Voetoperatie

  • melissa

    Hallo…

    ik heb 28 augustus 2008 ook zo n operatie laten doen.Ik moest 3 dagen blijven en kreeg een speciale schoen.Geen gips,alleen verband.Ze hebben de knobbel verwijderd mn grote teen doormidden gezaagd recht gezet en mn middenbeentje doormidden gezaagd en recht gezet.Mij was verteld dat ik er gelijk op moest lopen zover ik het kon.Zo was ik net 1,5 dag thuis en afgelopen woensdagnacht terug met spoed opgenomen in verband met zwellen en een goed blauw wordende voet.Ik had ook al gevraagd aan de chirurg of het mogelijk was dat ik niet tegen de pen kon die in de botten geplaats zijn.Omdat ik gevoelig ben voor stalen.Maar hij zei dat het onmogelijk was,en dat vrijwel er iedereen tegen moet kunnen omdat het een vernieuwde soort chirurgisch staal was.Was bij u ook het geval dat u voet begon te zwellen en te onsteken door de pen?Want ik denk dat dat bij mij ook het geval is,ik was met spoed aan het infuus gelegd met antibiotica,en moet nog antibiotica slikken en het gaat niet over..

    De zwelling is wel weg maar waar de pennen in zitten ziet het nog vuurrood,was dat bij u ook?Zeker rond de hechtingen is het nog steeds rood.Alleen als ik mn voet naar beneden houd begint het weer te zwellen en blauw te worden.

    Ik ben zelf in het ziekenhuis Zeeuw Vlaanderen geopereerd (zo n ziekenhuis van lik me vestje).In het ziekenhuis wisten ze me niet te vertellen wat ik nu precies mankeerde aan mn voet :-S of ze deden het gewoon niet! En ben nu zelf even maar aan het zoeken waarom mijn voet zo geworden is.Als ik dit van te voren had geweten,had ik dit nooit laten doen.

    Ik hoop dat u kunt reageren op mijn bericht,want ben ten einde raad.

    Alvast bedankt,

    met vriendelijke groet melissa

  • melissa

    Hallo…

    ik heb 28 augustus 2008 ook zo n operatie laten doen.Ik moest 3 dagen blijven en kreeg een speciale schoen.Geen gips,alleen verband.Ze hebben de knobbel verwijderd mn grote teen doormidden gezaagd recht gezet en mn middenbeentje doormidden gezaagd en recht gezet.Mij was verteld dat ik er gelijk op moest lopen zover ik het kon.Zo was ik net 1,5 dag thuis en afgelopen woensdagnacht terug met spoed opgenomen in verband met zwellen en een goed blauw wordende voet.Ik had ook al gevraagd aan de chirurg of het mogelijk was dat ik niet tegen de pen kon die in de botten geplaats zijn.Omdat ik gevoelig ben voor stalen.Maar hij zei dat het onmogelijk was,en dat vrijwel er iedereen tegen moet kunnen omdat het een vernieuwde soort chirurgisch staal was.Was bij u ook het geval dat u voet begon te zwellen en te onsteken door de pen?Want ik denk dat dat bij mij ook het geval is,ik was met spoed aan het infuus gelegd met antibiotica,en moet nog antibiotica slikken en het gaat niet over..

    De zwelling is wel weg maar waar de pennen in zitten ziet het nog vuurrood,was dat bij u ook?Zeker rond de hechtingen is het nog steeds rood.Alleen als ik mn voet naar beneden houd begint het weer te zwellen en blauw te worden.

    Ik ben zelf in het ziekenhuis Zeeuw Vlaanderen geopereerd (zo n ziekenhuis van lik me vestje).In het ziekenhuis wisten ze me niet te vertellen wat ik nu precies mankeerde aan mn voet :-S of ze deden het gewoon niet! En ben nu zelf even maar aan het zoeken waarom mijn voet zo geworden is.Als ik dit van te voren had geweten,had ik dit nooit laten doen.

    Ik hoop dat u kunt reageren op mijn bericht,want ben ten einde raad.

    Alvast bedankt,

    met vriendelijke groet melissa

  • Emine

    Hallo,

    Ik ben op 20 januari jl. geopereerd in het Sint Franciscus Ziekenhuis in Rotterdam en alles is prima verlopen. De operatie is niet onder algehele narcose gedaan, maar met een ruggeprik. Dit ging ook allemaal prima en ik heb er niets van gemerkt. Verder had ik nog een extra block in mijn onderbeen gekregen, als extra pijnstilling. Dit was echt super, dus ik heb de eerste dag nergens iets van gemerkt.

    Na een dagje in het ziekenhuis mocht ik alweer naar huis en moest ik zeker 2 weken met mijn voet omhoog zitten. Alleen naar de wc e.d. mocht ik lopen, maar wel met krukken en een speciale schoen aan, zodat je je voet niet te veel kan belasten en de tenen niet kunnen buigen.

    De speciale schoen moet ik 6 weken dragen en daarna mag ik weer “normale” schoenen dragen. Ik ben benieuwd of dit gaat lukken.

    Wel heb ik pijnstilling meegekregen en moest ik ook paracetamol slikken de eerste 2 weken.

    Op 3 februari zijn de hechtingen eruit gehaald en heb ik geen verband meer om mijn voet. Het litteken ziet er goed uit en mijn voet ook. Natuurlijk is deze nog wel opgezet en een beetje rood, maar verder gaat alles gelukkig goed. Een beetje pijn hoort erbij.

    Nou nog 4 weken te gaan, dus ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Het Sint Franciscus Ziekenhuis is zeker een aanrader!!

    Groet, Emine

  • janine

    Hallo Emine.

    Kun je me vertellen welke ortopedische arts jou geopereerd heeft?

