ervaringen met knieprothese

  • bianca van dun

    Hoi, ik ben een vrouw van 46,en heb 27 juni 2012 een volledige knieprothese gehad links.De eersten dagen viel de pijn wel mee ivm morfinepomp.Na 4 dagen thuis te zijn,vind ik het allemaal niet zo leuk.In de nacht erg veel pijn,en het opstaan vind ik ook niet alles,maar hopelijk word het allemaal beter.Vandaag intake gesprek van de fysio,hoop dat ik snel mag beginnen.

    Al bij al vond ik het toch een hele ingreep.

  • christa

    16 juli krijg ik mijn eerste hele knieprothese maar als ik dit allemaal lees ga ik er niet met vertrouwen in.

    maar een andere keuze heb ik niet want kan niet gewoon meer lopen en heb 24 uur per dag pijn.

    zijn er ook mensen die wel tevreden zijn……….

    christa 48 jaar

  • Hans

    Ik ben Hans (62 jaar) en ik heb april 2012 een volledige knieprothese gehad voor mijn linker knie.

    Mijn knie was daarvoor al diverse keren geopereerd met nieuwe kruisband, meniscus etc.

    4 dagen in de kliniek in Breda, daarna naar huis.

    Functioneel ging alles vanaf de start vrij goed.

    Ik kan na nu bijna 4 maanden goed lopen (pijnloos) en fietsen.

    Na even met een gestrekt been zitten, voelt het buigen pijnlijk aan.

    Ook bij het uitrekken 's morgens na het slapen is het nog steeds pijnlijk.

    Er zijn ook overdag nog kleine pijntjes, maar die hinderen niet al te veel.

    Wel heb ik nog steeds last van vocht in de knie en voelt de knie licht warm aan (was veel warmer een aantal weken geleden).

    Ik heb de knieblessures opgelopen door het sporten en wil eigenlijk niets liever dan weer terug sporten.

    De knie voelt daar nog niet goed genoeg voor aan.

    Ik heb de tennissport vaarwel gezegd en richt me nu op golf.

    Kan iemand me vertellen met een gelijk profiel van genezing, hoeveel tijd ik nog nodig heb om echt het gevoel te hebben, dat de knie weer van mij is en niet meer pijnlijk is.

    Als ik alle verhalen lees, moet ik misschien wel heel erg tevreden zijn.

    Groetjes en voor een ieder een goed herstel gewenst

  • marij america

    HALLO LIEVE ALLEMAAL,

    I11K BEN MARIJ AMERICA 58 JAAR OUD EN REEDS 14 KEER GEOPEREERD AAN MIJN RECHTERKNIE,DE EERSTE KEER IN 1973 NA EEN VAL MET MIJN PUCH MAXI,SPUITEN IN MIJN KNIE(CORTISON)TOTDAT IK NIET MEER KON LOPEN VAN DE PIJN .GEOPEREERD BINNEN MEN ISCUS HELEMAAL DOOR GESCHEURD,NA EEN HALF JAAR BUITENMEN ISCUS KAPOT,WEER EEN OPERATIE EN ZO GING HET MAAR DOOR ,KNIESCHIJF PAAR KEER GESHAVED,HIELP NIET ,ONTSTEKENING ACHTER KNIESCHIJF

  • Loraine

    Hallo,

    Ik ben 60 jaar en heb 2 maanden geleden een volledige knieprothese gekregen.

    Ik heb sinds de operatie nog geen seconde pijn gehad. Na 2 weken liep ik al met 1 kruk en na 3 weken zonder krukken.

    Mijn knie voelt nog stijf aan, maar ik kan goed stappen en heb onlangs 2 uur gewandeld.

    De eerste 6 weken heb ik 5x per week kine gehad en heb ik 3u per dag op de kinetec gelegen. Constant ijs leggen en rusten is de boodschap.

    Na 6 weken ben ik ook terug beginnen werken en auto rijden en alles gaat prima.

    Dus voor deze die nog een operatie nodig hebben, goede verhalen bestaan er ook.

