Voetoperatie

  • tineke van rijn

    Ook ik ben in Alicante geopereerd in de San Roman kliniek. De ene voet op 14 sept 2011 en de andere op 15 sept 2011. Dit alles gebeurt inderdaad onder plaatselijke (zeer pijnlijke) verdoving. Ook het bijverdoven is niet prettig. Ik heb veel vertrouwen in Dr. Roman, gezien zijn 35 jarige ervaring met deze kwaal. Mijn voeten zitten nog in het verband en ik loop ook op klittenbandschoenen (ik vind ze lelijk maar comfortabel). Het verbaast me dat je zo snel opknapt (als je de regels in acht neemt). Het lopen gaat per dag 150% vooruit en ik waggel al heel wat af. Natuurlijk moet je voldoende rust nemen maar je voeten geven dat wel aan.

    Mijn operatie werd echter niet vergoed. CZ en de Ohra weigeren ook maar iets te betalen. De overige verzekeraars wel. Er is een forum op Sante: dagboek van een voetoperatie en hier wordt inderdaad een makelaar genoemd, bij wie je terecht kunt voor onderdak. Ik heb daar gebruik van gemaakt. De makelaar is welwillend maar tegelijkertijd kreeg ik zeker niet het appartement dat ik gehuurd had met alle tegenvallers vandien. Je kunt de eerste tijd na de operatie wel lopen maar niet echt uit de voeten. Vergeleken met de operatie in Nederland, is het herstel na operatie in Alicante sneller en het resultaat volgens mij ook beter. Ik ben aan de hallux valgus aan beide voeten geopereerd en de tenen aan beide voeten zijn rechtgezet. In oktober ga ik voor controle terug naar Spanje omdat ik meer vertrouwen heb ik de arts daar. Wel heeft Dr. Ramon al aangekondigd dat ik toch steunzooltjes moet gaan dragen.

  • Eva M.

    @Heinrich/henk, Als je een rechtszaak wilt beginnen google dan eens op letselschade advocaten. Sommigen werken op no cure- no paybasis. Als jouw zaak dan verloren wordt hoef je de advocaat niet te betalen, maar als ze winnen moet je wel een smak commissie betalen. In ieder geval houd je er dan wel financieel wat van over. Het is maar de vraag of je de stress ervoor over hebt. Aan de andere kant blijf je met een hoop woede zitten als je er niets aan doet.

  • inge

    Hoi Tineke,

    Ik lees je reactie na de operatie die heeft plaats gevonden in Alicante. Ik overweeg ook om beide voeten te laten opereren maar weet niet goed waar en door wie. Lees nu goede berichten over de clinic in Alicante.

    Hoe kom je daar terecht voor een afspraak cq operatie? Is er een lange wachttijd? Hoe neem ik contact op? Hopelijk kun je mij hier antwoord op geven want ik wil me toch wel meer verdiepen in het eventueel laten behandelen in spanje en jij natuurlijk succes met je verdere herstel.

  • Eva M.

    @ Inge, zie www.clinicasanroma.com klik op de NL vlag en dan op ervaringen deel 1 en/of deel 2. Als je op deel 2 klikt staan er onder het verslag van de journaliste allemaal reacties van personen, die de operatie in Alicante al hebben laten doen of het nog van plan zijn. Het hangt van je verzekering af, of je de operatie vergoed krijgt. Ohra b.v. vergoedt de operatie niet.

  • Eva M.

    @a Inge, Ik heb een foutje gemaakt. Het is www.clinicasanroman.com. Ik had roma i.p.v. roman getypt

  • Durien

    Ik ben nu 6 maanden geleden aan een Hallux Valgus en 1 hamerteen geholpen in Clinica San Roman te Alicante.

    Nu terugkijkend op de 6 maanden moet ik zeggen dat ik absoluut tevreden ben met het resultaat! Die vreselijke knobbel is weg en ik kan weer leuke schoenen aan. Wel heeft het zeker 5 maanden geduurd eer dat de zwelling volledig verdwenen was. Af en toe is de teen ´s ochtends een beetje stijf maar pijn heb ik zeker niet. Op hoge hakken is toch nog een beetje pijnlijk maar ook dat wordt steeds minder. Al met al kan ik het aanraden om je door dr Roman te laten helpen.

    Wij hebben een makelaarskantoor in la Coveta Fuma en verhuren ook appartementen en villas.