    Ben zeer benieuwd.

  • Natascha

    Hallo,

    Ik ben 9 dagen geleden geopereerd in het Refaja in Stadskanaal door dokter Middendorf.

    Zowel aan de zijkant van mijn voet (waardoor de teen scheef stond) als aan de achterkant hebben ze vergroeid bot weggehaald.

    Ik heb 1 nachtje in het ziekenhuis doorgebracht. De volgende dag geen arts gezien, dus ik weet niet wat er nu precies gedaan is. Ook de verpleging en de assistentes weten niets.

    Nu moet ik twee week met mijn been omhoog (absoluut niet op lopen) en wanneer ik na de twee week weer naar het ziekenhuis mag weet ik niet wat er gaat gebeuren (evt. pen eruit, hechtingen verwijderen, loopgips ???)

    Al met al zal ik pas 3 tot 4 maand later er goed op kunnen lopen.

    En dan de andere voet nog……

  • Troika

    hej dit moet zwaar pijnlijk zijn voor u ik heb er medelijden mee en nog veel geluk

  • henk

    Het is nu ruim 3 jaar geleden dat ik geopereerd ben aan een Hallux Valgus en het wordt alleen maar slechter. De grote teen aan mijn linker voet is weer terug zo als vóór de operatie. Die aan mijn rechter is véél slechter dan voor de operatie. Doordat ik ortopedische schoenen draag heb ik er minder last van maar prettig voelt het ook niet. Thuis draag ik vaak sloffen en die zijn niet ingesteld op verminkte voeten. Mijn huisarts vind dat ik mij opnieuw moet laten opereren in het Medisch Centrum Haaglanden ( MCH ) omdat het nu een uitdaging zal zijn voor de artsen om het wél goed te doen. Maar allereerst heb ik weinig zin om weer 6-8 weken met m'n voet in het gips te zitten en vervolgens heb ik na 2 missers totaal geen vertrouwen meer in het MCH.

    Nu kan ik uiteraard wel naar het LUMC of het Diac. in Leiden maar bij de eerste is de wachttijd verschrikkelijk groot en de ander heb ik teveel klachten over gehoord en zelf ook wel beleefd.

    Dus eigenlijk ben ik ten einde raad!

    Heinrich

  • martine

    voor marianne, ik ben in februari ll. behandeld aan 2x halux valgus en 6 klauwtenen in alicante door dr. san roman. operatie perfect verlopen, loop nu weer als een kieviet!!

    ik denk dat je fout zit dat het forum van internet is. dat forum is helemaal niet gemanipuleerd door san roman clinica of santé magazine. ze verwijderen om de 2 of 3 maand reacties om zo te vermijden dat je een ellenlange lijst moet bekijken, en slechte reacties worden er zeker niet afgehaald!!

    ik vind het zeer spijtig dat je de clinica in zulk slecht daglicht stelt!! je moet eens rondvragen naar slechte ervaringen van operaties in belgie en nederland. ik heb geen cent teruggekregen

    van de verzekering, maar ben oo zoo blij dat ik nu weer nieuwe voeten heb!! ik heb ondertussen al heel wat mails ontvangen van foute operaties in belgie, misschien kan ik zo iets bewijzen

    tegenover de ziekteverzekering. en geloof me, het zijn er héél wat. ik wens je nog een spoedig herstel.

  • Inge Douma

    Afgelopen februari ben in Clinica San Roman in Alicate (Spanje) geopereerd. Ik schrik me dood van de ervaringen die anderen in Nederland hebben en ben zelf in de herstelperiode vaak aangesproken door mensen die je zien lopen op de klittenbandschoenen en willen weten hoe erg het met jou is, want zijzelf of een kennis….. En altijd die akelige ervaringen. Ik ben plaatselijk verdoofd in de enkel, er zat de hele tijd iemand naar me te kijken of ik meer verdoving nodig had, ik hoefde geen pin of gips maar stevig verband, ik liep een uur na de operatie op straat…..ik kan nog wel even doorgaan. Misschien had ik gewoon geluk, maar ik heb maar 1 dag pijnstillers genomen en verder nauwelijks pijn gehad. Wel last van zwelling en dat voelt vervelend. Ik kon de eerste week echt niet de honden uitlaten en was steeds heel moe, ook omdat je zo raar loopt met die klittenbandschoen. Maar toch…het is nu 7 maanden geleden en ik heb nu 2 “gewone” voeten, pas weer in mijn schoenen en heb echt nergens meer last van. Laat je goed informeren voordat je je laat opereren. Ik heb de X-foto's vooraf en achteraf in Nexerland laten maken en opgestuurd en verband verwijderen kan ik zelf wel, dus ik ben niet teruggegaan naar Spanje voor controle. De verzekering vergoedde het bedrag dat in Nederland ervoor staat, je betaalt dus je eigen risico, de vervoers- en ver verblijfkosten. Ik las later dat iemand voor je kan regelen dat je met een rolstoel naar en van het vliegtuig kunt en dat zou fijn zijn omdat in de rij staan met je pas geopereerde voet niet leuk is. Ik heb niets dan lof voor deze kliniek!

  • henk

    Voor de 3e keer ben ik nu geopereerd, mijn grote teen recht gezet. Maar naar het zich laat aanzien is het WEER mis.

    Na 2 missers in het Medisch Centrum Haaglanden nu in het Diaconessenhuis te Leiden. Kort na de operatie werd al door mijn vrouw en mij en ook door een verpleegkundige geconstateerd dat het FOUT zit. Ik ben nu van plan deze ‘arts ’aansprakelijk te stellen, maar hoe en waar moet ik heen. Wie het weet mag het zeggen!

    henk