ervaringen met knieprothese

  • aad

    Ik heb sinds 8 oktober een knieprothese rechts alles gaat goed ik kan 110 gr buigen maar als ik loop kan ik niet

    me voet afrollen omdat er rechtsonder aan de buitenkant van mijn knieschijf iets knakt en er iets over elkaar gaat ik voel het en hoor het

    wat zou het kunnen zijn orthopeut zegt?????????

  • Marijke

    Beste mensen,

    Zijn er mensen die net als ik op de wachtlijst staan voor een knie prothese maar nu langer moeten wachten door Corona?Ik ben 55 jaar en heb vorig jaar links een prothese gekregen.

    Nu is rechts aan de beurt.Ik heb veel pijn met lopen en strekken en vooral s nachts.

    Pijnstilling helpt niet veel.

    Maar mijn operatie wordt nu uitgesteld.

    Ik ben bij Annatommie geholpen vorig jaar door dr. Sollie.

    De revalidatie liep zeer voorspoedig en ik kon na 6 weken al weer auto rijden en fietsen.

  • Marijke

    Ik heb vorig jaar al een nieuwe knie links gekregen.

    De revalidatie,ging goed.

    Ik kon na 6 weken alweer auto rijden en fietsen.

    Nu wachten op de operatie van de andere knie.

    Sta al op de lijst voor 14-04 maar nu gooit het corona roet in het eten

  • Jan

    Ik ben begin december geopereerd, een volledige knieprothese, ik kan nog altijd niet fietsen of verder dan 2km wandelen, plooien amper 90gr. Het kan ook tegenvallen

  • Nelleke

    Ik ben eind oktober geopereerd en heb rechts een nieuwe knie prothese gekregen. Inmiddels 7 maanden verder kan ik alles weer. Mijn knie kan ik volledig buigen , net zover als mijn andere knie zonder prothese. Ik loop ongeveer 4 tot 5 km per dag en fietsen gaat ook prima. Ik heb wel lang vocht in mijn knie gehad waardoor hij stijf bleef. Ben toen gestart met oedeem therapie en dat heeft enorm geholpen. Bij overbelasting komt soms de stijfheid aan de buitenkant iets terug maar gelukkig niet voor lang. Ik ben pijn vrij en heel tevreden.

  • Nienke

    Anonymous

    Hallo allemaal,

    Op 23 nov 2010 kreeg ik een totale knieprothese.Ondanks veel oefenen , w.o. fietsen op de hometrainer kan ik mijn knie niet verder dan 90 graden buigen. Lopen gaat redelijk, maar sinds 2 weken heb ik 's nachts regelmatig pijn terwijl ik dat het begin niet had. Het voelt alsof er een metalen band om de knie zit, ook zijn de spieren van het onderbeen keihard.De chirurg zei dat ik in aanmerking kom om onder narcose de knie verder te laten buigen. Daarvoor moet ik enkele dagen worden opgenomen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben bang dat ik dan weer van voren af aan kan beginnen met oefenen e.d. Graag informatie!!!

    Ook een doorbuiging gehad. Heeft echt geholpen. Van 75/80 nu naar 90. Een maand geleden. Je gaat niet terug naar af. Na 1 week rust weer verder waar je gebleven bent. Mijn revalidatie zal nog wel even duren. Maar zonder doorbuiging had ik dit resultaat niet gehaald. En het viel 100 % mee. Ruggenprik ook. De doorbuiging voel je niet. Ook niet extreem meer pijn gehad daarna. Viel mee. Gr. Nienke

  • Patricia

    Ik ben op 3 juni 2020 geopereerd in het st Jozef ziekenhuis in Izegem door dokter Dujardin, er werd bij mij een volledige knieprothese geplaatst in mijn linkerbeen, na één week liep ik al zonder krukken omdat ik mij veiliger voelde om te stappen dan met krukken, ik kon hem toen ook al heel goed plooien, nu bijna 3 maanden later kan ik alles, behalve gaan wandelen omdat de knie dan nog opspant, maar ik kan zeggen dat ik heel tevreden ben, soms vergeet ik zelfs dat ik met een prothese zit, ik ben een vrouw van 58 jaar, bij het plooien zit ik nu aan 125 %,