klompvoeten

  • anoniem

    Hoi sanne,

    Ik kan ook nergens wat vinden voor volwassenen met restverschijnselen van een klomptvoetje! Ik ben blij deze forum te hebben gevonden!

    Er staat overal op internet wel hoe dat gaat als je een baby bent maar niet op latere leeftijd!

    Ik heb zelf mijn klompvoetje rechts, deze is iets kleiner maar valt niet zo op, mijn voet is wel anders kwa vorm! Verder erger en schaam ik me netzoals jij over mn kuit. Ik wil graag rokjes aan alleen dat ziet er gewoon niet uit met mn dunnere kuit enz. Ik heb ook psychisch er veel meer last van en het liefst laat ik er dan ook wat aan doen, maarja lekker duur.

    Groetjes Anoniem 20 jaar.

  • tamara

    hallo lotgenoten

    wat fijn om te lezen dat er een forum is voor volwassenen met klompvoeten!!

    wat herkenbaar allemaal!!

    ik ben zelf moeder van 2 prachtige kindjes(gelukkig geen klompvoeten),ik ben 30 jaar en woonsamen met mn lieve vriend!!

    ik heb 2 klompvoeten

    de linker is veel erger dan de rechter…

    ben geopereerd toen ik 2,7 en 17 jaar was…

    en zo rond mijn 22e zijn de 2 krammen die ze er bij de laatste operatie in hadden gezet erweer uitgehaald,omdat deze naar buiten groeiden.

    @Sanne:jou verhaal is ook errug herkenbaar…

    ik zelf vind de zomer altijd weer errug vervelend als de korte broeken en de rokjes weer aan gaan…

    ik baal dan zo van mijn benen…van die dunne kuitjes…lelijke voet (mijn linker is veel erger dan de rechter)

    geen leuke schoenen aan kunnen…pffffffff…daar baal ik zooo van…

  • marleen schurer

    hoi sanne,

    ik heb twee klompvoeten en ben 24 jaar. Ik draag met uitgaan platte laarzen en vul deze op met beenwarmers die ik om me benen heen draag. Misschien iets voor jou om uit te proberen?

  • Belgje

    Hoi Sanne,

    ook ik heb een klompvoet rechts. Ik ben er 25.. Ik ben geopereerd op: 3 weken, 3 maanden, 3 jaar, 7j, 9j, 12j en 16j. Het heeft wel een beetje resultaat gehad waardoor mijn voet nu wel récht staat maar daar stopt het ook. Hij blijft in spitsstand staan en beweegt een halve cm naar onder toe en de andere richtingen staat hij zo goed als vast. 1 groot kerkhof is mijn enkel geworden, heb ook amper kraakbeen. Normale schoenen kan ik wel dragen sinds de laatste operatie maar altijd hoge laarzen met een hak tussen 4 en 8cm hoog en zo breed mogelijk. De schoenen knellen ook aan mijn linker (maat 39) en zitten veel te los rechts (maat 36) waardoor ik rechts altijd 2 sokken draag.. Lekker warm in de zomer! Die laarzen gaan aan mijn linkerbeen ook nooit dicht. De spieren die normaal in mijn rechter kuit moeten zitten, zijn naar mijn linker kuit gegaan. Daarom ook nooit rokjes, smalle broeken of korte broeken. Daarnaast zijn mijn middenvoetbeentjes zo vergroeid dat ik nu constant loop op de scharnierpunten naar mijn tenen (veel eelt, brrr..). Ook moet ik oppassen omdat ik botontkalking (osteoporose) heb en als ik iets breek, groeit alles heel slecht aan elkaar. Als ik dus op het kleinste keitje trap op straat, maak ik kans dat mijn middenvoetbeentje barst.

    7 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Zij heeft het gelukkig niet! Maar omdat ik altijd al mijn wandelpas moest aanpassen aan de pijn, zijn tijdens de zwangerschap mijn bekken en rug krom gaan staan. Nu moet ik nog elke avond oefeningen doen om alles terug sterker te maken. Wandelen met mijn meisje heb ik nooit kunnen doen omdat 100m het maximum is om met draagbare pijn te kunnen stappen, op mijn topdagen is dit 300m. Binnenkort ga ik dus terug orthopedische schoenen bestellen. Ik werd er vroeger héél veel mee gepest en ze zien er niet uit, maar hej.. dan kan ik hopelijk eens gaan wandelen met mijn kleine meid. :D

    Zoals de steunzolenmaker me vorige week nog waarschuwde: als je nog 10j op gewone ‘haklaarzen’ en steunzolen blijft lopen, zit je tegen je 40ste in een rolstoel. Ik schrok me rot, maar hij heeft gelijk…

    Mentaal heb ik het ook regelmatig moeilijk als ik vrouwen zie met mooie schoenen of een mooi rokje. Ja, ik ben een echte schoenenfreak en mss maar goed dat ik een klompvoet heb, anders hadden we ons huisje moeten uitbreiden voor mijn schoenen. Maar uiteindelijk vind ik het belangrijker om te kunnen wandelen op mijn 40ste of 50ste, dat sleept me er wel door..

    groetjes van een Belgje..

  • Anoniempje_M

    Hej,

    ik ben een meisje van 18 jaar en had bij mijn geboorte twee harde klomvoeten. Al een geluk zijn ze goed geoppereerd (zijn beste operatie beweerde hij) en zie je er nu niet meer zo veel van (weliswaar wel de smalle kuiten). Omdat ik zowel op mijn tippen als op mijn hielen kan staan zei mijn dokter dat ik geen ortopedische schoenen moest dragen (wel de dikke zolen en harde hiel,…). Omdat ik twee maten verschil heb en een beenlengte verschil kan ik geen leuke schoenen vinden of leuke hakjes.

