemand dat weet groetjes henk

  • henk

    mariska schreef:

    >

    > Ik heb afgelopen woensdag mijn enkel vast laten zetten.Heb

    > nog een beeje pijn,maar wel te doen.

    > mag nu 6 weken niet belasten en dan nog 6 weken loopgips.Ik

    > heb geen idee oe het daarna is,maar hoop in ieder geval geen

    > pijn meer te hebben.

    >

    > En ik moet elke dag mezelf prikken tegen trombose.Valt me ook

    > erg mee.

    > Ben alleen benieuwd hoe ik na het gips loop.

    >

    > Groetjes Mariska

  • Willy

    Ok, hier is ondertussen mijn verhaal. Heb op 28 oktober 2008 mijn enkel laten vast zetten. Heb tot 30 december op 1 been geleefd. (knap vermoeiend voor je andere enkel en knie! (Oh ja, ik ben 44, “was sportief”, 1.91m en woog 100kg, ondertussen 108, een mens beweegt niet en eet meer) :0(

    Vervolgens heb ik van 30 dec tot 15 feb op mijn voet mogen stappen (nog steeds MET gips dus! In totaal 3.5maand. Van 15 feb tot 15 maart moest ik met 2 en daarna met 1 kruk stappen. De eerste 14 dagen waren veelbelovend…ondertussen ben ik al terug op consultatie geweest vanwege teveel pijn. (vooral na gezeten te hebben en terug druk op je voet te moeten uitoefenen bij het recht staan) De dokter heeft gezegd van nog even af te wachten tot 15 april, (nieuwe consult.) zijn er dan meer slechte dagen dan goede, dan moet 1 of beide metalen pinnen vervangen worden door kortere vermits ze misschien tegen mijn sprongbeen drukken… Van de week was de pijn met momenten weer niet te genieten en heeft me doen besluiten NIET te wachten tot 15 april. Heb een nieuwe afspraak op 31 maart met Professor Martens himself. Ik heb de operatie laten uitvoeren om GEEN pijn meer te hebben, de fysieke belemmering tot daar aan toe…

    Ik wens iedereen véél sterkte in zijn of haar revalidatie!

    Greetz,

    wicked2000@telenet.be

  • jaane

    hallo allemaal,

    ik heb mijn enkel 17 aug 2008 vast laten zetten,

    had ook veel pijn aan mijn hak en accillespees en liep ook nog steeds slecht

    de orthopeed kon weinig zien op de fotos maar wilde toch kijken met een operatie,

    en wat bleek de schroeven zaten niet goed meer ze waren er 2 slagentever ingedraaid en dat veroorzaakte de pijn in de hak en accillespees ben nu vorige week geopereerd en de schroeven zijn eruit en de pijn was gelijk weg .

    dus laat het goed nakijken mijn orthopeed nam het risico niet en opereerde me weer maar ben blij dat hij niet op de fotos afging en zelf ging kijken want ff de 2 schroeven eruit en de pijn is helemaal weg,nu snel naar fysio als donderdag de hechtingen eruit gaan en snel weer lopen ben het na ruim 7 mnd wel zat succes allemaal groetjes jaane

  • mariska

    Hoi Jaane,

    moet ik het ff in de gaten houden.Mijn hak is nog niet helemaal over.

    Loop wel weer erop,maar niet pijnvrij.Maar operatie heb ik er niet voor over.

    Mijn orthopeed zei dat ik waarschijnlijk overbelast heb.

    Groetjes Mariska

  • henk

    ik heb het in oktober 2008 laten doen dan maar ik vind het nog steeds de beste zet van me leven . geen pijn meer zitten bij 4 schroefen in . in het begin was het wel zwaar maar als je maar een maand of 4 verder bent . kan aleen moeilijk de trap af als ik iet zwaars in me handen heb . en hard lopen gaat ook niet meer . voor de rest hebben ze mij prima geholpen . sterkte iedereen die er nu mee zit .

  • lfalkmann

    Hallo allemaal, ik ben 16 maart geopeerd en hierbij is mijn bovenste spronggewricht vast gezet. De pijn na de operatie viel mij mee. Na 4 weken mocht ik belasten en ik moet je zeggen dat het mij erg tegengevallen is. Nu nog bijna twee weken gips te gaan en vind de vooruitgang nihil. Met lopen op twee krukken kom ik niet erg ver en de pijn is goed aanwezig zowel in de enkel als in de hak. Na jullie stukjes te hebben gelezen vind ik het niet erg bemoedigend. Vraag me ook af hoe het zal zijn als 12 mei het gips eraf gaat. Kunnen julli mij vertellen of je moet revalideren en zo ja hoe of wat. Bedankt Linda

  • Katja

    Hallo iedereen,

    Ik ben 30 juni geopereerd aan mijn enkel.

    Ik zit nu 3 weken in gips. en de pijn is echt bijna niks meer.

    Er zitten 4 schroeven in en een flinke wond van 15 hechtingen.

    Het herstel lijkt goed te gaan. Ze gaan 11 augustus nieuwe foto,s maken en dan beslissen ze of ik loopgips krijg.

    Hoop het wel!!

    Voorals nog kan ik het allemaal wel hebben. Nu is het bijna alleen nog lastig en niet meer pijnlijk.

    Ik ben benieuwd hoe ik straks weer alles kan. Vooral zwemmen en fietsen vind ik belangrijk. Maar dat zie ik dan wel. Eerst maar weer eens lopen.

    Als ik 11 aug. in het ziekehuis ben geweest geef ik wel een nieuwe up-date.

    Groetjes Katja