Nieuwe knie prothese

  • José Jöersen

    Hi, ik heb mijn eerste volledige knieprothese op 10 maart 2014 gekregen, ben blij, de volgende hoop ik 5 mei te krijgen.

    Een aanrader, ga naar Dr. Bouwmeester, Medinova kliniek in Rozendaal. Das echt een top arts, net als jij was ik bang etc..

    Succes! Hartelijke José

  • Lybaert. Diana

    Ik heb een knie prothese sinds 3 febr 2014 de knie is nog altijd niet wat het zou moeten zijn na 6 weken controle zat er een ontsteking op en vocht neem noch altijd tot op heden onstekingsremmers, na 3 maanden is het vocht door de chirurg die mij geopereerd heeft uitgetrokken nu heb ik een inspuiting gekregen met cortisonne moet er waarschijnlijk 3 krijgen

    Ik fiets 3 maal per dag op mijn home trainer leg nog geregeld ijs de knie is wel veel verminderd van dikte ik mag momenteel geen kiné niet meer krijgen en heb er 42 gekregen.

    Ik moet nu volgens de dokter de knie laten rusten, ik kan goed bewegen maar toch heb ik nog altijd veel pijn meestal s'nachts kan ik weinig slapen ik weet niet goed hoe ik de knie moet leggen in bed. Ik voel nog altijd een zeer zware band rond mijn knie die zeer pijnlijk kan zijn en zeer stijf. Heb 4 dagen in de kliniek geweest

    De methode die ik gekregen heb is DE LAZI-RUSH methode, wat kan ik tot op heden nog verder doen om de toestand te verbeteren.

    Met beleefde groeten

    Lybaert Diana

    Belgie

  • Jan

    Hallo ik ben Jan en ben 57 jaar oud nu heb ook geen goede ervaring met halve/hele knie prothese . ben in 2010 op 28 november geopereerd aan mijn linker knie en heb toen een halve knie prothese gekregen ,na de operatie is mij verteld dat mijn knie 3% in een x stand stond. heb er drie en een half jaar plezier van gehad , maar dit wel met een hele pijnlijke start. Maar na drie en een half jaar had ik zoveel pijn aan mijn knie wanneer ik op stond dat de dokter mij vertelde dat er een nieuwe knie in moest. die heb ik op 2 mei 2014 gekregen en in het begin ging alles goed ,de eerste paar weken wel iets pijn maar dat is normaal ,maar na een maand kreeg ik alweer problemen ,na nu achteraf waarschijnlijk teveel speling in de knie? moet morgen 14-08-2014 weer foto's laten maken strek of strest om te kijken of er teveel speling in de knie zit. het mag volgens de dokter 2mm zijn , dat zou ook in een normale knie zitten , maar was het teveel dan zouden er maatregelen genomen moeten worden ,en misschien wel weer een operatie. En dan nog blijven de artsen zeggen je moet het positief blijven zien. ( na de eerste operatie ging er van alles mis , pijnstilling die niet werkte , de morfine spuit die met een slangetje in mijn rug zat was de zuster vergeten weer aan te zetten nadat zei er een nieuwe spuit in had gedaan met als gevolg een uur lang met hevige pijn. daarna regelmatig weer terug naar het ziekenhuis vanwege de pijn die ik had maar men kon het niet verklaren. Nu heb ik dan een hele , maar ik zag er tegen op als een berg ,vanwege mijn eerste ervaring en die was niet positief ,maar zei de arts ik moest het positief bekijken. Twee maanden voor de operatie een gesprek gehad in het ziekenhuis en daar werd mij gevraagd of ik allergisch was voor iets , ja nikkel zei ik , twee weken voor de operatie weer een gesprek met de zelfde vraag , bent u ergens allergisch voor , ja voor nikkel zei ik , en dat word dan opgeschreven , en dag voor de operatie moest ik bloed laten prikken en opmeten ,en daar werd weer gevraagd bent u ergens allergisch ,ja zei ik nikkel ,ja dat klopt zei de desbetreffende dame dat staat hier. op 2 mei 2014 zou ik om 08.00 uur geopereerd worden ,werd naar de operatiezaal gebracht komt de dokter bij mij en hij zei letterlijk , sorry maar ik moet u mijn excuus aanbieden , ik lees hier net namelijk dat u allergisch bent voor nikkel maar dat had ik niet gezien ,want de knie die ik wilde plaatsen bevat nikkel dus ik ga eerst even overleggen met een allergiloog ? , die schijnt alle allergieen te kennen , en hij kwam toen terug met het verhaal dat de knie inderdaad wel invloed kon hebben vanwege mijn allergie , maar voor hoeveel procent kon de dokter niet zeggen ,maar ik ga nu een nieuwe knie bestellen van titanium maar die moet uit Utrecht komen ,dus werd ik weer terug op de afdeling gebracht ,maar je moet het wel positief blijven zien .nu heb ik constant pijn wanneer ik sta of loop , heb dit nu ruim drie maand en ik word er helemaal gek van ,boos, en heb al meerdere keren op het punt gestaan om naar het spoor te gaan en het been er af te laten rijden , maar iets heeft mij tegen gehouden ,maar om de gehele dag op de bank te liggen , of te zitten op de stoel daar word ik gek van. ging 5 keer in de week naar de sportschool samen met mijn maat ,en nu niets meer ,therapie wil niet , dus je valt in een gat , de vakantie moeten annuleren , dus positief blijven zit er voorlopig bij mij niet in. Het zag er op papier allemaal zo mooi uit maar in de praktijk is het naatje.

  • Rinke

    hallo allemaal ik ben Rinke en ben 67 jaar en heb op 3 april een nieuwe knie gekregen in frankrijk bij de Clinique Du Sport in Bordeaux Merignac mijn ervaringen zijn erg positief na drie dagen mocht  ik uit de kliniek weer naar huis  de volgende week ben ik naar de fysio gegaan en buiten de pillen voor trombose heb ik geen medicatie meer gehad .

    Pijn  heb ik tot de dag van vandaag nooit gehad mijn knie kan ik buigen tot 132 graden is opgemeten door de fysio, ik mag hurken en knielen op mijn knie zwemmen en fietsen is geen probleem dus volgend jaar gaan we mijn andere  knie laten operen.

    Ik wou ook eens een positief geluid later horen  over een nieuwe knie want al die mensen die nog voor een operatie staan dat het ook goed kan aflopen en geen complicaties geven

    groeten Rinke