    De laatste tijd begin ik pijn te hebben aan mijn kleinste voet. Mijn voet zit precies vaster en ik heb het gevoel dat ik hem heb omgeslagen (hoewel dit niet zo is).

    Weet er iemand wat ik hier aan zou kunnen doen? En welke complicaties er nog zouden kunnen komen.

    Ik heb er echt wel wat last van maar heb schrik voor de reacties als ik orthopedische schoenen zou beginnen dragen. Want dan zijn kleedjes, rokjes en shortjes uitgesloten.

    Iemand wat raad?

    groetjes

  • littleladie

    Hallo anoniem,

    ik heb precies hetzelfde als jou, ook klompvoet rechts en heb nog geen mensen van mijn leeftijd ontmoet die dit zelfde probleem hebben

    Psygisch is het inderdaad heel moeilijk, de voet heb ik nu wel geaccepteerd want kan er vrijwel alles mee, sporten etc

    alleen die kuit, vooral nu in de zomermaanden, ik loop nooit in blote benen omdat dat er gewoon niet uitziet

    ben ook wel eens naar een plastische chirurg geweest voor een gesprek of ze misschien de andere kuit zouden opvullen maar hier hadden ze er zo weinig verstand van dat ik er alleen maar ongelukkiger van werd

    weet iemand of er anderfe mogelijkheden zijn in operaties om de kuit te verdikken? of zullen we dit gewoon moeten gaan accepteren en lange broeken moeten blijven dragen

    Groetjes little ladie 21 jaar

  • denise

    Hoi

    ik ben ook geboren met twee klompvoetjes. Ik herken je verhaal, Dat gevoel heb ik vaak een keer in het jaar en ga dan altijd even een aantal keren naar de therapie om het even los te laten masseren en dit gaat dan weer goed. Zo hoop ik erdoor heen te komen. Ik zelf ben nu 30 en ben half jaar gelden bevallen an ons tweede kindje, Maar sinds ene paar maanden en heb ik echt last van mijn onderbeen. Lijkt of er iets vast. zit. Ik herken altijd alle pijnen en weet precies wat ik bij welke pijn moet doen maar dit is weer helemaal nieuw voor mij. Dit9 ok alweer ene paar weken in therapie en heb nu ook bindweefsel therapie. maar het lijkt niet te helpen. Toch maaar weer terug naar sint maartenskliniek in nijmegen lijkt wel of bot en bindweefsel enz.. allemaal vast zit het doet echt ernorm pijn. Herkend iemand dit…….?

    Groetjes Denise

  • Bastienne

    Hallo Allemaal

    Wat herkenbaar allemaal, ik heb zelf twee klompvoetenen, naar zeggen, een ernstige vorm. inmiddels ben ik veertig en de pijn in de voten lijkt wel steeds erger te worden. Vroeger kon ik langer lopen zonder pijn, tegenwoordig toch wel snel last en langer herstel nodig, ook pijn knieën doen dan pijn wegens overstrekking.

    Ik ben van jongs af aan een keer of tien geopereerd aan mijn voeten, tot mijn twaalfde jaar. Met spalken geslapen, noem maar op. Ik denk er nu overna om weer eens naar een orthopeed te gaan, voor advies, orthopedische schoenen heb ik al.

    Ook het feit dat je altijd hoge schoenen moet dragen is zo herkenbaar, ik heb me er min of meer bij neergelegd, maar baaldagen die blijven.

    Allemaal heel veel sterkte en fijn om jullie verhalen te lezen.

    groetjes

  • laura

    Hallo ik heb Laura en ben 15 jaar.

    Ik heb twee klompvoeten, ik ben ervoor geopereerd.

    ik hoor allemaal mensen over slijten van boten enzo waardoor de pijn ontstaat.

    Maar ik ben pas 15 en elke dag ga ik kapot van de pijn in mijn hiel en de randen van mijn voet.

    Ik heb speciale schoenen gehad en fysiotherapie steunzolen, het heeft niks gewerkt.

    Nu loop ik alleen nog maar op gewone schoenen met een hoge rand, voor een klein beetje steun.

    Maar het doet nog steeds pijn, weet iemand nog iets om er tegen te doen?

  • jolien

    hey ik ben een meisje van 25 en ben geboren met aan beide voeten klompvoeten

    heb zoals vele onder jullie vele operaties gehad en zoals vele nog steeds last in mijn voeten

    mijn linkervoet is mijn slechtste voet en deze voet heeft door de vele operaties enzo artrose gekregen in de voetbeentjes

    ook zijn daar mijn enkelgewrichten aan elkaar gegroeid waardoor mijn voet niet meer erg beweeglijk is

    en het ergste zijn inderdaad de zomermaanden

    de rokjes, de shorts, …

    het is net of iedereen het ziet en iedereen er naar kijkt

    maar waar ik eigenlijk ook eens even een vraagje over heb en deze is dan ook voor mij nu een erg moeilijke periode

    ik ben zwanger en heb zojuist te horen gekregen dat ik mijn aandoening heb doorgegeven aan mijn zoontje

    graag had ik geweten of er hier mensen zijn die het ook hebben doorgegeven en of er ook preventieve maatregelen kunnen worden genomen

    voor een volgend kind

    het is leuk om te weten dat ik niet alleen sta met mijn probleem, dat er nog vele anderen zijn, maar mensen zoals in mijn situatie heb ik nog niet gevonden

    dus dit wou wel even leuk voor mezelf om met zo'n mensen contact te kunnen hebben