Teenamputatie???

  • Marisa

    Hallo iedereen,

    ik heb 3 weken geleden een teenamputatie moeten ondergaan. Mijn teen is volledig geamputeert en ook het kopje van men middenvoetsbeentje. Ik ben hopeloos op zoek naar eventuele infotmatie en/of lotgenoten. Ik hoop op één van beiden hier een reactie te krijgen.

    Mvg Marisa

  • Lidie

    Hoihoi,

    ik ben net als jij op zoek naar wat info over teenamputaties omdat bij de moeder van mijn vriend afgelopen vrijdag de teen is geamputeerd. Wij weten nog niet precies wat er allemaal is weggehaald, in ieder geval haar hele grote teen, we hebben vanmiddag pas een gesprek met de arts. Ook ik ben op zoek naar wat info en ervaringen. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het jou vergaat… Morgen komt ze naar huis toe, en krijgen we thuiszorg. Maar eigenlijk hebben we geen idee wat we kunnen verwachten.

    Mvg. Lidie

  • Marisa

    Hallo Lidie,

    ik heb jammer genoeg terug een infectie gedaan op de wonde. Dus ik lig oo=

    k in het ziekenhuis. Wat de informatie betreft heb ik zelf niets gevonden=

    . Ik heb het hele internet afgezogt maar vindt niets over een teenamputat=

    ie. Ik wens jullie ook veel succes met jullie zoektocht en wens het beste=

    voor de moeder van je vriend.

    Groeten Marisa

  • Fred

    Marissa,

    bij mij is net mijn grote teen weggehaald van de rechtervoet en ook ik heb uitgereid gezocht op i.net met tegenvallend resultaat, dus nog steeds vol vragen. Waar zit jij precies mee? En kunnen wij elkaar van dienst zijn?

  • Marisa

    Hallo Fred,

    bij mij is de teen naast men kleine teen weggenomen. Nu lig ik terug in het ziekenhuis met een infectie op die wonde. Voor mij is op de moment het belangrijkste info te vinden over prothesen.

    GroetenFred schreef:

    >

    > Marissa,

    > bij mij is net mijn grote teen weggehaald van de rechtervoet

    > en ook ik heb uitgereid gezocht op i.net met tegenvallend

    > resultaat, dus nog steeds vol vragen. Waar zit jij precies

    > mee? En kunnen wij elkaar van dienst zijn?

  • heidi ivens

    ik vind het ook vervelend dat er zo weinig op internet staat over teen amputatie

    mijn man is 14 dagen geleden zijn 3 middelste tenen geamputeerd

    hij ligt nog steeds in het ziekenhuis .

    ik zou ook willen weten hoe lang alles normaal duurt na zo een amputatie

    de dokters zeggen ook zo weinigMarisa schreef:

    >

    > Hallo Fred,

    >

    > bij mij is de teen naast men kleine teen weggenomen. Nu lig

    > ik terug in het ziekenhuis met een infectie op die wonde.

    > Voor mij is op de moment het belangrijkste info te vinden

    > over prothesen.

    >

    > GroetenFred schreef:

    > >

    > > Marissa,

    > > bij mij is net mijn grote teen weggehaald van de rechtervoet

    > > en ook ik heb uitgereid gezocht op i.net met tegenvallend

    > > resultaat, dus nog steeds vol vragen. Waar zit jij precies

    > > mee? En kunnen wij elkaar van dienst zijn?

  • edgar

    hallo ik ben edgar ik heb mijn middelste teentje van mij linkervoet moeten laten verwijderen ondanks een bedrijfsongeval ben nu zes weken uit het ziekenhuis maar kan verlopig helemaal niet lopen de vraag is maar kan ik dat ooit nog wel een groot vraagteken volgens de doctoren …………. ik hoop van wel

    vrg edgar

  • heidi

    hoi Edgar

    Mijn man is drie tenen kwijt door amputatie de drie middelste dat was tussen eind februari en begin maart.

    Nu loopt hij sinds augustus alweer op het voetbalveld als scheidsrechter dus ik zou mijn geen zorgen maken als ik u was.

    De dokters hadden ook verteld dat hij nooit meer op het voetbalveld zou lopen .

    Mijn man is ook nog zwaar suikerpatient en wacht op transplantatie van nier en alvleesklier

    Als je nog met vragen zit dan hoor ik het wel

    vele groetjes

    Heidi

  • Gerrit Jan Weideman

    Hallo lotgenotenLidie schreef:

    >

    > Hoihoi,

    >

    > ik ben net als jij op zoek naar wat info over teenamputaties

    > omdat bij de moeder van mijn vriend afgelopen vrijdag de teen

    > is geamputeerd. Wij weten nog niet precies wat er allemaal is

    > weggehaald, in ieder geval haar hele grote teen, we hebben

    > vanmiddag pas een gesprek met de arts. Ook ik ben op zoek

    > naar wat info en ervaringen. Ik ben in ieder geval benieuwd

    > hoe het jou vergaat… Morgen komt ze naar huis toe, en

    > krijgen we thuiszorg. Maar eigenlijk hebben we geen idee wat

    > we kunnen verwachten.

    >

    > Mvg. Lidie

  • Gerrit Jan Weideman

    Hallo lotgenot,Mijn vrouw heeft drie maand geleden ook een teenamputatie ondergaan.De twee grootste tenen van de linker voet zijn er nog aan gebleven.Het waren eerst de twee kleinste tenen,toen wou de wond niet helen omdat de derde teen ook aangetast was.Dus weer een operatie.Tussentijds is ze een paar keer gedotterd en er is een omleiding aangelegd van de lies tot net onder de knie.Twee dagen later was de aanhechting van de nieuwe ader aan de oude net onder de knie weer dicht geslibt.Dus weer dotteren.Dat is goed gelukt want na twee dagen kon je al zien dat er genezing begon op te treden.Ze is toen naar huis gegaan.Er is een afspraak met t'huiszorg gemaat voor het behandelen van de nog steeds heel grote wond.Na een week heb ik t'huiszorg in overleg met de wondconsulent afgezegd omdat ik vond dat ik het veel beter kon.Er treedt heel langzaam herstel op.Volgens de wondconsulent kan het wel een jaar duren voor de wond helemaal dicht is.Nu heeft ze vreselijke pijn inde voet,waarschijnlijk omdat de aangepaste schoenen geen goede steun meer geven.Hier wordt aan gewerkt.Dit alles in verband met een diabetesvoet.Nu begint sinds twee weken de andere voet ook al en blijkt dat de ader in de knieholte helemaal dicht zit.Dus we zijn er nog niet.Al met al is het een groot verhaal geworden.Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.Veel succes en sterkte want dat hebben we allemaal wel nodig.

    Mvg.Gerrit en Willie