    La Covet Fuma is een rustige urbanisatie en is zeer plezierig voor mensen die niet van de drukke stad houden.

    Een verder voordeel is het feit dat het de woningen naar nederlandse maatstaven zijn ingericht met alles erop en eraan zoal wasmachine, afwasmachine, droger, nespresso machine en nederlandse tv. Als je 14 dagen in een hotelkamer moet verblijven, vooral als het weer iets slechter is, lijkt me dat geen pretje!

    De dames die verdere informatie en foto´s van de appartementen of vrijstaande villas willen hebben gelieve contact opnemen met costacoveta@costacoveta.es

    iedere San Roman client krijgt 10% korting.

    Als extra service regel ik voor de terugreis een rolstoel op het vliegveld van Alicante. Dit is erg fijn aangezien de gates ver weg liggen. Ook kun je via mij een rolstoel huren of krukken.

    Ik zie graag je reactie tegemoet

    Durien

  • Eva M.

    Daar ik aan beide voeten een ernstige Hallux Valgus en klauwtenen had, heb ik mij op 29 december jl. door Dr. Van Dalen van de Bergmanclinics te Naarden laten opereren. Ik kon kiezen uit een volledige narcose , een locale verdoving of een ruggenprik, met of zonder roesje. De operatie heeft 1 uur geduurd. 15 Minuten na de operatie was ik al weer bij uit de volledige narcose. Nog 1 uur in de verkoeverkamer gebleven. Daarna werden er foto's gemaakt en werd ik teruggebracht naar mijn luxe 1-persoonskamer met eigen badkamer en toilet. Dr. Van Dalen kwam langs en liet mij het verschil zien tussen de foto's van voor en na de operatie. Alleen 1 kleinste teentje is niet behandeld. Ik heb geen enkele pen in mijn tenen. De bunions (knobbels) zijn verwijderd. De 1e 2 middenvoetsbeentjes (onder de grote tenen) zijn doorgezaagd. De botdelen zijn met een schroefje aan elkaar gezet, zodat ze goed aan elkaar kunnen groeien. De schroefjes hoeven er niet meer uitgehaald te worden. De kleine teentjes zijn behandeld door de peesjes aan de achterkant door te snijden. Toen ik terug was op mijn kamer, kreeg ik een band om elke voet. Die banden zaten gekoppeld aan een apparaat, dat de voeten koelde en tegelijkertijd voor compressie zorgde. Dit alles om zwelling te voorkomen. Daardoor mocht ik pas de volgende morgen uit bed en nadat ik de fysiotherapeute gesproken had. Ik mocht meteen oefeningen doen met de grote tenen om stijve tenen te voorkomen. Met stijve tenen kan je later je voeten niet meer goed afwikkelen. Hierna ben ik naar huis gegaan. Als extra voorzorg heb ik mij door de huisarts Calci Chew D3 laten voorschrijven. De vitamine D3 in een hoge dosis. Alleen calcium slikken heeft geen zin. Je lichaam neemt geen calcium op zonder D3 en D3 komen we allemaal 's winters tekort. Ook slik ik Arnica druppels tegen kneuzingen en blauwe plekken. Ik was blij, dat ik krukken genomen had. Je staat wel erg wankel op die postoperatieve schoenen, waarmee je op de hielen loopt om zo de voorvoeten te ontlasten. Ik heb de krukken maar 2 dagen gebruikt. Ik loop nu al bijna net zo snel als normaal. 2 Weken na de operatie kreeg ik andere schoenen en een afneembare teenspalk aangemeten. Met die schoenen worden de voeten helemaal belast, maar je kan ze nog niet afwikkelen. Hierna mocht Ik al gewoon mijn voeten wassen. De 1e 2 dagen dacht ik: “Oh waar ben ik aan begonnen”. Maar daarna ging ik heel snel vooruit. Als alles goed gaat mag ik over ruim 3 weken normale schoenen aan. Zoals het nu is kan ik Dr. Van Dalen van harte aanbevelen. Voor zover ik weet is zij de enige in Nederland die 2 voeten tegelijk opereert en geen pennen gebruikt bij de behandeling van hamer- of klauwtenen. Het voordeel van die speciale schoenen is, dat je meteen kan lopen. Als je zorgverzekeraar een contract heeft met Bergmanclinics wordt de operatie volledig vergoed. Aanvankelijk wilde ik me in Alicante laten opereren, maar op het forum van Santé verschenen te veel negatieve berichten, zoals: te veel bot weggehaald, loop na 2 jaar nog achter een rollator, mijn teentjes hangen slap, stijve grote tenen.

