ervaringen met knieprothese

  • sam

    Hoi Trudy,

    Ik heb je verhaal gelezen en begrijp daaruit dat je tevreden bent met de knieoperatie in Geldrop.

    Heb je een volledig nieuwe knie gekregen?

    En welke arts heeft jou geopereerd?

    Ik wil hier meer over weten omdat mijn moeder aan beide knieën geopereerd moet worden (2 nieuwe kunstknieen).

    Zij is ook in behandeling in Geldrop bij dokter Vellema, maar hij gaat per jan het ziekenhuis helaas verlaten.

    Vandaar dat ik benieuwd ben bij wie u in behandeling was.

    Zou u mij terug willen mailen aub op mijn emailadres s.arrum@hotmail.com om verdere ervaringen uit te wisselen?

    Groeten

    En hopenlijk tot horens

    Sam

  • victoria

    graag wil ik weten of iemand ervaring heeft ,dat het tussenstuk van de knieprothese er tussen uitgaat.

  • amos

    Ik heb in febr 2009 een gehele knieprothese gekregen .Na de operatie (ziekenhuis,5 dagen)ben ik voor 2 weken naar een verpleeghuis gegaan .Daarna naar mijn eigen huis .

    Ik heb lang 2 keer per week fysio genomen .Maar ik moet wel vertellen dat ik na de herstelperiode weer van alles kan doen .Alleen niet meer rennen !Wel zwemmen,paardrijden,fietsen,autorijden,wandelen enz .

    Ben erg blij met de geplaatste knieprothese .

    Ook staat mijn been veel rechter dan voorheen .

    Periode van herstel is best wel meer dan 1 jaar geweest,maar de moeite waard .

  • John

    Hallo Marij,

    Wat een rampverhaal zeg! Ik deel je ervaring gelukkig niet. Ik ben vorig jaar aan een nieuwe knie geholpen in Benidorm, spanje en daarna heb ik 3 weken gerevalideerd bij Medifit in Moraira. Dit is allemaal fantastisch verlopen. De nederlandse orthopeed kwam heel deskundig op mij over en de fysiotherapeuten waren allemaal heel behulpzaam en vriendelijk. Het gaat nu, bijna een jaar verder, nog steeds erg goed. Ik kan weer een beetje tennissen, lekker lopen met de hond enzo. Ik heb mijn leven weer terug!

    Ik weet van familie dat de Maartenskliniek in Nijmegen heel erg goed is voor gecompliceerde gevallen zoals jij, revisies enzo. Voor iedereen die voor het eerst een nieuwe heup of knie moet hebben kan ik het Luchtbrug Project in Spanje heel erg aanraden. Het mooiste is nog dat alles betaald wordt door je nederlandse verzekering!

    Veel sterkte!

    groetjes John

  • gerrit

    Heb op 02-01-2013 een volledige knieprothese gekregen in het Ocon in Hengelo en dit is perfect gegaan,kan nu na bijna zes weken alweer prima lopen(zonder hulpmiddelen) en kan met de twee wekelijkse therapie erbij weer me weer behoorlijk redden met weinig pijn erbij,kom met het buigen al behoorlijk over de 90graden,dus als het herstel zo verder gaat ben ik meer als tevreden.

  • Jan

    Ben een man van 63, heb ruim 4 jaar geleden een hemiknie gekregen in mijn L. knie.

    Wat een ellende, knallende pijn bijna dagelijks en loop sinds een jaar weer met een stok i.v.m. zwabberend loopgedrag ( kroegloopje) ondanks intensieve therapie.

    Bij de botscan was te zien dat er wel veel activiteit was rond de prothese en de kleur direct bij de prothese was veel donkerder, wat kan lijken op ‘loslating’ van die hemigeval.

    Sta nu op de lijst om half maart een revisie te ondergaan voor een volledige prothese.

    En dan te bedenken dat de RECHTER knie al jaren jankt en smacht naar een prothese.

    Maar we blijven optimistisch, het is wel heeeeeeel moeilijk om weer je vertrouwen te schenken aan de orthopeed, dat is blikskaterse moeilijk!!!!

