Nieuwe knie prothese

  • Christien

    Ik ben Christien 65 jaar en woon in zeeland( Terneuzen)

    op 23 juni 2008 heb ik een knieprothese gehad..'k werd 's Maandags geopereerd en zou Zaterdags weer naar huis mogen (ik zat in het herstelplan)

    maar er kwam een infectie dus ik mocht niet weg..2 dagen later kreeg ik hartproblemen .heb daar medicijnen voor gehad (sotalol)

    ook had ik een enorme bloedarmoede dus kreeg bloed .

    Toen ging het een beetje beter .'sMaandags mocht ik naar huis maar ik moest wel iedere dag naar de fysio..dat ging dus niet goed ik kan de knie niet buigen kom niet verder dan 75.en de therapeut zei ik kom er niet meer aan je moet eerst terug naar de orthopeed.Dat was dus verleden Vrijdag

    Hij keek ernaar en zei ..die knie moet gebogen worden in het ziekenhuis

    onder narcose..en het moet vlug gebeuren..ik dacht dus dat gaat wel weer een paar weekjes duren ..maar de assistente zei dat ik As maandag al werd geholpen

    daar schrok ik best een beetje van.Vrijdag ben ik op gesprek geweest bij de narcotiseur en de afdeling verpleegkundige zei dat het wel een dag of 4 kon duren

    Dat is dus as maandag ..morgen 11 augustus

    Is hier iemand bekend mee over het buigen van de knie ..ik zie er erg tegen op .

    groetjes Christien

  • Loes

    Goedemorgen Christien,

    ik las je berichtje, heb ( gelukkig ) nog geen ervaring met doorbuigen. Ik heb 27 oktober een nieuwe knie gekregen en het gaat goed. Ik loop nog wel de meeste tijd met 2 krukken. Ik zit bij een revalidatietherapeut, en dat is pittig maar wel heel goed voor me. De eerste 2 weken iedere dag en nu 4 x in de week. Ook heb ik een hometrainer gehuurd, eerst alleen heen en weer wiebelen maar nu kan ik sinds 2 dagen rondjes draaien. Weer een vooruitgang dus. Ik ben overigens 55. Hoe is het afgelopen met het doorbuigen?? Is dat mee of tegen-gevallen?? En…wat natuurlijk het allebelangrijkste is, heeft het geholpen??

    Groetjes Loes.

  • marian

    Hoi, ik ben 10 oktober geopereerd. Heb 1 week in het ziekenhuis gelegen. Vreselijke dikke knie gehad en heb ik ook mijn eigen bloed (via een drain) teruggehad en bloedtransfusie gekregen.

    Ik ben nu 9 wkn. verder en kan nog steeds amper mijn knie buigen. A.s. woe. moet ik voor controle naar de orthopeed en eerst een foto maken. Ik heb vreselijke pijn gehad en nu nog wel als ik train bij de fysio in mijn knieholte. Om er moedeloos van te worden. Hoe was de laatste ziekenhuisopname? Ik ben ook steeds zo stijf in mijn knie. Je hoort zoveel verschillende verhalen.

    Laat eens wat horen hoe het ging.

    gr. Marianne

    Christien schreef:

    >

    > Ik ben Christien 65 jaar en woon in zeeland( Terneuzen)

    > op 23 juni 2008 heb ik een knieprothese gehad..'k werd 's

    > Maandags geopereerd en zou Zaterdags weer naar huis mogen (ik

    > zat in het herstelplan)

    > maar er kwam een infectie dus ik mocht niet weg..2 dagen

    > later kreeg ik hartproblemen .heb daar medicijnen voor gehad

    > (sotalol)

    > ook had ik een enorme bloedarmoede dus kreeg bloed .

