Pijnlijk stuitje

  • Ginger

    Hoi Ann,

    Ik had je berichtje gelezen over een pijnlijk stuitje. Zelf heb ik er ook een aantal maanden last van.

    Je weet niet meer hoe je moet zitten. Had nog een stuitbeenkussen aangeschaft maar dat werkt ook niet.

    Zag ook dat je aan Rowena had gevraagd of ze de operatie in belgie al gehad heeft.

    Heb je daar misschien nog wat van gehoord.

    Mijn orthopeed raade het namelijk af. Hij vertelde dat er dan kans is dat je er meer last van zou krijgen.

    Groetjes Ginger

  • daan

    Hoi,

    Ik heb al enige tijd wat last van mijn stuitje. Niet echt noemenswaardig. Eigenlijk eerst alleen maar als ik ging zitten. Stekende pijn.Als ik eenmaal zat trok pijn weer weg.

    Toen ik echter laatst op de fiets wilde stappen schrok ik zo'n pijn als dit deed en fietsen lukte dus gewoon niet. Vervolgens is pijn erger geworden.

    Herkend iemand dit? Wie heeft tips?

  • patricia

    Ik heb nu ook zo'n 4 jaar ontzettend last van m'n stuitje. Van alles geprobeerd, mensendieck, orthopeed, manueel therapie, gynaecoloog. Orthopeed zegt leer er maar mee leven. Hij zegt ook dat operatie te gevaarlijk is, omdat er rond je staartbeen teveel zenuwen lopen.Vandaag voor het eerst naar de fysio geweest voor deze klachten. Mijn si-gewricht is aan een de linkerkant heel stug, doet ook zeer als ze erop drukt. Nu dus dat gewricht weer wat losser zien te krijgen, zelf oefeneningen doen om buik- en bilspieren te verstevigen. Hoop dat we op deze manier wat verlichting krijgen, want de zin: “leer er maar mee leven” kan ik niet meer horen! Van de huisarts laatst ook een verwijzing gekregen voor een second opinion voor de orthopeed, daar binnenkort langs. Pijnbestrijdingsprikken durf ik niet, laatst kreeg ik de tip accupunctuur, als de fysio niet helpt gaan we dat maar proberen. Dus een paar maanden de tijd geven de fysio en dan hopen dat dit eindelijk helpt…

  • sylvia

    hoi ze hebben 11 augustus 2010 mijn baarmoeder verwijdert toen ik uit de operatie kwam en medicatie uitgewerkt was kreeg ik erg pijn in mijn rug maar mijn lot genoten in het ziekenhuis hadden helemaal geen last van hun rug maar ik dacht dat zal wel door de operatie komen gaat wel weer over.

    Maar ik ben nu 6 weken verder en ik heb nog steeds pijn in mijn rug ik ben naar de dokter geweest en die zegt dat mijn stuitje gekneusd is ik heb pijn stillers gekregen maar die helpen helemaal niet ik kan niet lang zitten slapen doe ik al helemaal niet ik wordt er gek van pijn is echt niet te normaal.

    Gr sylvia

  • sanne

    Denk aan een haptotherapeut. Hij kan je laten voelen wat er in je bekken gebied, stuitje gebeurd. Het kan zijn door al lichte spanning dat die spieren zich te veel aanspannen. De gehele basis van het menselijk lichaam zit bij de schaamstreek. Door werken, te veel in het hoofd zitten, minder gevoel bij de basis kan spanning geven op het stuitje.

    Een fittnessbal kan helderheid geven of je lekker zonder jezelf aan te spannen er op kan blijven zitten.

  • carola

    daan Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi,

    > Ik heb al enige tijd wat last van mijn stuitje.

    > Niet echt noemenswaardig. Eigenlijk eerst alleen

    > maar als ik ging zitten. Stekende pijn.Als ik

    > eenmaal zat trok pijn weer weg.

    > Toen ik echter laatst op de fiets wilde stappen

    > schrok ik zo'n pijn als dit deed en fietsen lukte

    > dus gewoon niet. Vervolgens is pijn erger

    > geworden.

    > Herkend iemand dit? Wie heeft tips?

    Deze klachten heb ik ook,Bij mij komt het doordat mijn fietszadel niet goed is afgesteld,als het zadel niet goed recht op de fiets zit ontstaat er teveel druk op het stuitje.Vooral als je regelmatig fietst,het hoeven geen grote afstanden te zijn dan kan je hier last van krijgen.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

  • Jenny

    Ginger Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi Ann,

    >

    > Ik had je berichtje gelezen over een pijnlijk

    > stuitje. Zelf heb ik er ook een aantal maanden

    > last van.

    > Je weet niet meer hoe je moet zitten. Had nog een

    > stuitbeenkussen aangeschaft maar dat werkt ook

    > niet.

    > Zag ook dat je aan Rowena had gevraagd of ze de

    > operatie in belgie al gehad heeft.

    > Heb je daar misschien nog wat van gehoord.

    >

    > Mijn orthopeed raade het namelijk af. Hij vertelde

    > dat er dan kans is dat je er meer last van zou

    > krijgen.

    >

    > Groetjes Ginger

    Ik heb ook een pijnlijk stuitje als dat kussen bij jou niet werkt kan ik hem dan van je overnemen?

  • Monique

    Hoi Monica,

    Ik heb in 2008 al eens gevraagd om het adres van jouw chiropractor in Rotterdam die jou behandeld heeft, ene heer Mulder. Tot op heden heb ik geen antwoord gekregen. Nogmaals de vraag of je mij de gegevens van dhr. Mulder kan geven. Mijn e-mailadres is: moosie_76@hotmail.com. Graag hoor ik van je!

    Gr, Monique

  • shannara

    Hoi,

    Ik heb ook een pijnstiller ingespoten gekregen bij mijn stuitje , het effect was SUPER , helaas was het van korte duur bij mij.

    Ik ga het ook niet weer doen, want het probleem is bij mij niet opgelost.

    Mocht je er toch over nadenken om het wel te laten doen, geef van te voren aan dat je hartstikke bang bent voor de prik.

    Ik heb namelijk een half uur voor die tijd een rustgevend middel gekregen, wat echt heel goed hielp…..heb weinig mee gekregen van de prik, was echt heeeeeeel relaxed ;)

    Voor mij was dat heel prettig, maar ook voor degene die de prik ging geven, want je moet gewoon heel stil liggen

  • lol

    Oooow… :S niet erg fijn… suc6 dermee