  • Anne Marie

    Hallo Allemaal,

    Ik ben in Alicante door Dr San Roman met Minimale Invasieve Surgery geholpen voor Hallux Valgus en recht zetten grote tenen en 6 klauwtenen.

    Eergisteren heb ik rontgenfoto's laten maken en deze per e-mail verstuurd naar Dr San Roman. Dezelfde dag mail terug over de beoordeling en het zag er goed uit WONDERFULL zei Dr San Roman en de tape mocht ik eraf halen. Bij mij zijn op 11 Januari 2012 bij allebei de voeten de HV Bunions verwijderd aan de zijkant van mijn voeten door een incisie van 1 cm, 2 hectingen. Ook bij allebei de 2 grote tenen is een wig uitgefrazed en omgeklapt, teen recht gezet, 1 hechting. Ook bij beide voeten zijn er 6 klauwtenen de pezen behandeld en recht gezet.

    Dit alles zonder pijn gehad te hebben vanaf het begin tot nu toe, totaal 2 pijnstillers geslikt de eerste 2 dagen verder niets.

    Ik ben de eerste 2 weken in Alicante verbleven in een geweldig appartement in El Campello.

    Heerlijk dat de tape eergisteren eraf mocht en heb meteen een fijn voetenbad genomen. Verfrissend kan ik nu gaan lopen in gewone schoenen. Mijn voeten zijn wel een beetje dikker nog blijkt, maar mijn Nike-sportschoenen kon ik al aan en heb gisteren een heel stuk gewandeld, geweldig. Nu gaat het erom dat ik de tenen normaal ga afwikkelen. Dit gaat heel goed. Mijn voeten zijn recht aan de zijkant en je ziet als je héél goed kijkt, 3 kleine puntjes op elke voet, waar de hechting heeft gezeten. Ook mijn tenen zijn recht en ik kan dus van de zomer voor het eerst van mijn leven open schoenen, slippers gaan dragen, mijn voeten zien er héél mooi uit. Ben erg superblij.

    Had ik maar eerder geweten dat er een kliniek bestond met deze totale minimale invasive surgerie. Ook ben ik toch blij dat ik nooit voor een andere methode zoals hier in Nederland heb gekozen, ofschoon het hier in Nederland ook wel eens goed kan gaan.

    Heb nu in ieder geval geen littekens, plaatjes of schroeven in mijn voeten. Ik ben helemaal erg blij en wil het iedereen aanraden, deze Minimale Invasive Surgery.

    Ik begrijp dat het niet voor iedereen kan ivm de financien, ik kon het gelukkig wel bekostigen.

    Ik hoop dat de methode zoals ik geheel heb ervaren in Alicante overwaait naar Nederland, zodat niemand meer pijn hoeft te hebben bij de behandeling van Hallux Valgus en Hamer/Klauwtenen.

    Af en toe zal ik van me laten horen hoe het verder met me gaat en voor iedereen die nog gaat en moet heel veel succes en beterschap.

    Vriendelijke groeten Anne Marie

  • Teuni de Vos

    Hallo Anne Marie ik heb precies dezelfde klachten en zou het dolgraag ook laten doen ,alleen zou ik willen weten of de operatie ook vergoed wordt door de verzekering, en zo niet, hoe duur is deze operatie ,ik zie dat het bij u al een jaar geleden is ,en hoe gaat het nu geen klachten verders ,hoop dat U mij even een mailtje terug zou willen sturen zodat ik ook deze stap kan nemen in ieder geval alvast Heel Hartelijk Bedankt

    Vriendelijke Groet teuni .

  • henny sterk

    hallo,

    ik heb geen botten meer in beiden voeten. Rechtervoet moet worden geholpen.

    waarschijnlijk gaat er een stukje voorvoet af. Ik maak me best zorgen. heb de Engelse ziekte.

    Al mijn botten zijn aangetast. Heb inmiddels, binnen drie jaar; twee kunstheupen en twee

    kunstknieen. Ik heb poliartose en dan de Engelse ziekte. wet iemand iets over deze Ziekte??

    dank je wel. groetjes;Henny.