Nieuwe Enkel prothese

  • Gonny

    Ik heb in juni een nieuwe enkel gekregen, wat nog niet zo veel gedaan wordt in Nederland.

    Het is mij erg meegevallen, en op zich gaat het erg goed

    Alleen blijft hij zo dik het is nu drie maanden geleden, en hopelijk wordt de enkel

    we dunner,

    Maar wie heeft hier ook ervaring mee??

    Graag een reactie., Alvast bedankt Gonny

  • Ineke Niezing

    Ik heb 26 juli 2006 een enkel prothese gekregen. Ik kan nu soms een stukje los lopen maar daarna veel pijn aan de binnen kant van mijn enkel omdat er nog steeds vocht in komt. Met een stok gaat het veel beter en dan loop ik goed. Ik oefen veel maar het me tegen gevallen dat het zo langzaam vooruit gaat.Kan je mij berichten hoe het met jou gaat. Ik wil ook wel graag je leeftijd weten. Ik ben zelf 66 jaar.

    groetjes Ineke NiezingGonny schreef:

    >

    > Ik heb in juni een nieuwe enkel gekregen, wat nog niet zo

    > veel gedaan wordt in Nederland.

    > Het is mij erg meegevallen, en op zich gaat het erg goed

    > Alleen blijft hij zo dik het is nu drie maanden geleden, en

    > hopelijk wordt de enkel

    > we dunner,

    > Maar wie heeft hier ook ervaring mee??

    > Graag een reactie., Alvast bedankt Gonny

  • Gonny

    Hoi Ineke ik heb een mail naar je gestuurd maar deze is helaas terug gekomen.

    Groetjes Gonny

  • Ineke

    Hallo Gonny, ik hoop dat je me nog een keer wilt mailen

    groeten Ineke

  • Gonny

    Hoi Ineke, ik dacht dat ik je persoonlijk kon mailen maar dat blijkt helaas niet het geval. Ook heb ik een reactie gegeven aan de webmaster maar geen bericht terug ontvangen. Ik word in januari 2007 60 jaar. Ik heb vooral last van artrose.

    Ik ben in het Slotervaart Ziekenhuis geopereerd door Dr. Doets, en ik heb geen problemen met lopen dat gaat erg goed, soms is het nog een klein beetje dik. maar dat is eigenlijk niet noemens waardig. Ik ben eigenlijk heel erg tevreden het herstel heeft gewoon even zijn tijd nodig denk ik.

    Ik heb helaas inmiddels ook al twee heupen en een knie, en dan als laatse een enkel. Waar ben jij geopereerd ?? En hoe gaat het nu, ik hoop dat het iets beter met je gaat.

    Groetjes Gonny

  • ineke

    Hoi Conny,Ik heb net een afspraak gemaakt om de pijn die erger wordt, waarschijnluk heb ik een pees ontsteking, februari kan ik pas komen voor een scan. Ik ben geopareerd in AMC door Prof van Dijk en alles is heel goed gegaan en goed vast gegroeid. Ik had gisteren al terug geschreven maar zag dat het niet op het prikbord stond. Hier dan een nieuw bericht. Vandaag op de Home trainer geoefend en dat gaat ook goed en voel ik het minder dan bij het lopen.groetjes Ineke

  • Ineke Niezing

    Ik ben terug geweest naar het ziekenhuis, nu blijkt dat de linkenkant van de geopereerde enkel te dicht op elkaar ziet. Nu eerst 3 maanden met zooltjes daarna misschien een kijk operatie om wat van het bot te schrapen.Gonny schreef:

    >

    > Ik heb in juni een nieuwe enkel gekregen, wat nog niet zo

    > veel gedaan wordt in Nederland.

    > Het is mij erg meegevallen, en op zich gaat het erg goed

    > Alleen blijft hij zo dik het is nu drie maanden geleden, en

    > hopelijk wordt de enkel

    > we dunner,

    > Maar wie heeft hier ook ervaring mee??

    > Graag een reactie., Alvast bedankt Gonny

  • ronald

    ik hoop dat het met jullie beiden goed gaat ik heb zelf een athtrose gehad aan linkerenkel en heb nog steeds allerlei infecties nou wou ik aan jullie vragen waar ik informatie kan krijgen over het plaatsen van een kunstgewricht ?

  • Ineke

    Hallo Ronald, Het is al meer dan één jaar geleden dat ik een enkelprothese heb gekregen, ben na 3 maande 3 maal terug geweest vanwege de pijn, heb tot afgelopen mei nog met 1 kruk gelopen. Het gaat nu beter maar heb nog steeds pijn, ik ben er niet op vooruit gegaan, dan voor de operatie. Bij mij is er mischien iets achter gebleven tijdens de operatie en gewicht zit aan 1 kant iets te dicht op elkaar,nu druven ze nog niet weer operative in tegrijpen, bang voor infectie, Wat mij is overkomen hoef niet zo bij iedereen te gaan en we zijn weer een jaar verder.

    groetjes Ineke

  • Jan

    Hallo allemaal,

    Ik ben 30 november 2006 voorzien van een zgn. S.T.A.R. enkelprothese en uitgevoerd in de St. Maartenskliniek in Nijmegen. Dr. Louwerens is een expert op dit gebied en heeft de laatste jaren tientallen protheses geplaatst.

    Alles is zo fantastisch verlopen dat ik weer alles kan zoals vroeger.

    Ik had al 4 jaar totaal geen kraakbeen meer in de enkel en men was verbaasd dat ik hier mee kon lopen. Ik had toen bij elke stap ook vreselijke pijnen.

    Ben je nieuwsgierig naar details dan mag je mij altijd mailen op jdsw@wxs.nl Ineke schreef:

    >

    > Hallo Ronald, Het is al meer dan één jaar geleden dat

    > ik een enkelprothese heb gekregen, ben na 3 maande 3 maal

    > terug geweest vanwege de pijn, heb tot afgelopen mei nog met

    > 1 kruk gelopen. Het gaat nu beter maar heb nog steeds pijn,

    > ik ben er niet op vooruit gegaan, dan voor de operatie. Bij

    > mij is er mischien iets achter gebleven tijdens de operatie

    > en gewicht zit aan 1 kant iets te dicht op elkaar,nu druven

    > ze nog niet weer operative in tegrijpen, bang voor infectie,

    > Wat mij is overkomen hoef niet zo bij iedereen te gaan en we

    > zijn weer een jaar verder.

    > groetjes Ineke