Voetoperatie

  • heinrich

    Begin november ben ik geopereerd aan mijn voet, een z.g. Hallux valgus.

    Mijn grote teen ging over de andere teen staan en ik had aan de zijkant van mijn voet een grote knobbel. Deze operatie was negen jaar geleden ook al gedaan aan m'n andere voet in het MCH. De vorige keer is dat redelijk goed verlopen, zonder ernstige klachten. Deze keer al na een week terug gegaan vanwege te veel pijn.

    Nieuw gips (ruimer) gekregen, maar na enkele weken weer dezelfde klachten.

    Gips eraf,bleek dat een pen de boosdoener was.Pen eruit, foto gemaakt,nieuw gips.

    Arts: “u bent zeker door dr. Bernoski geopereerd, die schrijft altijd zo weinig in de status, ook pen in voet wijst daarop, dat is een methode die ik niet gebruik”

    Op mijn vrraag of dat dan een slechte of ouderwetse methode was kreeg ik geen antwoord..Zelf wil ik hier geen conclusie geven, maar ieder kaa die voor zichzelf wel maken.

    Groet, Heinrich

  • Riekie

    Ik ben zelf net een dag thuis na eenzelfde operatie en moet zeggen dat buiten dat het lopen moeilijk is voel ik geheel geen pijn aan mijn voet.

    Mij klinkt het als ouderwets met gips en pennen mijn arts doet het zeker niet op die manier. Ik heb alleen verband en zeker geen pennen.

    Dokter Kooiman uit het Lucas in Amsterdam kan ik zeker aanraden voor een operatie aan je voet. verder wens ik je veel sterkte toe heinrich schreef:

    >

    > Begin november ben ik geopereerd aan mijn voet, een z.g.

    > Hallux valgus.

    > Mijn grote teen ging over de andere teen staan en ik had aan

    > de zijkant van mijn voet een grote knobbel. Deze operatie was

    > negen jaar geleden ook al gedaan aan m'n andere voet in het

    > MCH. De vorige keer is dat redelijk goed verlopen, zonder

    > ernstige klachten. Deze keer al na een week terug gegaan

    > vanwege te veel pijn.

    > Nieuw gips (ruimer) gekregen, maar na enkele weken weer

    > dezelfde klachten.

    > Gips eraf,bleek dat een pen de boosdoener was.Pen eruit, foto

    > gemaakt,nieuw gips.

    > Arts: "u bent zeker door dr. Bernoski geopereerd, die

    > schrijft altijd zo weinig in de status, ook pen in voet wijst

    > daarop, dat is een methode die ik niet gebruik"

    > Op mijn vrraag of dat dan een slechte of ouderwetse methode

    > was kreeg ik geen antwoord..Zelf wil ik hier geen conclusie

    > geven, maar ieder kaa die voor zichzelf wel maken.

    > Groet, Heinrich

  • heinrich

    morgen moet ik weer terug voor controle. M'n grote teen staat nog steeds over de ander heen, het heeft dus zeer weinig opgeleverd die operatie. Dat zal ik die slager wel vertellen ook!

  • Leontine Ebeling

    Beste Heinrich,

    Las je mails van een tijd geleden al weer en vroeg me af hoe het nu met de geopereerde voet gaat, en ook, in welk ziekenhuis je geopereerd was.

    Ik laat in december wat aan mijn voet zagen, in het OLVG in Amsterdam, en probeer nu wat info te vinden. Als je wilt, kun je me rechtstreeks schrijven: leontine.ebeling@yahoo.com.

    Vriendelijke groet,

    Leontine

  • P de Zwart

    Ook ik ben 8 nov. 2008 geopereerd vanwege de grote teen.In 2001 is het helemaal perfect gegaan maar nu minder.Na 1 week kreeg ik erg veel pijn,het bleek om een ontsteking te gaan,het pus kwam eruit.Na in totaal 8 weken gips(wit,vrij zwaar)kon ik nog niet goed lopen,Mijn voet wordt in de loop van de dag steeds dik en blauw.Ben naar de dokter teruggeweest en hij stelde ,afwikkelings rolletjes onder mijn schoenen voor.Weet pas over 14 dagen of dat goed gaat,zo lang moet ik nog wachten.Deze keer viel het mij behoorlijk tegen.

    P de Zwart

  • Nick

    Help, ik maak me zorgen. 12 maart j.l had ik een operatie. De arts heeft naast mijn grote teen gesneden. Er zat iets hards onder mijn huid. Toen hij het stukje eruit haalde zei hij dat hij zoiets nog nooit had gezien.Was het nagel, was het bot?

    Toen we een week later terug gingen kneep hij heel hard in mijn teen , ik gilde het uit van de pijn,, hij schrok en zei, het gaat goed, het is niet ontstoken. Nu, 12 dagen later is er weinig vooruitgang te zien. Ik kan niet staan, als ik sta, heb ik veel pijn en klopt het zo hard dat het lijkt of alles eruit wil spuiten. Ook komt er dan vocht uit.Uiterlijk zie ik letterlijk een gat naast mijn teen, roze/wit van kleur. Totnutoe gaat het niet dicht, ook geen korst. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is. Groeten van Niick en Marian.

