ervaringen met knieprothese

  • Marijke

    Marco Klijn Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo ik ben Marco een man van 40 jaa, ik heb

    > vorig jaar maart na een kijkoperatie te horen

    > gekregen dat de binnenzijde van mijn rechterknie

    > slijtage vertoond. Na overleg met een orthopeed

    > van het MCA Alkmaar besloten om een osteotomie te

    > doen om de binnenzijde van de knie te ontzien, na

    > behoorlijk wat problemen met ontstekingen e.d.

    > Hebben we besloten om in maart de plaat van de

    > osteotomie te verwijderen, nu geen problemen meer

    > met ontstekingen. De osteotomie heeft niet

    > geholpen om de klachten te verminderen, ik sta nu

    > op de wachtlijst voor een tkp. Kan iemand mij

    > informatie geven over verschillende materialen of

    > uitvoeringen van tkp's. Ik hoor veel indianen

    > verhalen en heb deze verhalen ook met mijn

    > orthopeed gedeeld, maar ik wil graag wat meer

    > weten van ervaringsdeskundigen. Ik hoor graag van

    > je.

  • andre coolen

    hallo.

    ik heb 9 dec 2013 een nieuwe r knie gekregen.. dit na 11 operaties. ik ben nu aan het revalideren op de hometrainer en binnenkort in het zwembad.. ik weet alleen niet wat ik met mijn werk moet.. ik werk met mensen met zeer moeilijk verstaanbaar gedrag waar regelmatig fysieke agressie voorkomt gericht op het personeel.. regelmatig moet ik dan ook fysiek ingrijpen. ik weet niet of dit werk mijn knie aankan??? heeft iemand ervaring met dit probleempje???

  • José

    Dat klinkt hoopvol! Heb in juli in de Dolomieten gefietst en dat klimmen was te veel. Over 10 dagen ‘n afspraak voor twee gehele knieprotheses. Artrose, ben vaak flink op m’n knieën gevallen. Zie er tegenop maar t kan niet slechter dan t nu is, kan amper nog lopen. In welk ziekenhuis ben je geholpen? Misschien kunnen de beide protheses tegelijk geplaatst worden. Ben benieuwd of je daar wel ns van gehoord hebt.

    Hoor graag en hartelijke! José

  • José

    Hai ook ik heb t advies twee tegelijkertijd te laten opereren, heb jij t tegelijk laten doen? Ben benieuwd naar je ervaring en hoor graag! Hartelijke , José

  • Ellis vab der Tweel

    Goedemorgen

    Ik ben in oktober 2013 geopereerd, volledige knieprothese. Heb nu een slijmbeursontsteking aan de zijkant na een moeizame revalidatie. Heeft iemand hier ervaring mee?

  • Lilian

    Hier een lotgenoot. Ik heb in oktober 2013 ook een volledige knieprothese gekregen en in december 2013 zelfs één in de andere knie, dus twee operaties vlak na elkaar. Ik heb nog steeds ongelooflijk veel pijn, vooral in het gedeelte aan de binnenkant net onder de laatst geopereerde (linker)knie, maar eigenlijk nog overal in beide knieën. 's Nachts is het helemaal hopeloos, ik kan eerlijk zeggen dat ik sinds 18 oktober 2013 nog geen nacht aan een stuk door heb kunnen slapen van de pijn. Ik word door die pijn en het slaapgebrek erg depressief. Nu heb ik een dochter die in de gezondheidszorg werkt. Ze heeft internettoegang tot medische websites en heeft aan de hand van mijn pijnklachten vandaag gevonden dat die slijmbeurzen bij en in de knie de pijn veroorzaken. Ik denk dat dit ook jouw moeizame revalidatie verklaart. Mij lukt het op dit moment niet zo goed om mijn linkerknie ver genoeg te buigen. In de meeste gevallen komt ineens een moment dat die pijn vanzelf afzwakt en uiteindelijk verdwijnt, vond mijn dochter verder. Gemiddeld tussen de twee tot drie maanden, maar je hebt ook pechvogels die er veel langer last van hebben. Uiteindelijk gaat de pijn dus - normaal gesproken - wel een keer over. Ik slik op dit moment nog vier keer twee paracetamol per dag plus één keer arcoxia, een middel dat lijkt op diclofenac en, voor de zekerheid, pantoprazol als maagbeschermer. Arcoxia is een combinatie van pijnstiller met ontstekingsremmer, dus die zou wat met die slijmbeurzen moeten kunnen doen. Ik heb nu alleen nog pillen met een heel hoge dosis over, maar het middel is ook in lagere doses verkrijgbaar, dus misschien ga ik dat over een week of zo proberen in overleg met de huisarts.

