klompvoeten

  • Sanne

    Hallo allemaal!

    Ik heb een hele tijd geleden alweer een bericht op dit forum geplaatst maar eigenlijk nooit meer aan gedacht dat er reacties op zouden komen en er dus ook niet meer naar gekeken (schaam schaam) tot vandaag! Haha en goed om te zien dat er zoveel reacties zijn en herkenning! Ik zou graag een keer met iemand die hetzelfde probleem heeft ideeen of tips willen uitwisselen! Weet dat je er eigenlijk boven moet staan en gewoon rokjes enzo aan doen maar vind dat erg moeilijk…

    Groetjes Sanne

  • lisa

    Hoi Sanne, ik heb dit probleem ook, ik zit er ontzettend mee dat mijn ene been een stuk dunner is dan de andere.. en probeer dit dan ook altijd op de een of andere manier te verbloemen, erg vermoeiend soms, en ik weet dat het waarschijnlijk de meerderheid van de mensen niet zou opvallen, maar ik vind het super moeilijk om me erover heen te zetten.

    Gr. Lisa

  • steffanie

    Hallo, mijn is Steffanie en ben 36jr oud. heb 1klompvoet(links) en helaas kan ik er slecht mee omgaan. Heb 17jaar lang als sportinstructrice gewerkt en de laatste 3jaren daarvan kreeg ik pijnlijke klachten. Ik ben er mee naar een arts gegaan en uiteindelijk geopereerd en hebben ze 2 grote botfragmenten verwijderd. Er zat er nog 1 maar die zat op een onmogelijke plek en daarom hebben ze die laten zitten. De belofte die me gedaan is dat ik na deze operatie weer gewoon me werk kan doorzetten. Helaas na de operatie ging mijn herstel snel achteruit en zit ik nu bijna alweer 3jr thuis met enorme pijnklachten waar geen enkel dokter me nog aan kan helpen. De conclusie' mijn enkel helemaal kapot'(geen spronggwrichten meer,slijtage,hielspoor,middenvoetsbeenderen geeriteerd) lopen gaat moeizaam,en uitspraak dokters is accepteren en leren te leven met eeuwige pijn. Het kan toch niet waar zijn dat een mens levenslang met pijn moet verder leven. Accepteren dat ik me werk niet meer kan uitvoeren wat ik met hart en ziel altijd gedaan heb kan ik al moeilijk accepteren,een passende baan vinden in deze tijden is moeilijk en dan ook nog leven met pijn. Iedereen zal wel denken stel je niet aan,maar ik zit er echt doorheen. Ik kan nergens terecht die me steun geven(loop al bij een psycho),me thuis situatie gaat er ook al aan kapot.(heb 2 kinderen van 14 en 9jr). Me partner is een slechte prater en weet niet hoe hij met me omgaan moet,waardoor ik me ellendig en alleen ga voelen omdat ik het gevoel krijg dat niemand me begrijpt.. HELP wie dan ook…is me laatste kreet. Ik wil dolgraag weer me leven op orde zien te krijgen.

    gr steffanie:S

  • stefjos@t-online.de

    hoi Brethouwer, mijn naam is steffanie en ben 36jr en heb 1(links)klompvoet. Ben 17jr lang sportinstruktrice geweest en sinds 3jr zit ik nu thuis. Heb ook last van slijtage,geen spronggwrichten meer,hielspoor,middenvoetsbeenderen slijten, los zwevende bot en de pijn is ondragelijk. ben voor 52%afgekeurd en moet dus voor de rest passend werk zoeken. Dit is natuurlijk in deze tijden ook niet erg makkelijk. Hoe ik hiermee omga???? ben niet echt een steun denk ik,aangezien ik even weer een moment heb dat ik geen lichtpuntje meer zie. Mensen om me heen begrijpen niet wat dagelijkse pijn met je doet. Zelfs me partner kan er slecht mee omgaan en groeien wij langzaam uit elkaar. Ik ben daarom dan ook erg blij met deze site en hoop ik ook op steun en misschien wat hulp. Sorry had je graag een steuntje willen geven maar ook ik ben daarna op zoek…

  • wouter

    hallo,

    ik ben wouter en ik ben 34 jaar.ik heb 2 klompvoeten en ik prijs mij gelukkig dat ik tot nog toe geen pijn in mijn voeten heb gehad.

    heb tot mijn 16e fanatiek gevoetbald totdat het spelletje te fysiek werd en ik ben gestopt om mijn voeten toch wat te sparen.

