tibiakop osteotomie

  • Monique

    Hoi,

    Ik heb in september 2019 j l. Een knie osteotomie opratie gekregen.

    In het eerste zh. Waar ik kwam had ik 2 injecties gekregen die zo.n 6 weken gedeeeltelijk de pijn weghalen, maar dat is dus n tijdelijke oplossing.

    Men wilde mij niet verder helpen,dus heb ik n ander zh. En arts gevraagd. Ik had n slijtage in mijn knie (pijn in de binnenkant)arthrose tot op t bot, vocht in de knie en n meniscus scheurtje.Er is n mri gemaakt, waar die arts niet naar heeft gekeken!

    Een nieuwe knie kreeg ik niet!! Vanwege mn 53 jaar.dit is te jong.

    Wel de osteotomie gehad in ern ander zh. Bij n betere arts zodat ik nu weer pijnloos ben.

    De operatie duurt zo,n 1 uur, hierna blijf je n nachtje. Omdat ik niet goed kon lopen na 1 dag ( je moet aantippend lopen) moest ik n dag langer blijven.

    6 weken in huis op een been ge staan met krukken.dis gaat elke keer iets beter. Ik had n trippelstoel aangevraagd .dit is heel handig!!

    Zet ook n krukje in de douche.en buiten de douche.

    Misschien n rolstoel voor buiten.

    Nadat de hechtingen rruit zijn ging t elke keer iets beter met bewegen.

    Het gevoel in je been is in t begin n beetje doof op de plek van de operatie.ik ben nu 3 maanden verder en heb geen pijn meer, het gaat steeds beter. Zoek voor na die 6 weken .een goede fysio met veel toestellen om te oefenen.dit helpt enorm.

    Ik werk weer voor 50 % en meer gaat mij ook lukken.

    Get blijft n pittige ingreep, maar met hulp komt t goed.

    Mvdl.

    Post was bewerkt op 27-01-2020 08:48 door Monique

  • Marino

    Amai..iedereen hier zo positief en snel weer aant werk als ik dit hier zo lees!!!!ik denk daar geheel anders over van 16.12.2019 geopereerd 3 nachten logen blijven dan naar huis..nu vol aant revalideren met sportdokter en Kinisist…nu een 2tal weken minder pijn..maar ervoor helse pijnen en steken..met morifine 3xdag ging dit beter.nachten zonder slapen..wist niet dat ik nog dagen kon doortrekken..volop terug op de rollen aant fietsen en dat lukt heel goed…de grondoefeningen gaan moeilijker en al zeker als vermoeidheid en stijf been optreed..werken staat nog ver op programma..dus blijf ik nog wat op de rollen iedere dag..oefeningen doen om de 2uur..indien been mee wilt..dus ieder heeft zijn eigen ervaringen blijkbaar..Parijs/Roubaix..Gent/Wevelgem..ronde van Vlaanderen zit er nog niet in..volgend jaar kom ik er sterker uit hopelijk zonder ongelukken..grts…

  • Richard

    Ik ben 3 februari geholpen aan rechteronderbeen 2021, in de xpert kliniek in amsterdam, ben nu dag 6 ingegaan, heb goede en slechte dagen, wat pijn betreft, soms weet ik niet hoe ik moet zitten of liggen op de bank, het beste uitkomst is in mijn bed die elektrisch is, dus voeteneind kan ik verstellen wat goed is voor mijn knie loop met 2 krukken af en toe door huis, van de wc naar bank en van bank naar mijn bed en ik probeer dagelijks oefeningetjes te doen, alleen pijngrens in de gaten houden, standbeencorrectie is goed verlopen volgende dag naar huis, 6 weken krukken, 18 februari mogen de hechtingen eruit, sterke pijnstillers gehad en andere medicatie mee gekregen al met al nog lange weg te gaan, heeft eigenlijk iemand ervaring met hechtingen eruit halen na standbeencorrectie, ik hoor het graag