peesontsteking schouder

  • Isabelle

    Ik ben ook de gelukkige die sinds gisteren van de huisarts heb vernomen dat ik een peesontsteking in mijn schouder heb. Mijn oude blessure (oude breuk in elleboog en chronische rsi in pols) spelen nu weer op.

    NOOIT zal ik injecties laten zetten, want hierdoor lost het weefsel op. Er komen gaten in het weefsel. Dit heeft mijn docent Sportmassage en zelf fysio ooit als praktijkvoorbeeld aangehaald. En dit soort horrorverhalen ben ik niet vergeten. Vaak is het een tijdelijke oplossing.

  • marjon

    hallo,

    het is alweer een tijdje terug zie ik, maar ik zit nu met eenzelfde probleem. had nooit gedacht dat een schouder zo pijnlijk kon zijn…en al zo lang! ook ik kan snachts van de pijn niet slapen…op de ene zij niet en zeker op de rechterkant niet. en dan een plotselinge scheut die je rechtop in bed doet zitten. ik heb ook al een spuit gehad, wat niets hielp. ben nu onder behandeling van een chiropractor…erg pijnlijk allemaal. hij stelt nu voor om een mri scan te maken. ik las dat jij daar al ervaring mee hebt. wat kan ik verwachten? is het erg pijnlijk? kan je het volhouden in die ‘koker’?

    ben benieuwd hoe het nu met je gaat. soms lijkt er geen eind aan te komen, het zal toch niet zo zijn dat dit eeuwig duurt?

    sterkte jij ook!

    groet, marjon

  • marjon

    keeke,

    hoe gaat het nu met jou na de behandeling met shock wave? ik heb er ook over gelezen en na een jaar pijn en spuiten en therapieen lijkt het me misschien de oplossing. had jij ook een peesontsteking? heeft het uiteindlijk geholpen en waar heb je het laten doen?

    groet, marjon

  • jacqueline

    Hallo,

    Ik ben afgelopen woensdag 7 okt geholpen aan mijn schouder ze hebben kalk en een slijmbeursontsteking weg gehaald en het is mij 100% mee gevallen weinig tot heel weinig pijn heb maar 1 keer aan de morfine pomp gezeten heb hem nu voor het eerst uit het doek en ben zelf bang dat ik hem forceer ,maar het moet toch een keer maar wou er even iets positiefs opzetten het kan dus ook meevallen

  • kees visser

    Hallo,

    Heeft die energetische therapeut echt geholpen. Kan je mij het adres geven

    groetjes kees visser

  • Ineke

    Beste allemaal,

    Sinds februari loop ik al met een peesontsteking, ben bij de orthopeed geweest en heb een keer

    een spuit gekregen, wat 14 dagen heeft geholpen. Nu doe ik oefentherapie en smeer twee keer

    per dag mijn schouder in met arnicazalf en slik een propolis tablet. Nu is er een kleinere verbetering,

    het zeurderige in de schouder is minder geworden. Het is nog niet weg hoor, dit kan nog heel lang

    duren. Misschien heeft iemand er iets aan.

    Ineke Groeneveld.

  • Ineke Groeneveld

    jacqueline Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Ik ben afgelopen woensdag 7 okt geholpen aan mijn

    > schouder ze hebben kalk en een

    > slijmbeursontsteking weg gehaald en het is mij

    > 100% mee gevallen weinig tot heel weinig pijn heb

    > maar 1 keer aan de morfine pomp gezeten heb hem nu

    > voor het eerst uit het doek en ben zelf bang dat

    > ik hem forceer ,maar het moet toch een keer maar

    > wou er even iets positiefs opzetten het kan dus

    > ook meevallen

    Hallo,

    Ik ben benieuwd hoe het nu met je schouder gaat, na de operatie?

    Groeten van, Ineke Groeneveld.

  • wendy

    hallo allemaal.

