tibiakop osteotomie

  • hermien

    hallo bij mij wordt binnenkort een been stand correctie uitgevoerd in het boven been,daar ik hier weinig informatie over vind

    wil ik graag vragen of er mensen zijn die dit ook hebben gehad en hoe bij hun de revalidatie is gegaan, en hoe gaat het traplopen met krukken enzo??

    het lijkt me allemaal erg eng, maar misschien valt het wel mee!!

    ik hoop iets van iemand te horen!!

    groetjes hermien

  • judith

    Ik heb 11 februari 2013 een stands verandering ondergaan!

    Ik heb 8 weken in het gips gezeten en ben nu aan het revalideren!

    Ik ben sinds 11 april uit het gips, maar het lopen gaat erg moeizaam en nog steeds pijnlijk en heel erg stijf!

    Vooral al ik gezeten heb, of gelegen of dat ik te veel hb gelopen! Er is vermoedelijk ook een zenu geraakt.

    Soms kan ik daardoor bijna niet van de bank komen en moet ik mijn been optillen en dan weer proberen te buigen! Ik ga langzaam vooruit, maar volgens d fysio zou ik alweer moeten kunnen fietsen, maar kan nog steeds die beweging niet maken en ik kan al helemaal niet op de normale manier trap lopen als ik dat probeer kom ik niet omhoog! Is er iemand die ook in het gips heeft gezeten en die mij kan vertellen of dit normaal is!

  • carla

    Hoi Rene,

    Ik mail je ivm de tibiakop osteotomie, ik zou graag willen weten hoe het nu met je gaat, je ervaring over het geheel.

    Ik sta nu zelf op de wachtlijst hiervoor en zie er erg tegen op.

    Hoor graag wat van je.

    Groetjes Carla.

  • rimme

    Hallo iedereen.

    Ik heb 3 aug 2013 een tibiakop osteotomie ondergaan bij de maartenskliniek te woerden.

    Ik ben een man van 27 jaar jong, toch had ik na een gescheurde kruisband en meerdere kijkoperaties welke mijn meniscus weer in orde zouden moeten maken deze operatie nodig, omdat mijn meniscus versleten bleek.

    Na meerdere ervaringen opgezocht te hebben, zo ook op deze site, zag ik er gigantisch tegenop.

    Nu dan bijna drie weken later loop ik met gematigde last soepel met 1 kruk door het huis en is het volledig strekken en buigen van de knie geen probleem.

    Ik wil graag duidelijk maken dat de ingreep niet meer te vergelijken is met die van zegge 3 jaar terug. De technieken zijn verbeterd en de revalidatietijd sterk verkort.

    Natuurlijk zullen mijn leeftijd en gezonde fysiek meespelen met het snelle herstel, maar wanneer zonder complicaties zal u na anderhalve maand weer volledig mobiel zijn.

    Achteraf ben ik zeer te spreken over de maartenskliniek en de operatie die ik daar heb gehad.

    Als er vragen of opmerkingen zijn over deze wat meer recente ervaring, kunt u deze altijd stellen omdat ik dat ook graag gewild had.

  • Jelle

    Beste Rimme,

    Ik ben afgelopen dinsdag aan mijn rechterbeen geopereerd. Bij de 2e keer dat mijn voorste kruisband afscheurde is de stand ook ietwat veranderd wat recht gezet diende te worden.

    Ik ben zelf ook nog vrij jong 25 jaar, en er zijn er maar weinig van onze leeftijd die deze operatie ondergaan.

    Ik heb heel weinig pijn en denk er ook over na om te stoppen met pijnstilling, het enige is dat ik bij mijn wreef op mijn voet wel redelijk last heb. Herken jij dit? En hoe is het nu met jou? Heb je je voorste kruisband inmiddels al gefikst?

    Gr. Jelle

  • silvia

    Hallo onlangs. Op 11-12-13 ben ik geopereerd aan een tibiakop. Tot op dit moment heb ik nog heel veel pijn ondanks al mijn medicijnen. Ook is mijn been dik rood en me enkels vol vocht wat moet ik doen? ??????

  • Ellen

    Goedemorgen. Ik ben 5 jaar geleden geholpen aan mijn linker been, deze ervaring was helemaal niet prettig. Heeel veel pijn gehad ,9wkn een z,huisbed nodig gehad omdat ik er gewoon niet op kon staan. Een aantal keren terug naar z,huis omdat het plaatje zo irriteerde dat het weer ging ontsteken. De ene antibiotica na de andere en ook daar was ik allergich voor. Na 1 jaar is het plaatje verwijderd en toen ging het iets beter. Maar het is nog niet wat het mooet zijn. Maar nu 28 november ben ik aan mijn rechterbeen geholpen en deze gaat tot nu toe heel goed. Heb therapie en kan nu ook naar boven . Mag het nu tot 50% belasten. Dus deze keer gaat het hopelijk wel voorspoedig. Veel sterkte voor allemaal.

  • ingrid

    Ik ben op 13 feb geopereerd aan een tiabiakop Na ruim 8 weken gips mocht ik beginnen met revalideren maar wat had ik een pijn, niet te omschrijven.

    Bleek in Juli dat mijn lichaam het kunstbot niet accepteerde

    In Aug opnieuw geopereerd, nu met eigen bot uit de bekkenkam

    Dit voelde meteen veel beter

    Na 9 weken gips weer begonnen met revalideren maar na ongeveer 5 weken weer veel pijn

    Orthopeed denkt nu dat de krammen die er in zitten ook eruit willen, dit is eigenlijk nog te vroeg maar het stagneert de revalidatie

    Ik heb met de dag meer pijn, het enige wat goed gaat is op de hometrainer

    Wie heeft ook zo veel pijn gehad of nog?

  • eric

    hoi edwina

    nu in m,n 3e week.

    mijn ervaring is met hetzelfde ziekenhuis en dezelfde kliniek volledig vergelijkbaar.

    De kous is irritant en het niks doen verschrikkelijk, maarja, gezien veel andere berichten mogen wij geloof ik niet klagen.

    groetjes eric,

  • eric

    beste rimme

    Ik heb niet meer jouw jonge leeftijd maar ook ik heb nu in de 4e week na operatie zeer positieve ervaringen.

    Dat is maar goed ook omdat volgende winter mijn andere been aan de beurt is.

    Ook ik ging er tegenop zien na alle berichten op dit forum.

    Waar het probleem zit is dat de meeste mensen die steun zoeken op een forum de mensen zijn waarbij het niet zo goed gaat.

    Waarom zou je klagen of vragen hebben als het allemaal gesmeerd loopt?

    Juist dan heb je hier niets te zoeken, daarom ben ik blij met mensen als jij, die ook goede ervaringen willen delen.

    Ik zou willen zeggen;

    MENSEN, HET GAAT OOK HEEEEL VAAK GOED HOOR!!!!!!!

    En als iemand mij persoonlijk daarover wil spreken; 0651660577

    groetjes en sterkte aan iedereen, eric.