Pijnlijk stuitje

  • Amber

    Hallo,

    Ik heb nu op dit moment heel erg veel last van mijn stuitje, ook zomaar uit het niets…

    Soms heb ik een dag en dan voel ik het heel erg met lopen, maar ook met zitten en vooral met opstaan en ook gewoon als ik stil zit of moet hoesten of niezen…

    ZO erg heb ik er nog nooit last van gehad?

    Wat kun je hier aan doen?

    Groetjes Amber!

  • martine

    Hoi, Goeie tip alleen kan ik geen nederlandse site vinden waar ze de kussens verkopen.

    Groetjes

  • Blonde Maria

    Er bestaan speciale kussens met een soort halve maan uitsnijding t.h.v het staartbeen. Te verkrijgen in de winkel van de ziekenkas. Heb zelf ook al een half jaar last van een pijnlijk staartbeen bij het zitten. Zo een kussen kan toch heel wat verlichting brengen.

  • lieke

    dat herken ik meteen ik ben nog maar 12 en ik ben op mijn 7e door een kuil gereden met mijn fiets, het zadel kwam tegen mijn stuitje aan en daar heb ik nog steeds last van. morgen ga ik voor het eerst naar de middelbare school en ik moet 9,8 km fietsen alleen al heen, het valt best mee maar toen ik vandaag de route ging fietsen was de pijn niet te harden!

    ik heb thuis lang liggen huilen van de pijn. mijn ouders zeggen dat ik er inderdaad nog lang last van zal hebben maar ze willen nooit met me naar de dokter. ik heb ook wel gelezen dat je hem kan laten bijschrapen ofzo en dat wil ik graag maar dat mag niet van mijn ouders ze vinden me te jong. 's nachts ga ik er stiekem uit op een asprientje te nemen maar dat helpt niet. ik ben wel eens alleen naard de dokter gegaan om een aspraak te maken maar ze zeiden dat 1 van me ouders die afspraak moesten maken want ik was daar te jong voor, al mijn viendinnen lachen om mijn verhaal maar ze weten niet hoe erg de pijn kan zijn! het is zo erg! je kan het bijna niet uitleggen ik heb er op school een keer zo last van gehad dat ik misselijk en duizelig werd en dat ik moest overgeven(gelukkig in de wc!).

    ik weet niet wat ik eraan moet doen ik heb het hele internet doorgezocht om te kijken wat er aan te doen was maar ik vond niet veel. is er iemand die mij kan helpen? in november word ik 13 dus ik ben nog jong dus ik mag sommige dingen nog niet dus kunnen jullie daar a.u.b. rekening mee houden?

    xxx;lieke

  • Ingrid Westerdijk

    Hallo,

    Ik heb ook sinds langere tijd pijn in mn stuitje, zo te lezen niet zo ernstig als jij, soms zijn er dagen dat ik nergens last van heb, maar soms kan ik amper van een stoel komen, zo'n pijn doet t. Ik heb ook gezocht op internet maar alles is vaag, nu ben ik wel aardig gezet en als ik zo'n 15 kilo afval,w at al een paar keer gebeurd is dan heb ik nergens meer last van, ook als ik veel loop dan wordt t minder, net of je dan andere spieren traint die het opvangen, wat ik van jou lees, zou je toch zeggen dat je stuitje gebroken is! Veel sterkte

  • meintje gorter

    Ik had 3 jaar geleden een abases weglaten halen bij mij stuit.en vanaf die tijd is het heel onrustig

    Bij mij stuit.het lijkt wel of ik daar altijd een ontsteking heb .want dan is het heel .heftig en dan wat minder.

    Maar het is nog nooit overgeweestt.ik ben binnen buiten gekeerd maar ze hebben nu het advies gegeven om naar de pijn polie te gaan.

  • zegikniet

    Ik ben laatst wezen skeeleren en toen viel ik achterover op mijn stuitje deed echt pijn

  • esther

    Hoi Ja ik heb sinds een jaar dezelfde klachten heel vervelend.

    Ik ben gevallen met tennissen en als ik heb gefietst kom ik niet meer van mijn fiets af.

    Ik krijg nu pijnstillers en ik moet naar de huisarts en mag niet werken op werk word ik ook niet serieus genomen.

    gr Esther

  • Nathalie Blokhuis

    Hoi,

    mijn klachten zijn iets anders. Ook ik heb last van een pijnlijk stuitje. Ik ben nu 17 en heb er een half jaar last van ongeveer. Ik ben nog niet bij de dokter geweest, omdat ik ondertussen ook al met knie klachten loop.

    De pijn in mijn stuitje komt af en toe heel hevig opzetten. Helemaal als ik een beetje onderuit zit op de bank, maar soms ook als ik rechtop op een stoel in de klas zit.

    De pijn is heel heftig, ik kan nauwelijks opstaan. Ik moet mij hiervoor over mijn pijngrens heentrekken. Maar omdat ik hier niet constant last van heb, heb ik geen idee wat er aan de hand is. Het komt niet overeen met dingen die ik op internet tegen kom tot nu toe.

    Ik hoop dat iemand enig idee heeft, of een goede tip.

    Nathalie

  • Jens

    Ik heb ook erg veel last (gehad) van mijn stuit, nadat ik van de trap gevallen was. Na wat speurwerk heb ik een stuitkussen gekocht bij Orthocor. deze bevalt erg goed en heb minder last van mijn stuit