    wel zijn mijn benen erg dun waardoor ik toch moeite heb met bepaalde dingen in het leven.het heeft mij onzeker gemaakt waardoor ik moeite heb om

    relaties aan te gaan.ik ben ook aan de drugs geraakt maar ben daar gelukkig alweer 2 jaar vanaf.

    nu nog van die onzekerheid af en uit het isolement komen en dan gaat het stukje bij beetje wel weer goed.

    een tip om je voeten toch wat soepel te houden : veel fietsen of koop net als ik een crosstrainer…weinig belasting voor je enkels en je blijft er fit bij

  • gabi

    wouter Schreef:

    ——————————————————-

    > hallo,

    >

    > ik ben wouter en ik ben 34 jaar.ik heb 2

    > klompvoeten en ik prijs mij gelukkig dat ik tot

    > nog toe geen pijn in mijn voeten heb gehad.

    > heb tot mijn 16e fanatiek gevoetbald totdat het

    > spelletje te fysiek werd en ik ben gestopt om mijn

    > voeten toch wat te sparen.

    > wel zijn mijn benen erg dun waardoor ik toch

    > moeite heb met bepaalde dingen in het leven.het

    > heeft mij onzeker gemaakt waardoor ik moeite heb

    > om

    > relaties aan te gaan.ik ben ook aan de drugs

    > geraakt maar ben daar gelukkig alweer 2 jaar

    > vanaf.

    > nu nog van die onzekerheid af en uit het isolement

    > komen en dan gaat het stukje bij beetje wel weer

    > goed.

    >

    > een tip om je voeten toch wat soepel te houden :

    > veel fietsen of koop net als ik een

    > crosstrainer…weinig belasting voor je enkels en

    > je blijft er fit bij

    ja ik heb ook moeite met relatie want ik schaam me ik heb ook een rechte klompvoet en ben wel blij dat ik geen druks gebruikt dat betekent niet als je klomp voet heeft moet druks gebruik nee jongen je moet afkicken!gr

  • halfbloedje1988@live.com

    ja dat heb ik ook, bij de ‘bal’ onder mn voet, bij de kleine tenen, dat is het ‘drukpunt’.

  • halfbloedje1988@live.com

    ik herken je verhaal, psychisch is het wel zwaar,…

  • henk

    hallo ik heb alle berichten op deze site gelezen ik heb zelf ook al 68 jaar klompvoeten ,ik ben er aan geopereerd en de laatste jaren heb ik ook heel veel pijn aan mijn spieren en gewrichten aan mijn rechtervoet ik gebruik nu voor de pijn diclofenacnatrium ,maar ik kan ook steeds minder gaan wandelen

  • veronique

    Hallo,

    Ook hier klompvoeten. Ik ben 44. Geboren met 2 klompvoeten. Een aantal operaties als kind gehad, tot mijn12de nachtbeugels gedragen. Op mijn 22ste nog een keer geopereerd, en op mijn 24ste is mijn rechter voet vastgezet, om pijnklachten te verminderen. Een jaar lang op krukken. wat weer een extra belasting voor mijn andere voet opleverde Dit ook geen resultaat. Ik ben altijd gewone schoenen blijven dragen. Nu krijg ik heup, rug en knie klachten, . Ik ben sinds 2 maanden aan mijn eerste paar orthopedische schoenen begonnen ( wat een spuuglelijke dingen) Helaas. De ene dag lopen ze prima, de volgende dag doen ze pijn. Het lijkt wel of ze de voeten corrigeren, maar de correctie eigenlijk elke keer op een andere plek zou moeten zijn.

    Ik begin nu een flinke bult op mijn linker kuit ter hoogte van de achillespees te ontwikkelen. Daar gaan we weer. Zo heel langzamerhand begin ik de fysiotherapeut te geloven die toen ik 12 was tegen me zei dat ik op mijn 40ste in een rolstoel zou zitten. (lekker lomp ook tegen een kind dat net in de pubertijd komt) Laat het 50 jaar zijn.

    Ik ben anderhalf jaar geleden enthousiast en overmoedig aan een hond begonnen, nadat ik aan de pijnklachten van mijn knie geholpen was. Eigenlijk zou het beestje elke dag een flinke wandeling moeten maken, maar ik blijk het toch niet voor elkaar te krijgen.4 keer per dag maximaal 20 minuten is eigenlijk al te veel, Ik ga steeds kreupeler lopen de eerste 10 minuten. Gelukkig gaat mijn vriend regelmatig met haar lopen, maar toch. ik zo bijna willen dat ik een scootmobiel had, voor de hond, maar dan moet ik serieus gaan toegeven dat ik gehandicapt ben, en daar ben ik (nog0 te trots voor. Tanden op elkaar voorlopig