  • Yasemin

    Ik krijg er meer kriebels van als ik dit lees! Ik word vrijdag 25 juli j.l. aan mijn voet geopereerd in het ZHA (Amstelland), ik ben nog jong (20) en wil niet later met ‘lelijke’ voeten rond lopen, ik hoop zo dat het gewoon goed verloopt.

    Zelf heb ik ervoor gekozen om onder narcose te gaan, want alles horen en zien :-| neee! Dat is niets voor mij :)

    Jullie veel succes met jullie voet(en)

    Zouden jullie voor mij willen duimen? :)

  • sandra

    hallo allemaal.

    ik wordt 18 augustus geopereerd aan mijn voet. Mijn grote teen staat scheef en ik heb een knobbel naast mijn teen. Ik wordt geopereerd in het diaconessenziekenhuis in Utrecht. Ik ga onder volledige narose. (ik hoef echt niet te zien of te horen waar ze mee bezig zijn) Ik mag 1 dag na de operatie weer naar huis. Er is bij mij niet gesproken over pennen e.d. Dus ben ik benieuwd hoe en wat. Mijn moeder heeft dezelfde operatie in 1975 laten doen aan beide voeten tegelijk. Ze heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en Morfine gekregen tegen de pijn. Nu moet ik alleen zorgen dat ik genoeg paracetamol in huis heb, want ik krijg geen pijnstillers mee. Ik krijg geen gewoon gips maar een gipse schoen?!?

    Afijn ik laat wel weten hoe de operatie en de nasleep hierop zal zijn. Ik mag 1 week niet lopen dan met krukken, ik heb dus inmiddels krukken en een rolstoel gereserveerd voor een aantal weken. Ben wel van plan om na 14 dagen weer te gaan werken en ben dus benieuwd of dit zal gaan.

  • sandra

    Beste Yasemin,

    Ik heb je bericht gelezen over de voetoperatie. Nu wil ik graag weten hoe het met je gaat. Zelf wordt in 18 augustus geopereerd. Ik hoop gauw iets van je te horen.

    groet,

    Sandra

  • melissa

    Hallo…

    ik heb 28 augustus 2008 ook zo n operatie laten doen.Ik moest 3 dagen blijven en kreeg een speciale schoen.Geen gips,alleen verband.Ze hebben de knobbel verwijderd mn grote teen doormidden gezaagd recht gezet en mn middenbeentje doormidden gezaagd en recht gezet.Mij was verteld dat ik er gelijk op moest lopen zover ik het kon.Zo was ik net 1,5 dag thuis en afgelopen woensdagnacht terug met spoed opgenomen in verband met zwellen en een goed blauw wordende voet.Ik had ook al gevraagd aan de chirurg of het mogelijk was dat ik niet tegen de pen kon die in de botten geplaats zijn.Omdat ik gevoelig ben voor stalen.Maar hij zei dat het onmogelijk was,en dat vrijwel er iedereen tegen moet kunnen omdat het een vernieuwde soort chirurgisch staal was.Was bij u ook het geval dat u voet begon te zwellen en te onsteken door de pen?Want ik denk dat dat bij mij ook het geval is,ik was met spoed aan het infuus gelegd met antibiotica,en moet nog antibiotica slikken en het gaat niet over..

    De zwelling is wel weg maar waar de pennen in zitten ziet het nog vuurrood,was dat bij u ook?Zeker rond de hechtingen is het nog steeds rood.Alleen als ik mn voet naar beneden houd begint het weer te zwellen en blauw te worden.

    Ik ben zelf in het ziekenhuis Zeeuw Vlaanderen geopereerd (zo n ziekenhuis van lik me vestje).In het ziekenhuis wisten ze me niet te vertellen wat ik nu precies mankeerde aan mn voet :-S of ze deden het gewoon niet! En ben nu zelf even maar aan het zoeken waarom mijn voet zo geworden is.Als ik dit van te voren had geweten,had ik dit nooit laten doen.

    Ik hoop dat u kunt reageren op mijn bericht,want ben ten einde raad.

    Alvast bedankt,

    met vriendelijke groet melissa heinrich schreef:

    >

    > Begin november ben ik geopereerd aan mijn voet, een z.g.

    > Hallux valgus.

    > Mijn grote teen ging over de andere teen staan en ik had aan

    > de zijkant van mijn voet een grote knobbel. Deze operatie was

    > negen jaar geleden ook al gedaan aan m'n andere voet in het

    > MCH. De vorige keer is dat redelijk goed verlopen, zonder

    > ernstige klachten. Deze keer al na een week terug gegaan

    > vanwege te veel pijn.

    > Nieuw gips (ruimer) gekregen, maar na enkele weken weer

    > dezelfde klachten.

    > Gips eraf,bleek dat een pen de boosdoener was.Pen eruit, foto

    > gemaakt,nieuw gips.

    > Arts: "u bent zeker door dr. Bernoski geopereerd, die

    > schrijft altijd zo weinig in de status, ook pen in voet wijst

    > daarop, dat is een methode die ik niet gebruik"

    > Op mijn vrraag of dat dan een slechte of ouderwetse methode

    > was kreeg ik geen antwoord..Zelf wil ik hier geen conclusie

    > geven, maar ieder kaa die voor zichzelf wel maken.

    > Groet, Heinrich