    Ik heb nu ook al 8maanden peesontsteking aan beide schouders.Het is bij mij 2,5jaar geleden met een peesontsteking in mijn rechtervoet,en voel dat nog steeds.Nu heb ik het dus in beide schouders en in mijn knie ook.Het blijkt dat mijn lichaam ontstekingen aan maakt maat hoe of waar het vandaan komt weten ze niet in mijn bloed is verders niets te zien.Dinsdag 19jan.moet ik terug eigenlijk voor een spuit heb ik gevragen zon pijn ik heb op het moment.Maar als het in april nog niet over zou zijn zou er een echo weer gemaakt worden ,en zou dan geopeerd worden van mij mag het morgen al gedaan worden ik hou het niet meer uit,en het ergste is gen 1 medicij helpt alleen morfine maar daar kan ik niet tegen kwam vol met uitslag te staan.Nou dit is mijn verhaal en ik wens iedereen die het ook heeft hel veel beterschap.

  • malou

    Hallo,

    als ik deze verhalen allemaal hoor word ik toch wel een beetje bang hoor.

    Ik weet niet hoe oud jullie allemaal zijn, maar ik zelf ben net 21 geworden en werk nu ruim 3 maanden in de zorg. Tot mijn grote verbazing, kreeg ik na een maand last van mijn pols. ik heb hier 2 maanden mee gelopen en ben toen maar naar de huisarts gegaan. Zij zei dat het een peesontsteking was in mijn pols, de volgende dag kon ik al terrecht bij een fysiotherapeut. Echter hij zei dat het geen ontsteking was in mijn pols, maar in mijn schouder?? terwijl ik hier totaal geen last van had, ik had pijn aan mijn pols! Maar goed, na enkele keren ben ik overgegaan naar mijn fysiotherapeute die ik ook al voor mijn rugklachten had. Zij zegt echter weer dat het probleem dus echt wel in mijn pols zat, en dat zij niks raars opmerkte aan de pezen in mijn rechter schouder.. Zij voelde aan mijn pols dat er een botje van mijn hand niet goed klikte in het andere botje om het zo maar te zeggen, daarom denkt zij dat mijn pees daar nu van ontstoken is. Ik las dat veel mensen een MRI scan hebben gedaan om te kijken wat er prescies aan de hand is. Mijn fysiotherapeute denkt zelf dat ik ooit gevallen ben op mijn pols en dat er toen iets is misgegaan? een kleine breuk of dergelijke? Nu een paar weken later, begin ik toch echt hevige pijn te krijgen in mijn schouder! Nu vraag ik mij toch echt af wat ik moet doen, eerst mijn pols nu mijn schouder? Lag het dan toch in eerste instantie aan mijn schouder en uitte dit zich in mijn pols? De fysiotherapeute doet nu alleen massages die erg pijnlijk zijn zowel in mijn pols als schouder. Ik ben bang dat ik hier weinig effect van heb. Nu is mijn vraag aan jullie, of jullie deze klachten ook op jonge leeftijd kregen? En wat jullie advies is voor mij, wat ik hier nu het beste mee kan doen? Ik wil liever geen medicijnen slikken, ik slik al dagelijks diclofenax en panadol voor mijn rugklachten, dus meer medicijnen zie ik niet zo zitten. Over die spuiten, heb ik ook mijn twijfels aangezien jullie hier eigenlijk alleen maar slechte ervaringen mee hebben.

    P.s ik werk nog gewoon door, omdat ik mijn clienten niet zomaar wil laten zitten, al doet dit natuurlijk veel pijn het werken. Is het verstandig om toch even de ziektewet in te gaan, tot dit weer wat is hersteld?

    Alvast bedankt,

    groetjes malou

  • A.M

    Hallo ,

    Ik ben 40 en werk al meer als 14 jaar in de zorg ben 2 weken geleden van de trap gevallen het had hier van erge pijn ook was ik verhuist dus veel geschildert dit alles was voor mijn schouder en arm te veel en ja hoor erg veel ppijn niet kunnen liggen bewegen enz naar de huisartspost geweest in het weekend oon difl voor geschreven gekregen met paracetamol er naast dit een paar dagen aan gekeken dit hielp niet naar mijn eigen huisarts geweest en piroxicam 10mg voor gescgreven gekregen en he he ja dit hielp samen met de paracetamol wel ben ik nu 2 weken thuis geweest en veel gerust nu kan ik weer recht op lopen mijn arm en schouder redelijk goed gebruiken enslapen gaat ok al veel beter dus gun je rust want je moet er nog lang gebruik vanmaken !!!!