  • Lilian

    Ik heb er ook twee gehad, eentje in oktober en eentje in december vorig jaar. Het herstel gaat moeizaam, want tijdens de tweede operatie is de eerste knie onder narcose dus nog een keer goed gestrekt en gebogen, want daar was de chirurg nog niet tevreden mee.Ik moet dus nu met twee knieën tegelijk revalideren en de pijn is nog steeds heel hevig. Als het kan zou je er verstandig aan doen zes maanden tussen beide operaties te laten vallen, want het kan een lang en pijnlijk herstelproces zijn en dat gaat beter als de ene knie al een heel stuk gerevalideerd is en geen pijn meer doet.

  • hans h p

    Eind november 2013 volledige prothese geplaatst door Dr Barnaart in het Deventer Ziekenhuis.

    Mijn leeftijd is 49 jaar.

    Vanwege voetbalblessure ben ik door de jaren heen diverse keren geopereerd aan mijn linkerknie en vanwege volledige artrose en krom been hetgeen dus eind november hersteld inclusief standcorrectie.

    Ik heb last gehad van spierpijn, prikkeldraadgevoel in been maar niet van de knie. Ik ken de slapeloze nachten maar die zijn inmiddels al weer vergeten.

    Ben inmiddels drie maanden verder, ben volledig pijnvrij en kan prima lopen, fietsen, zwemmen ed., Een dagje in de stad lopen of een uurtje of twee fietsen draai ik mijn hand niet voor om.

    Ben erg gelukkig omdat ik veel meer kan dan dat ik de laatste jaren gewend was.

    Het staat voor mij wel als een paal boven water dat jezelf energie en discipline moet steken in de revalidatie.

    Dat betekent eveneens dat er op diverse momenten wel eens een negatief woord over mijn lippen rolde c.q tranen over de wang door pijn tijdens de oefeningen.

    Het was het meer dan waard!

  • Arlette De Ruwe

    hallo,

    ik heb geen ervaring met knieprothese maar. Ik heb van mijn chirurg/spec het verdict gekregen dat de volgende stap zo'n knieprothese is. Ik heb heeeel veeeel pijn in de knie. Neem er nu pijnstillers voor. Maar heb recent gelezen dat er sedert een paar jaar in Marseille al inspuitingen gedaan worden met stamcellen. Deze halen ze uit het vet in je buik en spuiten ze onmiddellijk in je knie. Schijnt fantastisch te werken, onmiddelijk en zeker pijnverlichtend. Zie maar eens na : ziekenhuis in marseille. Schijnt dat ze in belgie, gent, ook al bezig zijn en ik zoek voor mezelf tot ik iemand vind. Ik ben wel 67 jaar maar nog heel actief en een knieprothese zo sowieso slechts een 10 tal jaren meegaan.

    groetjes

  • Edward

    Hallo mensen,

    Ik moet binnenkort een hemi (=halve) kunstknieoperatie ondergaan in Amsterdam of omgeving.

    Heeft iemand hiermee goede ervaringen en kan ik info krijgen, waar ik het beste deze operatie kan laten verrichten?