  • shirley

    hallo ik ben een jongendame ben 29jaar en ik heb in 2011 een ongeval gehad en ik een fractuur tibiaal plateau mediaal en lateraal links

    dus mijn knie is kapot en wegens mijn leeftijd ben ik nog te jong voor een knieprotesen elke stap die doet pijn weet er soms iemand die jonge mensen helpt van dokter

    ik hoop dat er iemand mijn kan helpen gr

  • marijke

    hallo,

    ik ben marijke ik heb op 9 maart 2011 een tkp gekregen maar bleef steeds pijn hebben dokter zei steeds “ geduld alles komt in orde ” jaar later ben ik bij een ander dokter geweest toen op dit moment kon ik terug bijna niet meer stappen, die dokter heeft direct foto's genomen en botscan resultaat knieprothese zat los en het onderste deel zat schuin in mijn scheenbeen zodat mijn onderbeen ook al krom aan het groeien was. Nu 12 april 2012 heb ik een revisie kekregen van een tkp, alles daarna ging goed de pijn was draagelijk en de revalidatie liep vlot maar op zondag 12 augustus stap ik uit de zetel en voelde een krak resultaat mijn knieprothese is terug los ik word nu in de week van 29 oktober terug opnieuw geopereerd nu gaan ze het onderste deel vernieuwen. Mijn moed is ver te zoeken het is mijn laatste kans anders is het gevolg een stijf been. Ik ben nog maar 39 jaar, volgens mij gaat dat echt niet meer goed komen ik heb verschrikkelijke angst.

  • Batteu Lieve

    Na bijna 3jaar gaat het wat beter .

    Dat beteren gaat heel traag de ene mens is de andere niet.

    Al verwachten we ons soms aan veel beter en gaat dat moeizaam.

    Het blijf altijd een vreemd voorwerp dat niet iedereen zo goed aanvaard.

    Ik neem nu alleen nog af en toe een zware pijnstiller Zaldiar .

    Ik heb er leren meeleven en weet dat het altijd een flauwe plek zal blijven .

    Zo heb ik ondervonden als ik stress heb of mijn condictie is niet goed dat het daarop valt.

    Ik zou zeggen heb geduld,want de ene heeft een veel langere herstel periode nodig dan de andere.

    Jammer genoeg voor de mensen met grote complicaties dat ik jullie niet kan helpen.

    Ik wens jullie veel moed toe en leef met jullie mee.

    Vele groetjes aan alle lezers. Lieve.

  • magda

    hallo ben vier weken terug aan me kniealgehele prothese. kan hem wel goed strekken alleen buigen niet. ortho is daar niet tevreden over. hij wil me anders weer opnemen rugprik en daar buigen en dan apparaat. zit ik niet op te wchten zit ook nog erg veel vocht in 4 keer fysio op soort apparaaat waar knie ingaat die zelf buigt en strekt het buigen kom ik nu tot 55 graden moet 90 maar dat lujktniet hoe kan dit

    gtrmagda

  • trudy kivits

    Goedendag, ik ben eind febr. 2012 geopereerd voor een volledige knieprothese,de signature methode,in het Sint Anna ziekenhuis te Geldrop ben nu ruim 8 maanden verder,de eerste 4 maanden was het afzien met stijve en dikke knie,en de nodige pijn,heb 10 keer fysio gedaan had er geen zin meer in,ik wandel graag met de hond ,heb een hometrainer aangeschaft,en ben eigenlijk de hele dag wel bezig,heb er nu vaak nog geen erg meer in dat ik een nieuwe knie heb,pas als ik echt teveel doe begin ik wat pijn te krijgen,al bij al is het heel belangrijk dat je vanaf het begin ook in het ziekenhuis veel oefent met je knie,heb ik ook extra gedaan en ben regelmatig gaan wandelen in het ziekenhuis zelf,met toestemming natuurlijk en zelf oefeningen doen,zoals zitten en je geopereerde knie op en neer schuiven naar achter en voren,liggend op je bed, tenen en voeten naar je toe trekken veel wandelen en natuurlijk ook betijds rusten,maar je spieren in beweging houden verder is een positieve instelling heel belangrijk ik ben 51 jaar,nu is mijn been weer recht had x stand door artrose,heb al die pijn niet meer,dus ik zeg vooral doen,en je vooral niet laten afleiden door mensen die allerlei slechten ervaringen hebben,er zijn ook genoeg mensen die hele goede ervaringen hebben,die staan helaas niet veel op internet,voor de mensen die deze operatie nog moeten ondergaan veel succes,groetjes Trudy.