    > Toen ging het een beetje beter .'sMaandags mocht ik naar huis

    > maar ik moest wel iedere dag naar de fysio..dat ging dus niet

    > goed ik kan de knie niet buigen kom niet verder dan 75.en de

    > therapeut zei ik kom er niet meer aan je moet eerst terug

    > naar de orthopeed.Dat was dus verleden Vrijdag

    > Hij keek ernaar en zei ..die knie moet gebogen worden in het

    > ziekenhuis

    > onder narcose..en het moet vlug gebeuren..ik dacht dus dat

    > gaat wel weer een paar weekjes duren ..maar de assistente zei

    > dat ik As maandag al werd geholpen

    > daar schrok ik best een beetje van.Vrijdag ben ik op gesprek

    > geweest bij de narcotiseur en de afdeling verpleegkundige zei

    > dat het wel een dag of 4 kon duren

    > Dat is dus as maandag ..morgen 11 augustus

    > Is hier iemand bekend mee over het buigen van de knie ..ik

    > zie er erg tegen op .

    > groetjes Christien

  • Loes

    Hoi Marian,

    misschien was je bericht voor Christien, daar heb ik ook nog niets op gehoord, was er ook nieuwsgierig naar. Bij mij is het vandaag 7 weken geleden dat ik ben geopereerd, en het gaat goed.Ik heb in het ook een hele dikke knie gehad, hij is nog steeds dikker dan de andere. Het kan zijn is mij verteld dat je pech hebt en dat hij dikker blijft ( en ik had al niet van die dunne knietjes ;-). Jij schrijft: ik kan amper mijn knie buigen, tot hoever kan je hem nu buigen?? Ik zit denk ik op 95. Ik heb wel ook nog steeds pijn in de knieholte als ik te ver wil buigen, maar volgens de therapeut is dat normaal en komt dat allemaal goed. Als ik te veel heb gedaan word ik ook meteen terug-gefloten, dat voel je meteen, maar ja soms ben je zo lekker bezig en dan ga je te lang door. Het is misschien maar goed dat je dat gaat voelen anders deden we constant te veel. Ik moet nu vrijdag naar de Orthopeed en een foto laten maken en ben benieuwd wat hij er van vindt.

    Groetjes Loes.

  • Lia

    Hallo Allemaal,

    Ik heb 13-11-2008 een nieuwe knie gekregen.

    Heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht toen naar huis. Ik kon toen bijna 90 graden buigen. Zit nu op 110 graden.

    Ik vind de revalidatie erg tegen vallen en erg lang duren. Ben ook wel erg ongeduldig.

    Ik ben 45 jaar en wil weer graag naar mijn werk, maar dat gaat helaas nog niet.

    Ik heb een staand beroep en dat duurt nog wel even voor ik weer zo ver ben.

    Ik wil jullie vragen: Voelen jullie ook de protese bij lopen en verdere bewegingen?

    Ik heb af en toe het gevoel of hij eruit wil komen. Ga pas over een week teug naar mijn orthopeet en ben wel benieuwd wat hij zegt.

    Kan nu wel bijna pijnloos lopen en fiets al 2 weken op de hometrainer. Beweeg me suf en oefen 3 x 10 min. per dag, fiets 2x per dag 10 min. en loop 20min. om maar zo soepel mogelijk te worden. Maar zo af en toe zinkt het lood me in de schoenen.

    Hoop wat reacties te krijgen van mede patienten.

    Groetjes Lia

    Loes schreef:

    >

    > Hoi Marian,

    >

    > misschien was je bericht voor Christien, daar heb ik ook nog

    > niets op gehoord, was er ook nieuwsgierig naar. Bij mij is

    > het vandaag 7 weken geleden dat ik ben geopereerd, en het

    > gaat goed.Ik heb in het ook een hele dikke knie gehad, hij is

    > nog steeds dikker dan de andere. Het kan zijn is mij verteld

    > dat je pech hebt en dat hij dikker blijft ( en ik had al niet

    > van die dunne knietjes ;-). Jij schrijft: ik kan amper mijn

    > knie buigen, tot hoever kan je hem nu buigen?? Ik zit denk ik

    > op 95. Ik heb wel ook nog steeds pijn in de knieholte als ik

    > te ver wil buigen, maar volgens de therapeut is dat normaal

    > en komt dat allemaal goed. Als ik te veel heb gedaan word ik

    > ook meteen terug-gefloten, dat voel je meteen, maar ja soms

    > ben je zo lekker bezig en dan ga je te lang door. Het is

    > misschien maar goed dat je dat gaat voelen anders deden we

    > constant te veel. Ik moet nu vrijdag naar de Orthopeed en een

    > foto laten maken en ben benieuwd wat hij er van vindt.