    Ik meld me wel weer eind maart begin april.

    Jan T.

  • Marijke

    Hoi Gerdien,

    Ik hoop dat het goed gaat met je knie. Ik ben in mei 2011 geopereerd aan mijn rechterknie door dr van Bommel ook werkzaam althans toen in het Slotervaartziekenhuis. Maar ik heb alleen maar ellende ervan en word nu bijna 2 jaar later opnieuw geopereerd aan mijn knie, deze gaat eruit en er komt een andere in.

    Heb ook te horen gekregen dat het een zware operatie is, maar het kan gewoon niet anders bij mij.

    Dit gaat allemaal gebeuren in Nijmegen in de st Maartenskliniek. Ik kijk er naar uit, want mijn been staat scheef en mijn re knie is gewoon dik, maar er zit geen bacterie in.

    Ik hou je op de hoogte als het gebuert is en dan hoor je ook hoe ik mij voel en wat ik er mee bereikt heb.

    Wens je verder veel sterkte.

  • jaco bal

    @marijke,

    ik ben nu 50 en heb momenteel een schouderprothese en twee knieprotheses waarvan op 20 januari de linkse is verwijderd na een bacterieele infectie.

    Op dit moment zit er een spacer in met kralen tegen de bacterieen en ik moet zeggen dat het allemaal goed gaat.

    De bezinkingswaarden mochten niet boven 50 zijn maar deze waren 292 en zijn nu na een week of 6 terug op minder dan 5 (voor wat betreft de acute waarden)

    De chronische waarden liggen nu al onder de 25 en ik hoop volgende week te vernemen wanneer de revisieprothese erin mag.

    Als ik het zo lees gaat dit allemaal gepaard met behoorlijk wat pijn maar ik slik nu 3 x daags 100 mg tramadol , 3 x 50 mg diclofenac , 1000 mg paracetamol en ik voel echt bijna niks , behalve als ik het onderbeen verdraai.

    Het is misschien allemaal wel wat veel maar de ortopeed heeft dit zo bepaald voor mij dus ik ben happy !

    De rechter prothese houdt zich super momenteel ! Hij voelt sterk aan en is zeer buigzaam (ong. 120 graden van het begin af aan ! )

    Zodra de nieuwe prothese erin zit laat ik bij thuiskomst weer iets weten , groeten Jaco Bal

  • gerda58

    Ik heb 25 januari 2012 een linkerknieprothese gekregen in de Bergmankliniek te Naarden, chirurg Dr Feilzer.

    Ik werd Vrijdagmiddag geopereerd, Vrijdagavond stond ik op mijn benen en liep een stukje.

    Zaterdag ging ik zelf naar het toilet (op krukken) Zondag fietste ik en kon ik de knie 100 graden buigen. Ging op Zondag naar huis.

    Heb nu zes weken fysio gehad (2 keer per week), kan de knie 130 graden buigen en strekken gaat ook goed (moet je bijhouden) Ik loop zonder krukken en laat mijn hond weer uit.

    Ik heb alleen de eerste nacht pijn gehad en een dag, omdat ik een verkeerde beweging had gemaakt.

    Ik ga eind Maart bespreken, wanneer ik mijn rechterknieprothese ga krijgen, voor mij zo spoedig mogelijk.

    Hoop dat het dan net zo goed zal gaan.

  • Debby

    Ik ben in februari 2012 geopereerd in het Haga ziekenhuis. Operatie is geslaagd, kan het been zeer goed buigen en red me er mee, maar ik heb nog steeds een heel stijf gevoel in de knie en pijn. Lange stukken wandelen, of slenteren houd ik niet vol. Fietsen is het enige dat wat verlichting geeft. Ik ben niet ongelukkig, maar af en toe zou ik het been er toch wel even af willen hakken, omdat ik er zo,n last van heb. Soms denk ik ,,, moet ik toch maar een afspraak maken om erover te praten….maar zou er nog wat gedaan kunnen worden?, ik betwijfel het.