    >

    > Groetjes Loes.

  • Loes

    Hoi Lia,

    nou jij gaat hartstikke goed zeg, 110 graden buigen is al erg veel en ook nog bijna pijnloos. Jij vraagt of je de prothese voelt?? De knie voelt gewoon niet als je eigen knie. Ze waarschuwen al dat dat wel 6 tot 9 maanden duurt en misschien wel langer voor hij voelt als je eigen knie. Ik heb b.v. nog steeds een dikkke en warme knie en zei tegen de therapeut: volgens mij heeft de orthopeed er een te grote knie in gedaan :-). Ik ben ook ongeduldig en denk vaak: nou, nu moet het maar over zijn, ik wil alles weer gewoon kunnen doen. Maar ja, als je dan te veel doet dan krijg je daarna toch weer een reactie. Ik heb ook staand werk ( het is maar 1 dag in de week, maar toch ) dat gaat ook nog niet. Ik doe ook veel vrijwilligerswerk en dat gaat ook nog niet. Dus houdt de moed er in, ik vind dat je al hartstikke goed gaat.

    Groetjes Loes.

  • Lia

    Hallo Loes,

    Bedankt voor je opbeurende mail. Niet verwacht zo snel een reaktie te krijgen.

    Alles is onwennig met zo'n nieuwe knie en je kan zelf alleen maar overal naar gissen.

    Ik moet volgende week naar de orthopeet. Ik moest eigenlijk na 6 weken maar i.v.m. de feestdagen werd dat 9 weken na de operatie.

    Ik ben erg benieuwd wat hij te melden heeft.

    Goed herstel toegewenst.

    groetjes Lia

  • marianne

    Loes, ik ben nu bijna 15 wkn. verder en kom met het buigen maar tot 70 graden. Kom echt niet verder. Gisteren naar de orthopeed geweest en nu wordt ik opgeroepen voor opname voor het doorbuigen van de knie. Zij denkt dat er, door de dikke knie, bloeduitstortingen zijn geweest, en daardoor heb ik lidtekenweefsel gekregen. Opname is 3-5 dgn. en ik krijg een epiduraalpompje in de rug voor pijnstilling en een slede die constant mijn knie doorbuigt. Het is wel een beetje balen en ik zie er erg tegenop. Dat had ik niet toen ik een nieuwe knie kreeg.

    Het loopt niet altijd zoals je wilt.marian schreef:

    >

    > Hoi, ik ben 10 oktober geopereerd. Heb 1 week in het

    > ziekenhuis gelegen. Vreselijke dikke knie gehad en heb ik ook

    > mijn eigen bloed (via een drain) teruggehad en

    > bloedtransfusie gekregen.

    > Ik ben nu 9 wkn. verder en kan nog steeds amper mijn knie

    > buigen. A.s. woe. moet ik voor controle naar de orthopeed en

    > eerst een foto maken. Ik heb vreselijke pijn gehad en nu nog

    > wel als ik train bij de fysio in mijn knieholte. Om er

    > moedeloos van te worden. Hoe was de laatste ziekenhuisopname?

    > Ik ben ook steeds zo stijf in mijn knie. Je hoort zoveel

    > verschillende verhalen.

    > Laat eens wat horen hoe het ging.

    > gr. Marianne

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    > Christien schreef:

    > >

    > > Ik ben Christien 65 jaar en woon in zeeland( Terneuzen)

    > > op 23 juni 2008 heb ik een knieprothese gehad..'k werd 's

    > > Maandags geopereerd en zou Zaterdags weer naar huis mogen (ik

    > > zat in het herstelplan)

    > > maar er kwam een infectie dus ik mocht niet weg..2 dagen

    > > later kreeg ik hartproblemen .heb daar medicijnen voor gehad

    > > (sotalol)

    > > ook had ik een enorme bloedarmoede dus kreeg bloed .

    > > Toen ging het een beetje beter .'sMaandags mocht ik naar huis

    > > maar ik moest wel iedere dag naar de fysio..dat ging dus niet

    > > goed ik kan de knie niet buigen kom niet verder dan 75.en de

    > > therapeut zei ik kom er niet meer aan je moet eerst terug

    > > naar de orthopeed.Dat was dus verleden Vrijdag

    > > Hij keek ernaar en zei ..die knie moet gebogen worden in het

    > > ziekenhuis

    > > onder narcose..en het moet vlug gebeuren..ik dacht dus dat

    > > gaat wel weer een paar weekjes duren ..maar de assistente zei

    > > dat ik As maandag al werd geholpen

    > > daar schrok ik best een beetje van.Vrijdag ben ik op gesprek

    > > geweest bij de narcotiseur en de afdeling verpleegkundige zei

    > > dat het wel een dag of 4 kon duren

    > > Dat is dus as maandag ..morgen 11 augustus

    > > Is hier iemand bekend mee over het buigen van de knie ..ik

    > > zie er erg tegen op .

    > > groetjes Christien

  • Loes

    Hoi Marian,

    dat is geen beetje balen maar heel veel balen zeg!!! 70 graden is inderdaad veel te weinig, dan kan je bijna niets. En je wilt toch ook weer graag fietsen enz. Ik heb ook pijn in de knieholte maar kom met buigen op 100/ 105 graden. Is ook nog niet genoeg hoor, de pijn komt van m'n hamstrings. Ik wist niet dat die ook in je knieholte zaten.De therapeut zegt: geduld het komt weer helemaal goed. Ik begrijp dat je er tegenop ziet, maar als het echt helpt en je kunt daarna wel goed buigen dan heb je het er wel voor over lijkt me. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je het resultaat ook weer laat horen. Ik zal voor je duimen.

    Groetjes Loes.

  • Pieter

    Hoi “lotgenoten”

    Ik heb het een en ander van jullie gelezen, en zie dat er veel overeenkomsten zijn en niet altijd alles verloopt zoals ze zeggen.

    Laat ik mezelf ff voorstellen:

    Pieter 59 jaar

    3 x een knieprothese gehad in 3,5 jaar tijd.

    Bij mijn eerste operatie in 2005 kreeg ik een halve prothese. Maar na een half jaar met veel pijn gelopen te hebben bleek dat er teveel ruimte zat tussen de onderplaat en bovenplaat. Dus moest er in 2006 een nieuwe onderplaat geplaatst worden. Maar ook na deze operatie bleef ik veel last houden van de prothese en uiteindelijk maar weer na de orthopeet. Na nieuw onderzoek en een botscan bleek ik een “actief bot” te hebben, waardoor er kleine haarscheurtjes in de cement laag waren gekomen.

    In juni 2008 heb ik een volledige knie prothese gekrengen, maar ook nu heb ik veel last en pijn en kan bijna geen traplopen. Het buigen gaat moeilijk

    en heb veel last van een warme knie Eind 2008 weer terug naar de orthopeet geweest en ja hoor “ operatie mislukt en weet het niet meer”

    Maar ik ook niet!!!! Ik heb een second opnine aangevraagt in Groningen maar …….

    2,5 maand wachten dat doe ik dus niet nu een aangevraagt in

    St Maartenskliniek in Nijmegen dus ff afwachten.

    Loes schreef:

    >

    > Hoi Marian,

    >

    > dat is geen beetje balen maar heel veel balen zeg!!! 70

    > graden is inderdaad veel te weinig, dan kan je bijna niets.

    > En je wilt toch ook weer graag fietsen enz. Ik heb ook pijn

    > in de knieholte maar kom met buigen op 100/ 105 graden. Is

    > ook nog niet genoeg hoor, de pijn komt van m'n hamstrings. Ik

    > wist niet dat die ook in je knieholte zaten.De therapeut

    > zegt: geduld het komt weer helemaal goed. Ik begrijp dat je

    > er tegenop ziet, maar als het echt helpt en je kunt daarna

    > wel goed buigen dan heb je het er wel voor over lijkt me. Ik

    > wens je veel sterkte en hoop dat je het resultaat ook weer

    > laat horen. Ik zal voor je duimen.

    >

    > Groetjes Loes.